Så länge det finns ulvar kvar kan det väl aldrig vara bra att outa en tvilling? Eller någon gods specialroll överhuvudtaget?
Om någon en tror är god är på väg att bli utröstad så är det bra att teoria om varför en anser det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge det finns ulvar kvar kan det väl aldrig vara bra att outa en tvilling? Eller någon gods specialroll överhuvudtaget?
Är det bara jag som A) Tror att leken är inställd och B) Hamnar i vargjaktstråden??
Så långt tänkte inte jag :POm någonen tror är god är på väg att bli utröstad så är det bra att teoria om varför en anser det.
Men ulvarna äter hellre siaren än en ensam tvilling skulle jag tro.
Jag outar nog inte en kvarvarande tvilling om den inte riskerar att bli utröstad eller så. Om ulvarna inte räknat ut sådant vill jag inte hjälpa dem i onödan. Att veta en sådann sak kan ju hjälpa dem att räkna ut övriga roller.
Däremot är den inte i riskzonen att bli käkad en ensam tvilling utgör ju inget större hot mot lyan som roll betraktat de vill nog hellre äta farligare specialare. Det hade varit en annan sak om det fanns onda som ulvarna inte hade koll på då hade de kunnat välja käk efter vem de tror är god nu vet de ju vilka som är goda och behöver inte oroa sig för att käka någon på sin egen sida
Sorry jag är trött, ,missförstod dig nog. Siaren är ett exempel, men en favorit att få ut tidigt, sent kan vara tveeggat.Ja det var ju det jag skrev?
Eller jag nämnde inte specifikt siaren men den ingår i "farligare specialare"(farligare för ulvarna alltså om det var otydligt.)
Sammanfattningsvis så är jag inte det minsta säker på någonting och allt det jag skrivit ovan kan ändras på en pissekvart(utom det faktum att jag är jag).
Minns att jag sade några goda roller högt i någon av mina första lekar och som tilrättavisning blev jag snabbt lynchad.
Men kuken då!
Sorry jag är trött, ,missförstod dig nog. Siaren är ett exempel, men en favorit att få ut tidigt, sent kan vara tveeggat.
Jag vet att det är fel tråd men hur många gånger som helst!
Så, fortsätt underhålla nu! Mush!
Jag tycker att det är svårt när någon som är på väg att bli lynchad försöker försvara sig med "min roll är bra att ha kvar" det är helt beroende på vilken sida man är... Att man istället som Idahoe gjorde i en annan lek och offrade sig för sin sida är lättare att förstå. Jag vet bara min roll och det är omöjligt att veta om min roll är viktigare eller oviktigare i första DL, Idahoe hade lika gärna kunnat vara ulv. Hade vi kommit längre in i leken och det hade blivit lite klarare om vad hon var och vilken sida så hade läget varit ett annat.
de hade nog inte valt ängeln i natt, om de nu lyckats gissa. Ängeln var med stor sannolikhet skyddad.Precis det jag jag själv grunnade på igår kväll efter DL. Nu ser jag också på uppdateringen att den andra tvillingen rök i natt DL. Ska man tolka efter inläggen igår så verkar det som att det var bättre än att ulvarna hittade siaren el ängeln i alla fall? Samtidigt försvinner ju en roll som hade möjlighet till att prata med varandra så det är ju inte heller bra....
Just det!!- glömde....de hade nog inte valt ängeln i natt, om de nu lyckats gissa. Ängeln var med stor sannolikhet skyddad.
Det är hur som helst illa att bli av med två goda som åtminstone känner till en annan god i leken och inte famlar helt i blindo från början. Frågan är nu vilka som har extrainfo; siaren, spionen och den som fått extra sia av brevbäraren.