Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 2
17.21 Lobelai röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 2
FiaM 1
Lobelia 6
Habina 1

Kvar att rösta:
Habina
Snurrfian
glömmerallt
Klara

Nu har släkten bänkat sig vid kaffebordet så jag får rösta tidigt även jag...

Enligt tidigare teorier (#334 och #346) så känns Lobelias resonemang helt uppåt väggarna. Kan vara en ulv som försöker spinna vidare på tanken att det kan ha funnits onda bland de som röstade ut Lilltess1 igår. Hursomhelst väldigt skumt beteende. Så:

Idahoe röstar på Lobelia

Ja jag tycker att det är som att hon inte kan se andra möjligheter öht för hon har bitit fast sig så vid endast den teorin. Och sedan har ju faktiskt hennes röst varit mest varit mest skum idag.

LenaH får jag inget riktigt grepp om. Hon verkar hålla med cirkus om hennes teorier som jag haft problem tidigare att hänga med i. Betyder det att de två hänger ihop på något sätt? Kanske. Det här får jag fundera mer på. Just nu har jag inga större misstankar mot LenaH.

Idahoe har jag känt att jag haft lite svårt att greppa hittills. Men nu har hon skrivit ett antal inlägg och i stort håller jag med om det hon skriver. Inget jag hakar upp mig på.

Myrten är hal. Här får jag inga känslor åt något håll. Får helt klart hålla ett öga på henne framöver. Samma med Sasse. Också en hal ål.

Jag blir inte så mycket klokare, Lobelias teori är den som är knepigast idag, det är jag inte ensam om att tycka åtminstone. Cirkus teorier känns luddiga, men att hämndrösta en dag till känns lite väl magstarkt... Så Snurrfian röstar på Lobelia.

Är cirkus verkligen så oklar i jämförelse med vad hon brukar? Jag upplever verkligen inte alls det, men så verkar ju inte jag hålla med så många idag, kanske är jag som blivit ringrostig. :p

Tycker hon varit tankspridd ända tills hon förklarade sin snurriga teori, nu känner jag mig lite lugnare. Men det är klart att det inte är omöjligt, chansen är ju en på sjutton att hon är får. :angel:

Dag 2
17.21 Lobelai röstar på Klara
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 2
FiaM 1
Lobelia 7
Habina 1

Kvar att rösta:
Habina
glömmerallt
Klara

Koppen och Caisa hittar jag heller inget anmärkningsvärt på.

Vad ska jag nu bringa för reda av det här?

Jag tycker inte att jag blivit särskilt klokare sedan jag summerade i eftermiddags. Ingen av mina teorier känns helt säker och stark, så jag fortsätter att rösta på Snurrfian som jag tyckte betedde sig konstigt igår och fortsätter bete sig konstigt idag. Hon känns som en ulv som försöker att verka god, inte göra några fel eller sticka ut. Att hon inte röstat ännu är ytterligare ett tecken på en ulv som avvaktar för att se om hon behöver hjälpa till någonstans eller kan lägga en röst som inte märks.

Habina röstar på snurrfian

Dag 2
17.21 Lobelia röstar på Klara
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på snurrfian

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 3
FiaM 1
Lobelia 7
Habina 1

Kvar att rösta:
glömmerallt
Klara

Jag tycker inte att jag blivit särskilt klokare sedan jag summerade i eftermiddags. Ingen av mina teorier känns helt säker och stark, så jag fortsätter att rösta på Snurrfian som jag tyckte betedde sig konstigt igår och fortsätter bete sig konstigt idag. Hon känns som en ulv som försöker att verka god, inte göra några fel eller sticka ut. Att hon inte röstat ännu är ytterligare ett tecken på en ulv som avvaktar för att se om hon behöver hjälpa till någonstans eller kan lägga en röst som inte märks.

Hmpf jag röstade faktiskt fem minuter före dig! Så deså! :D

Klara röstar på cirkus eftersom jag trots allt får känslan att hon kastar misstankar lite åt alla håll och tror att det kan bero på
att hon vill få bort eventuella ögon på sig själv.

Det sista håller jag inte med om. En god kan väl lika gärna invänta sluttampen med att rösta, som en ond?

Det sista håller jag inte med om. En god kan väl lika gärna invänta sluttampen med att rösta, som en ond?

Mja, det är klart de skulle kunna. Men med olika syften. En god för att försöka välja ut vem som verkligen känns ond och en ond för att försöka spela så taktiskt som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar