Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har visserligen läst lite under FM men vill läsa allt igen.
OT Suttit på sjukhuset med yngsta sonen (7)som gjort kontraströntgen då han inte kan svälja bra och inte äta fast föda efter att ha satt i halsen rejält häromdagen. Nu väntar vi bara på läkarens utlåtande av röntgenbilderna. Så om inte förr kommer jag in senare för teoriande och funderingar
Säger som Snurrfian - krya på sonen! Hoppas det inte är något allvarligt!

Om man nu skulle titta på rösterna så skulle jag vilja titta på dom som har röstat på personer som är ”lätta” att rösta på. Dvs nya och spelare som är kända att lätt bli misstänkta inför första DL. De spelarna är Jag, Snurrfian, Klara, Bollen__.

Bara nyfiken, jag tänkte ju att Idahoe1 bör ha varit en relativt enkelt röst att haka på, åtminstone de 2-3 sista rösterna där.
Vad tänker du kring det? :) eftersom du inte räknade in det i din uppräkning av lätta röster.

Jag skulle tippa på att de antingen inte hade någon info alls eller att de helt enkelt visste/var rätt säkra på att Idahoe var safe men inte hade någon info om någon annan och därför valde säkert käk.

vad menar du med att Idahoe var safe? Hon var ju död när det var dags för ulvarna att käka?

Se inlägget ovan. Jag menade Hedinn men det blev lite konstigt eftersom diskussionen faktiskt gällde lynchningen av Idahoe.

.

Om paketet delats ut innan DagDL och innehåller en sia - så kommer mottagaren av paktet inte få svar på sin sia förrän efter NattDL och ulvarna måste ju ha skickat in om käk innan NattDL så om ulvarna potentiellt fått en sia via ett paket så vet de i allafall inte svaret på den innan de var tvugna att välja käk.

I så fall borde inget paket kommit fram till varken ulvar el ev @Hedinn innan nattlynchen.
EDIT käk alltså ...

Brevbärare - du har olika paket att dela ut inför varje natt. I denna leken har du ett nytt paket inför varje natt fram tills leken är över för din del. Det kan vara en sia, ett beskydd, en förtrollning m.m.
Du som är brevbärare ska välja en av deltagarna att ge ett paket till innan dagdl varje kväll. Och det är dom goda du vill skicka till eftersom ni med hjälp av paketen ska luska reda på info. Men ibland hamnar dom i fel händer.
Jag lottar fram tre paket åt gången som brevbäraren har att ge under följande tre nätter. Sedan kommer det tre nya.
Obs!
Du kommer få alternativen i PM nu på förmiddagen eftersom du kan lämna paket redan nu under första natten.

Den som mottager paketet får använda det under natten eller nästkommande natt. Sedan är paketet förbrukat.

Dör brevbäraren i lynch så kommer paketet fram ändå om det skickats något.
Alltså kan brevbäraren har skickat till både Hedinn och Idahoe1 igår.

Jag menar safe att käka, dvs inte ängel eller välsignad.

Rättelse: Jag ska inte skriva när jag är trött eftersom jag blandar ihop lynchning med käk. :banghead:
Ängeln är väl bara safe när den skyddat sig själv? I och för sig är det ju praxis att ängeln skyddar sig själv första natten om det var så du tänkte?

.

Om paketet delats ut innan DagDL och innehåller en sia - så kommer mottagaren av paktet inte få svar på sin sia förrän efter NattDL och ulvarna måste ju ha skickat in om käk innan NattDL så om ulvarna potentiellt fått en sia via ett paket så vet de i allafall inte svaret på den innan de var tvugna att välja käk.

Ok!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol