Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klara röstar på cirkus eftersom jag trots allt får känslan att hon kastar misstankar lite åt alla håll och tror att det kan bero på
att hon vill få bort eventuella ögon på sig själv.
Tycker du? Jag tycker hon är rätt tydlig med vart hon riktar dem och jag förstår precis sättet att tänka, att vilja se ett sammanhang även om jag inte brukar kunna se mönster förrän dag 4 ungefär.

Dag 2
17.21 Lobelia röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på snurrfian
21.40 Klara röstar på cirkus

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 3
FiaM 1
Lobelia 7
Habina 1
Cirkus 1

Kvar att rösta:
glömmerallt

Tycker du? Jag tycker hon är rätt tydlig med vart hon riktar dem och jag förstår precis sättet att tänka, att vilja se ett sammanhang även om jag inte brukar kunna se mönster förrän dag 4 ungefär.

Det kanske bara betyder att du är smartare än jag. :p Cirkus har verkligen förvirrat mig idag, även om det blev lite bättre efter hennes förklarande inlägg nu ikväll.

Mja, det är klart de skulle kunna. Men med olika syften. En god för att försöka välja ut vem som verkligen känns ond och en ond för att försöka spela så taktiskt som möjligt.
Håller inte med helt. Att onda röstar sent beror knappast alltid på taktik, utan kan ha en massa olika orsaker. Det känns märkligt att "ondförklara" någon pga. det.

Mja, det är klart de skulle kunna. Men med olika syften. En god för att försöka välja ut vem som verkligen känns ond och en ond för att försöka spela så taktiskt som möjligt.
Jamen det är klart att goda och onda har olika syften men det säger ju fortfarande ingenting om att rösttidpunkten skulle vara en indikator på ondska?

Varför röstar du själv sent?

Klara röstar på cirkus eftersom jag trots allt får känslan att hon kastar misstankar lite åt alla håll och tror att det kan bero på
att hon vill få bort eventuella ögon på sig själv.

Vilka ögon då?
Det är väl ingen som direkt misstänkt mig? Näru, där klack ulvometern till och jag tror att du direkt hamnade på tredjeplats efter Snurrfian och FiaM.

Håller inte med helt. Att onda röstar sent beror knappast alltid på taktik, utan kan ha en massa olika orsaker. Det känns märkligt att "ondförklara" någon pga. det.

Nä, jag tror hon är ond av flera andra orsaker också. Hur hon försökt släta över och sedan förstora upp diskussionen mellan mig och lobelia till exempel. Och så upplever jag att hon försöker att inte göra fel, för att inte åka ut. Själv gör jag gärna fel och åker ut, så länge det hjälper den sida jag spelar på.

Jamen det är klart att goda och onda har olika syften men det säger ju fortfarande ingenting om att rösttidpunkten skulle vara en indikator på ondska?

Varför röstar du själv sent?

Jag röstar sent för att jag var borta på annat roligt ikväll. Jag syftade mest på att jag tyckte det gjorde henne mer misstänkt, att hon inte röstat redan. Men inte att det var enda misstanken jag hade mot henne.

Nä, jag tror hon är ond av flera andra orsaker också. Hur hon försökt släta över och sedan förstora upp diskussionen mellan mig och lobelia till exempel. Och så upplever jag att hon försöker att inte göra fel, för att inte åka ut. Själv gör jag gärna fel och åker ut, så länge det hjälper den sida jag spelar på.
Ja, alltså, jag ifrågasätter inte varför du misstänker Snurrfian, utan svarade enbart på just den biten av din teori. För att den var långsökt.

Vilka ögon då?
Det är väl ingen som direkt misstänkt mig? Näru, där klack ulvometern till och jag tror att du direkt hamnade på tredjeplats efter Snurrfian och FiaM.

Som jag skrev, eventuella ögon. Jag tror att du kastar ut trådar åt flera olika håll för att ge folk annat att tänka på. Åhh, hur ska jag förklara min tankegång. Alla här riskerar ju att få ögonen på sig. Genom att teorisera en massa om olika spelare försöker man få andra att titta åt det hållet och inte granska en själv. Eller något sådant.

Jag röstar sent för att jag var borta på annat roligt ikväll. Jag syftade mest på att jag tyckte det gjorde henne mer misstänkt, att hon inte röstat redan. Men inte att det var enda misstanken jag hade mot henne.
Nej, jag vänder mig inte mot att du misstänker henne, jag har ju henne högt på min lista också men jag tyckte att det var ett konstigt resonemang det där med tidpunkterna.
Med det resonemanget är @glömmerallt ALLTID ulv! :p

Jag ber om ursäkt att jag försöker göra rätt... Hur man nu gör rätt? Och vad avgör vad som är rätt eller fel i en ulvlek? Jag spelar själv och gör mitt bästa att få leka så länge som möjligt, ditt inlägg får det att låta lite som om du själv offrar dig för lyan genom att kasta misstankar på mig. Det skulle kunna innebära att du och Cirkus sitter tillsammans och du offrar dig för Cirkus skull...

Jag hade tyvärr inget roligt för mig ikväll men jag har städat under tiden som jag har försökt följa leken och skriva lite inlägg, tillslut tyckte jag att jag nog skulle rösta för att inte hamna på sista minuten... Det var ändå rätt gott om tid kvar när jag röstade.

Jag ber om ursäkt att jag försöker göra rätt... Hur man nu gör rätt? Och vad avgör vad som är rätt eller fel i en ulvlek? Jag spelar själv och gör mitt bästa att få leka så länge som möjligt, ditt inlägg får det att låta lite som om du själv offrar dig för lyan genom att kasta misstankar på mig. Det skulle kunna innebära att du och Cirkus sitter tillsammans och du offrar dig för Cirkus skull...

Jag hade tyvärr inget roligt för mig ikväll men jag har städat under tiden som jag har försökt följa leken och skriva lite inlägg, tillslut tyckte jag att jag nog skulle rösta för att inte hamna på sista minuten... Det var ändå rätt gott om tid kvar när jag röstade.

Nej, jag menade att om jag spelar ulv, så kan jag absolut bli lynchad om det gynnar övriga ulvar och om jag spelar god så kan det i vissa lägen vara bättre att åka ut själv och därmed hjälpa andra goda genom det jag skrivit och resonerat om innan. Mer tydligt så? :)

Uppdatering
Lobelia var borgmästare!

NattDL 11.00 imorgon.
Nästa dagDL 22.00 imorgon.

Men det kommer en till uppdatering snart...

Ok, helt seriöst... Jag börjar tro att ulvarna sitter i lyan och har en stor julfest medan goda lynchar varandra. :( :cautious:

Sedan tycker jag @Niyama är elak som frestar med en till uppdatering när jag strax skall kvällsfodra grabbarna och sova, eftersom jag skall upp tidigt imorgon och försöka få tag på veterinären. Mitt "inte akut sjuka sto" har fått vänta tre (!) veckor på veterinär och nu har jag tröttnat. Snart blir hon akut sjuk. :devil:

Extra uppdatering
Två deltagare har blivit förälskade!

Leken har nu ett kärlekspar: Är två delvis slumpvis utvalda deltagare, som får veta om varandra, men inte varandras roller och de får inte heller prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt.

Här händer det grejer.
Får jag fråga vad som menas med att de "får veta om varann, men inte varandras roller?" Veta om? Jag fattar inte riktigt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar