Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har då lärt mig att det kan vara klokt för framtiden att tänka lite innan man skickar både teorier och röster....
Man får verkligen tänka sig för vad man ger för info i det skrivna ordet , fattade verkligen inte vilken skada mitt ev outande av tvillingar kunde gjort....:wtf:

I kvällens röstning fanns väl egentligen ingen info i bakgrunden så hur stor vikt ska man fästa vid vem som röstade på vem?

Jag outar nog inte en kvarvarande tvilling om den inte riskerar att bli utröstad eller så. Om ulvarna inte räknat ut sådant vill jag inte hjälpa dem i onödan. Att veta en sådann sak kan ju hjälpa dem att räkna ut övriga roller.

Däremot är den inte i riskzonen att bli käkad en ensam tvilling utgör ju inget större hot mot lyan som roll betraktat de vill nog hellre äta farligare specialare. Det hade varit en annan sak om det fanns onda som ulvarna inte hade koll på då hade de kunnat välja käk efter vem de tror är god nu vet de ju vilka som är goda och behöver inte oroa sig för att käka någon på sin egen sida

Ja just det! De vet redan exakt vilka som är goda och vilka som är på deras sida. De enda de inte vet är vem som har vilken specialroll alltså?!
Så när ulvar blivit käkade i tidigare lekar så är det för att den har haft en specialroll som inte de i lyan vetat om?

Ja det var ju det jag skrev?

Eller jag nämnde inte specifikt siaren men den ingår i "farligare specialare"(farligare för ulvarna alltså om det var otydligt.)
Sorry jag är trött, ,missförstod dig nog. Siaren är ett exempel, men en favorit att få ut tidigt, sent kan vara tveeggat.

Sammanfattningsvis så är jag inte det minsta säker på någonting och allt det jag skrivit ovan kan ändras på en pissekvart(utom det faktum att jag är jag). :arghh:

Ge det en eller ett par dl till så ska du se att du inte är säker på det heller! :up:

Minns att jag sade några goda roller högt i någon av mina första lekar och som tilrättavisning blev jag snabbt lynchad. ;)

Åh, jag minns det där! Du var så söt - "jag föredrar faktiskt att leta goda, det känns mer positivt än att fokusera på onda" eller nåt sånt! :laugh:

Självklart lynchade vi dig, sånt där kan man inte tåla... :cautious:

Men kuken då! :banghead:

Strålande! Lika poetisk som vanligt! :angel:

Så, fortsätt underhålla nu! Mush!
indiana-jones-popcorn.gif

Sorry jag är trött, ,missförstod dig nog. Siaren är ett exempel, men en favorit att få ut tidigt, sent kan vara tveeggat.

Det är okej, åh jag håller helt med dig ulvarna vill nog ha ut siaren så fort som möjligt så jag tror inte de "slösar" ett käk på någon de tror har en annan roll.

Jag tycker att det är svårt när någon som är på väg att bli lynchad försöker försvara sig med "min roll är bra att ha kvar" det är helt beroende på vilken sida man är... Att man istället som Idahoe gjorde i en annan lek och offrade sig för sin sida är lättare att förstå. Jag vet bara min roll och det är omöjligt att veta om min roll är viktigare eller oviktigare i första DL, Idahoe hade lika gärna kunnat vara ulv. Hade vi kommit längre in i leken och det hade blivit lite klarare om vad hon var och vilken sida så hade läget varit ett annat.

Jag tycker att det är svårt när någon som är på väg att bli lynchad försöker försvara sig med "min roll är bra att ha kvar" det är helt beroende på vilken sida man är... Att man istället som Idahoe gjorde i en annan lek och offrade sig för sin sida är lättare att förstå. Jag vet bara min roll och det är omöjligt att veta om min roll är viktigare eller oviktigare i första DL, Idahoe hade lika gärna kunnat vara ulv. Hade vi kommit längre in i leken och det hade blivit lite klarare om vad hon var och vilken sida så hade läget varit ett annat.

Precis det jag jag själv grunnade på igår kväll efter DL. Nu ser jag också på uppdateringen att den andra tvillingen rök i natt DL. Ska man tolka efter inläggen igår så verkar det som att det var bättre än att ulvarna hittade siaren el ängeln i alla fall? Samtidigt försvinner ju en roll som hade möjlighet till att prata med varandra så det är ju inte heller bra....

Precis det jag jag själv grunnade på igår kväll efter DL. Nu ser jag också på uppdateringen att den andra tvillingen rök i natt DL. Ska man tolka efter inläggen igår så verkar det som att det var bättre än att ulvarna hittade siaren el ängeln i alla fall? Samtidigt försvinner ju en roll som hade möjlighet till att prata med varandra så det är ju inte heller bra....
de hade nog inte valt ängeln i natt, om de nu lyckats gissa. Ängeln var med stor sannolikhet skyddad.

Det är hur som helst illa att bli av med två goda som åtminstone känner till en annan god i leken och inte famlar helt i blindo från början. :( Frågan är nu vilka som har extrainfo; siaren, spionen och den som fått extra sia av brevbäraren.

Intressant

@Habina röstar på mig för att jag löper linan ut och tar reda på vad vad Idahoe menade med sin konstiga formulering kring fåret (hade ingen som helst aning om att hon syftade på ett får i början dock) och att jag då förde en OT diskussion.

@LenaH röstar på mig för att jag inte löper linan ut och gräver ordentligt när jag slår sönder teorier.

Kan ni två snacka er samman? Uppenbarligen kan jag inte göra er båda nöjda samtidigt.

Det är hur som helst illa att bli av med två goda som åtminstone känner till en annan god i leken och inte famlar helt i blindo från början. :( Frågan är nu vilka som har extrainfo; siaren, spionen och den som fått extra sia av brevbäraren.

Vilket paket brevbäraren delat ut det vet vi inte. Det delas ut ett varje nattDL
Dessutom så kan brevbäraren ha delat ut post till en ulv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol