Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag börjar få någon form av grepp över spelet, ibland ;)
Har lärt mig tillslut att min stil förut tydligen var misstänkt, så jag försöker skriva mer.

Dammed if you do -dammed if you don't :banghead: ;)
Fast det är inte mängden som definierar stilen utan hur och vad du skriver.

Fast det är inte mängden som definierar stilen utan hur och vad du skriver.
Omformulering : det skulle stå försöker skriva mer teorier. LenaH kommenterade at jag kändes mer på mot förut då hon tyckte jag var mer sammanfattande och undanglidande :)
I övrigt håller jag helt med dig ;)

Nu börjar jag tycka att Q verkar skum, försvarar du Dentaku Q och på vad gunder? Vad i inläggen får dig att tro att hon är god? Och med att hon kanske har en annan agenda än vad vi tror? Vad skulle det vara? Agendan här är att antingen jobba för att di lede ulvarna ska lynchas eller lyncha och äta upp de goda. Jag vet ingen annan agenda.

Utan att eg veta så tror jag att det stundtals livliga OT-andet är för att hålla leken glad och trevlig för det har varit perioder när spelare har tagit illa vid sig och tonen varit väl hård.

Kan nog spela in absolut, sen tror jag många helt enkelt tycker det är treligt att pladdra lite i väntan på att det "händer något" :)

Gennerellt har jag inget emot OT-snack men om det många deltagare och de flesta pratar mycket OT så kan det bli väldigt mycket att plöja igenom och det kan ju bli lite jobbigt ibland.

Ja, nu får jag allt hålla med om att Q4e har lagt några konstiga komentarer. Ser gärna en utveckling av resonemanget.

Som flera påpekar verkar Q Ha snurrat in sig nu. Nybörjarmiss i ett försök att försvara en annan ny? Typ att nybörjarna hänger ihop alltså? Eller något annat och i så fall vad? Har hon sett nåt jag missat om Dentaku? Måste gå tillbaka och läsa igen

Jag har läst igenom Dentakus senaste inlägg också men det är fortfarande där mina ögon stannar idag. Jag vet att hon är ny och kanske överambitiös och verkligen vill teoria men det är så mycket som står ut att det är svårt att bortse från. Det händer att nykomlingar hamnar i lyan så att ha överseende med alla teorier känns svårt.

Hennes förklaring idag skaver också: ”Jag har redan förklarat att jag inte hade någon direkt misstänkt utan valde till slut mellan Snurrfian och Idahoe - och jag hade verkligen INGET på Snurrfian” Om man kollar på vilka personer hon hade mest misstänkta igår så var det Habina, men framförallt LenaH, så det naturliga hade varit att hennes röst hade fallit på LenaH – varför lägga den på Idahoe som hon höll som neutral, innan alla andra började teoria om denne? Och varför välja mellan Idahoe och Snurris? Väljer man inte den som man finner mest misstankar mot/tror är mest ulvig?

Jag håller inte med Mirtais teori om ev samband mellan Snurrfian och Dentaku för det är inte så jag läser deras inlägg när jag gått igenom leken, men jag tycker Cirkus har en poäng i teorin runt DL igår.

Sedan med min senaste lek i färskt minne så tycker jag det är lite vanskligt att sätta olika personer åt det goda hållet redan nu, jag vet att jag gjorde det då och det fick konsekvenser. Så därför blir jag liksom Lobelia lite undrande över LenaH, Idahoe och Cirkus inlägg – tror att de flesta av dem var med i samma lek.

Håller inte heller med Lilltess om att Shaggys röst på Mirtai inte var lätt/passiv. Om jag kommer ihåg rätt så har inte Mirtai spelat någon gång under de år jag hållt på så hon är nog ny spelare för alla här. Så jag tycker att Shaggy lade en väldigt lätt röst, sedan vad den innebär – well, jag måste se mer av Idahoe nu innan jag kan göra någon bedömning.

Paddington röstar på Dentaku

Nu menade jag kanske inte just röstmässigt då inte så många röster lagts än, utan syftade nog mest på de inlägg som lagts mot henne....

Kan du ge exempel på sådana inlägg? :)

jag upplever att det är många som disskuterar om och med henne men med tanke på hennes aktivitet finner jag det rimligt att hon nämns i diskutionerna och att det finns misstankar mot henne. Att hon är ny påverkar ju också då hon kanske därför har svårt att förklara sina resonemang och teorier så att folk förstår?

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku

• Gilla
Reactions: MM
Ja, jag röstar också nu. Ska försöka umgås lite med min familj.

Klara röstar på Dentaku

Orsak till det är som jag skrev om tidigare. Det började med hennes teoriinlägg igår där hon började godförklara spelare. Igår kunde hon omöjligt veta något om någon om hon inte sitter i lyan. Vi vet ju att hon inte var tvilling. Det fortsatte idag när hon skrev om hur hon trodde att lyan resonerat när dom valde att käka Hedinn. Tyckte hon uttalade sig så tvärsäkert att jag tror hon var med och resonerade. Hennes röst igår känns också skum, eller hennes teori. Den stämmer ju inte med hennes teorier en stund tidigare. Känns som att hon valde att hänga på utröstningen av en god. Det fortsätter med konstiga uttalanden idag och udda röster som inte är udda och alibin som jag inte riktigt hänger med på.

Röstlista DL2
18.01 Dentaktu röstar på LenaH
21:13 Paddington röstar på Dentaku
21:21 Klara röstar på Dentaku

LenaH 1
Mirtai 1
Dentaku 3
Lilltess 1

• Gilla
Reactions: MM
Nähej, jag tänker att Qs konstiga uttalande nog var en nybörjarmiss i ett försök att försvara en annan nybörjare.
Dentaku är visserligen udda men jag tycker ändå Lilltess är snäppet värre.
Med anledning av hennes prat om att outa tvillingar igår, uppdelningen av "lätta röster" idag och så höll hon med klara om bollen_.
Därför:

Idahoe röstar på Lilltess

Röstlista DL2
21:30 Idahoe röstar på Lilltess

LenaH 1
Mirtai 1
Dentaku 3
Lilltess 2

Röstlista DL2

21.31 Idahoe röstar på Lilltess

LenaH 1
Mirtai 1
Dentaku 3
Lilltess 2

17.55 Shaggy röstar på Mirtai

18.47 Mirtai röstar på glömmerallt

18.56 Lilltess röstar på Idahoe

20.57 Idahoe röstar på LenaH

21.30 Hedinn röstar på Snurrfian

21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian

21:44 Klara röstar på bollen_

21:45 glömmerallt röstar på idahoe

21:46 Habina röstar på Lobelia

21:48 Snurrfian röstar på Idahoe

21,50 Paddington röstar på Idahoe

21,52 Lobelia röstar på Lilltess

21,52 Cirkus röstar på Klara

21:56 bollen__ röstar på Klara

21:56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian

21:57 Dentaku röstar på Idahoe
.a

Lite tankar om gårdagens röstning nu med lite distans till det.

Första slutsatsen är väl att Q4 inte borde vara ulv tillsammans med snurrfian, mycket osannolikt att en nybörjarulv skulle lägga en andraröst på en kollega när ingen annan har mer än en röst.

En annan tanke är att jag inte tror jag har sett någon koppla ihop mig och snurrfian, brukar vara åtmintone några som brukar misstänka den typen av röst för att vara räddnings röst. Jag och@ Snurrfian vet ju att det inte är så men varför reflekteras det inte kring av övriga?

@Klara s udda röst på @bollen__ skulle kunna vara en sådan där klassikt alibivariant med en udda röst på kollega första dagen. Men kan ju vara en god som röstar på en annano god med så för nu blir det en notering behöver ett sammanhang för att kunna dras slutsatser.

En annan notering är att ingen fick en andraröst förrän 16 minuter före deadline! det innebär att alla som hade någon röst innan det faktiskt var i riskzonen att bli utröstad och även de som inte hade någon röst alls behövde ju bara två röster för att gå upp i "ledning" det betyder att röstningen var ovis ganska länge.

I övrigt finns det väl inget som sticker ut så mycket nuäven om flera saker kan betyda något i ett större sammanhang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar