Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det du reagerar på positivt eller negativt?

Åt det negativa hållet. Sedan är jag lite osäker på varför och hur mycket det är färgat av att hon vill placera mig i lyan, men det är något med hennes inlägg som jag inte riktigt känner igen från tidigare lekar... :confused:

Jag har som sagt teoriat en hel del idag och min ulvradar har snurrat som tusan och den har stannat på Snurrfian enligt mina tidigare teorier.

cirkus röstar på Snurrfian hennes röst på FiaM igår tror jag är en röst på en kollega och idag så tar de avstånd från varann på ett vis som gör mig än mer misstänksam.

Nu ska vi se om jag kan förklara lite tydligare O_o

(intressant förresten att Klara hålla med LenaH om att det är något i mina inlägg som inte är som det brukar eftersom LenaH inte gjort annat än bett mig förtydliga en tanke hon tycker verkar intressant)

Min hypotes:
FiaM och Snurrfian i lyan. Eventuellt också glömmerallt (men just nu så känns hon faktiskt mindre skum så jag droppar henne så länge) FiaM och snurris lägger röster på varandra för att inte sammankopplas i ett senare läge (dvs om en av dom senare blir lynchad så har den andra i allafall ett litet alibi). Båda släpper sina röster idag utan nån närmre motivering. Det känns skumt.

Nästan hypotetiska tanke. Tänk om Myrten också är i lyan. Ja då säkrar ju hennes röst på Lilltess1 att inte FiaM hamnar i lottning om de kvarvarande (glömmerallt och bumpo) skulle råka lägga röster just där, iofs är jag ute på kanten i den här tanken men inte helt osannolikt ändå, jag tycker ju att Myrtens röst igår skaver lite men kan inte riktigt sätta fingret på det
Tack! Jag tycker ditt resonemang är rätt spännande och jag kommer låta min röst på FiaM ligga kvar om inget drastiskt händer.

Jag reagerade också lite på att Klara håller med mig men tycker det är misstänkt för det gjorde ju inte jag direkt?

Vad gäller Myrten så håller jag med dig om att hennes röst på Lilltess1 skaver lite, även om hon hade en tidig teori så känns det som en god Myrten hade varit för paranoid för att lägga en femte (?) röst i DL1? Myrten finns på min ulv-alert! - lista men hamnar bakom Fia, Snurris och Lobelia just nu.

Vad gäller @Hedinn och @Sasse gör det mig också lite nervös att de flyger under radarn för mig och jag känner även att jag har dåligt grepp om @CaisaLundblad :crazy:

Dag 2
17.21 Lobelai röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian

Ja jag har ju nämnt FiaM, koppen och Lobelia som misstänkta. Frågan är om jag ska lägga min röst på Lobelia för koppen har på något vis hamnat under radarn för tillfället, FiaM hade ju en mycket bra fundering ang Lobelia som passade in med mina tankar så därför blev hon en gnutta mindre misstänkt.. så ja idag hamnar min röst på Lobelia.

Nu har jag kikat på Hedinns inlägg. Här hittar jag inget jag egentligen misstänker. Det enda jag reagerar på är att hon inte har gjort mycket för att föra leken framåt idag. Fast det kan ju bero på vad som helst egentligen.

Tack! Jag tycker ditt resonemang är rätt spännande och jag kommer låta min röst på FiaM ligga kvar om inget drastiskt händer.

Jag reagerade också lite på att Klara håller med mig men tycker det är misstänkt för det gjorde ju inte jag direkt?

Vad gäller Myrten så håller jag med dig om att hennes röst på Lilltess1 skaver lite, även om hon hade en tidig teori så känns det som en god Myrten hade varit för paranoid för att lägga en femte (?) röst i DL1? Myrten finns på min ulv-alert! - lista men hamnar bakom Fia, Snurris och Lobelia just nu.

Vad gäller @Hedinn och @Sasse gör det mig också lite nervös att de flyger under radarn för mig och jag känner även att jag har dåligt grepp om @CaisaLundblad :crazy:

Visst är det läskigt med de som ligger under radarn, bara en sån sak gör mig bekymrad!

Håller på att läsa ikapp mig på mobilen (är på sid 17). Men tänkte slänga in en fundering.

Kan cirkus vara fåret och anledningen till att hon är så oklar är att hon faktiskt sitter med facit?

Var har FiaM tagit tillbaka sin röst på Snurrfian? Citat?

Här:

Äntligen hemma och med tid till att gå igenom leken :).
Har sett att min väldigt svaga röst på Snurrfian igår har skapat misstankar, jag hade tyvärr inte så mycket tid igår och när jag skulle rösta var hennes kommentar om att ha gått vilse det enda som jag reagerat på och som jag kom ihåg. :o Svag röst på en spelare som jag egetligen inte trodde var ond, då i alla fall.

Den jag har reagerat mest på idag är Lobelias röst på Idahoe med en i mina ögon väldigt märklig motivering, därför hamnar även min röst där.
FiaM röstar på Lobelia.

Klara verkar skärpt för att vara nybörjare. Hon skulle mycket väl kunna ha hjälp, men inget som jag tycker direkt tyder på det just nu

Koppen spelar ungefär som hon brukar. Det säger mig absolut ingenting om hennes status på ondhetsskalan dock.

Känner att jag har dåligt grepp om flera, kanske framförallt de jag inte spelat med tidigare typ Hedinn, CaisaLundblad och Myrten. Det gör mig lite nervös:nailbiting:, eftersom alla tre är erfarna spelare och de har inte direkt "drivit" så mycket idag heller.

Habina skriver sakliga inlägg tycker jag. Känns som att hon är på jakt efter onda. Eller lurar hon mig totalt?

Håller på att läsa ikapp mig på mobilen (är på sid 17). Men tänkte slänga in en fundering.

Kan cirkus vara fåret och anledningen till att hon är så oklar är att hon faktiskt sitter med facit?
Men du kan ju inte rubba mina cirklar så här när jag var rätt nöjd med mina tankar!! :banghead:

Dag 2
17.21 Lobelai röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 2
FiaM 1
Lobelia 6
Habina 1

Kvar att rösta:
Habina
Snurrfian
glömmerallt
Klara

Eftersom @Klara efterfrågade mina teorier så kommer de... ;)
Cirkus verkar väldigt luddig och kommer med teorier om flera som ska sitta i lyan ihop, däribland mig. Det skaver lite med Cirkus resonemang, det känns som om hon får kämpa för att få det att fungera som hon har tänkt sig det, det håller liksom inte riktigt hela vägen. Inte den vanliga klara Cirkus som jag är van att se. Det känns även knepigt att hon släpper Glömmerallt trots att denne inte har skrivit ett enda inlägg idag, är det alltså så man ska göra för att bli godförklarad? Eller finns det någon annan anledning?

Lobelias resonemang förstår jag inte alls, om det gör henne ond, möjligtvis kan det vara så. Jag skulle gärna vilja se lite mer av henne, något skaver där.

Klara känns inte som en nybörjare, men det kanske är för att hon har en bättre hjärna än mig för det här, jag känner mig ständigt förvirrad.

Myrten är väldigt snabb med att tala om att hon minsann inte skulle resonera som jag antyder med min teori, visserligen är teorin svag men att hela tiden tala om hur ulvar och lyan resonerar skaver lite, det kan mycket väl vara ett sätt att försöka visa hur god man är. De olika lyor jag har varit med i har alla varit väldigt olika i sina sätt att resonera och göra så att släppa teorin för att "man inte brukar göra så" känns inte helt rätt.

Nu har släkten bänkat sig vid kaffebordet så jag får rösta tidigt även jag...

Enligt tidigare teorier (#334 och #346) så känns Lobelias resonemang helt uppåt väggarna. Kan vara en ulv som försöker spinna vidare på tanken att det kan ha funnits onda bland de som röstade ut Lilltess1 igår. Hursomhelst väldigt skumt beteende. Så:

Idahoe röstar på Lobelia

Är cirkus verkligen så oklar i jämförelse med vad hon brukar? Jag upplever verkligen inte alls det, men så verkar ju inte jag hålla med så många idag, kanske är jag som blivit ringrostig. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30