Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här, jag reagerar i princip jämt på sånt dag ett.

Jag vet att vissa blir lite misstänksamma när man reagerar på det, dock brukar det ha lite med sammanhang att göra och jag tror aldrig jag hört det från @Habina förut, så det kändes lite som en "upplockad" kommentar för att hitta något mot mig. Jag kan ju givetvis ha fel, men den känslan fick jag.

Jo en del tycker sådant är misstänkt har jag märkt. Sammanhanget betyder ju endel och det är väl också lite därför jag reagera eller vad jag ska kalla det, jag tycker du känns ovanligt oulvig så därför ifrågasätter jag väl kanske lite mer.

Det var snarare att jag inte tänkt på det tidigare, men fick det ganska tydligt visat i förra (tror jag) leken. Så eftersom jag fortfarande hade det färskt i minnet, så reagerade jag på dig och sedermera glömmerallt.

Det behöver ju dock inte betyda någonting, även om det nu visade sig att idahoe var god. Men jag har det i alla fall noterat till längre fram.

Så är det ju med det mesta i de här lekarna, det behöver inte betyda något men det kan göra. :D

En fråga till er som är duktiga spelare... Eftersom tvillingen som är kvar är typ vanlig bybo nu.. Är det dumt att outa den? Jag tänkte att den är ett lika lätt byte som vilken annan god spelare nu? (Tänkte göra lite detektivarbete nu på vem den andra kan va så vill veta om jag ska dela med mig såhär tidigt eller inte? )

*lika lätt byte för ulvarna att käka, menar jag ju då. Skulle man komma på vem det var (kanske rätt svårt redan :crazy:) så blir ju risken statistiskt sett mindre att lyncha en god.

*lika lätt byte för ulvarna att käka, menar jag ju då. Skulle man komma på vem det var (kanske rätt svårt redan :crazy:) så blir ju risken statistiskt sett mindre att lyncha en god.
Alla kommer nog att försöka med den saken inklusive ulvarna (de vill säker ha tag i andra med mer info).

En fråga till er som är duktiga spelare... Eftersom tvillingen som är kvar är typ vanlig bybo nu.. Är det dumt att outa den? Jag tänkte att den är ett lika lätt byte som vilken annan god spelare nu? (Tänkte göra lite detektivarbete nu på vem den andra kan va så vill veta om jag ska dela med mig såhär tidigt eller inte? )

Varför skulle du vilja dela med dig av det? Sen fattar jag inte hur du skulle kunna få reda på vem det är redan nu?
Det är fortfarande en fördel för den kvarvarande att ha någon att bolla idéer med även om tvillingen inte får rösta.

Och vadå lika lätt byte för ulvarna? Fattar inte hur du menar, den kan ju inte direkt skyddas av sin tvilling

Så länge det finns ulvar kvar kan det väl aldrig vara bra att outa en tvilling? Eller någon gods specialroll överhuvudtaget?

Alla kommer nog att försöka med den saken inklusive ulvarna (de vill säker ha tag i andra med mer info).

Lite utförligare. Jag försöker luska ut alla roller, det är guld att veta vem man kan lita på och vem som är ulv sedan spelar man efter det och lägger pussel, så gör så gott som alla även ulvar.

Man får titta på vem som röstar på vem och när och vem som säger vad, här har vi en del ledtrådar, men att direkt outa någon är svårt om man vill hålla sig till reglerna men visst kan man försöka förmedla det om omständigheterna är de rätta men inte bara för att.

tror jag håller mig långt borta från alla öppna spekulationer då jag redan gjort ett mindre klavertramp i ärendet:angel:

Jag outar nog inte en kvarvarande tvilling om den inte riskerar att bli utröstad eller så. Om ulvarna inte räknat ut sådant vill jag inte hjälpa dem i onödan. Att veta en sådann sak kan ju hjälpa dem att räkna ut övriga roller.

Däremot är den inte i riskzonen att bli käkad en ensam tvilling utgör ju inget större hot mot lyan som roll betraktat de vill nog hellre äta farligare specialare. Det hade varit en annan sak om det fanns onda som ulvarna inte hade koll på då hade de kunnat välja käk efter vem de tror är god nu vet de ju vilka som är goda och behöver inte oroa sig för att käka någon på sin egen sida

Jag outar nog inte en kvarvarande tvilling om den inte riskerar att bli utröstad eller så. Om ulvarna inte räknat ut sådant vill jag inte hjälpa dem i onödan. Att veta en sådann sak kan ju hjälpa dem att räkna ut övriga roller.

Däremot är den inte i riskzonen att bli käkad en ensam tvilling utgör ju inget större hot mot lyan som roll betraktat de vill nog hellre äta farligare specialare. Det hade varit en annan sak om det fanns onda som ulvarna inte hade koll på då hade de kunnat välja käk efter vem de tror är god nu vet de ju vilka som är goda och behöver inte oroa sig för att käka någon på sin egen sida
Men ulvarna äter hellre siaren än en ensam tvilling skulle jag tro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips på Fiskmiddagar
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Pusseltråden