Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tänker jag göra så här:

LenaH röstar på FiaM

För att jag tror @cirkus kan ha en poäng i sitt triangeldrama med Snurris, FiaM och glömmerallt men ffa för att hon idag tog tillbaka gårdagsrösten utan riktig motivering.

Så, några tankar från mig.

Lobelia som jag nämnt ovan tycker jag motiverar sin röst väldigt konstigt (och nu låter det som att jag planerar att rösta på henne som hämndröst, men jag hade tyckt likadant även om hon inte ändrat från Klara till mig...)

Snurrfian verkar snurrig som vanligt ;) vilket dock tyvärr inte säger ett dugg om huruvida hon är ond eller inte. Ja, visst är förstaröster ofta såna som man kan bortförklara, men kan tycka att hon gör det lite väl kraftigt?

För mig går det åt båda håll, ingen av dem står för sina röster idag utan båda har släppt dem utan att riktigt motivera varför.
Frågan för mig är vem som är ludnast, eller menar ni (du och @cirkus ) att båda är det?

Och hur ställer du dig till cirkus' teori om att även du har ansiktsbehåring?

Fast är det så konstigt att jag släpper en röst när den är baserad på en OT-kommentar? Det behöver ju heller inte betyda att jag inte har henne som misstänkt, fast på andra grunder.

Det förklarar varför det bara är jag (känns det som :p ) som skriver så tangenterna glöder just nu! :rofl:
Haha! :D

Jag kommer nog dock göra ett försök till att rösta rätt snart. Sitter på ett tåg och internetmottagningen är inte den bästa (och då ska detta ändå föreställa förstaklass! :mad:)
Så det går lite trögt att gå igenom saker och ting för tillfället, tyvärr.

Nu ska vi se om jag kan förklara lite tydligare O_o

(intressant förresten att Klara hålla med LenaH om att det är något i mina inlägg som inte är som det brukar eftersom LenaH inte gjort annat än bett mig förtydliga en tanke hon tycker verkar intressant)

Min hypotes:
FiaM och Snurrfian i lyan. Eventuellt också glömmerallt (men just nu så känns hon faktiskt mindre skum så jag droppar henne så länge) FiaM och snurris lägger röster på varandra för att inte sammankopplas i ett senare läge (dvs om en av dom senare blir lynchad så har den andra i allafall ett litet alibi). Båda släpper sina röster idag utan nån närmre motivering. Det känns skumt.

Nästan hypotetiska tanke. Tänk om Myrten också är i lyan. Ja då säkrar ju hennes röst på Lilltess1 att inte FiaM hamnar i lottning om de kvarvarande (glömmerallt och bumpo) skulle råka lägga röster just där, iofs är jag ute på kanten i den här tanken men inte helt osannolikt ändå, jag tycker ju att Myrtens röst igår skaver lite men kan inte riktigt sätta fingret på det

Lite andra tankar då'rå.
Att Idahoe skulle vara ond för att hon lag röst nummer 3 på Lilltess1 igår känns ärligt talat helt galet. (Lobelias märkliga teori). Jag kan inte se att Idahoe har gjort ngt som är skumt eller att hennes röst i det läget är märkligare än vad Klaras röst är. Klara känns som sagt rutinerad för att spela för första gången samtidigt så behöver det inte betyda att hon sitter i lyan eller har annan vän. Liiite sticker det i ögonen nåt hon skrev, men jag hittar det inte just nu. Hon är för tillfället neutral möjligen lite skum.

Habina känns väldigt skärpt och letar onda på ett sätt jag minns som god. Jag kan inte se något konstigt heller i hennes tankar. Så jag gissar på henne som god. CaisaLundblad ger ungefär samma vibbar - kommer med vettiga teorier och inget utslag på ulvometern. Just nu så är även LenaH på samma våglängd.

Koppen har jag svårt att greppa. Känns som att jag släpper henne för tillfället. Samma med Sasse, Hedinn och glömmerallt, ingen ulvradar som går igång direkt i allafall (vilket är svinläskigt med tre så grymt bra spelare som kan lura upp en annan på läktaren när som helst)

Med allt detta samlat och sagt så är Snurrfian och FiaM högst på min misstänktalista.

Jag lägger givetvis mest märke till de som varit aktiva och bland de jag just nu sätter på goda sidan är Habina, FiaM, GA, och CaisaL.
Until proven otherwise ;)
Men jag hajjar till på konversationen mellan Habina och Lobelia dels pga att Lobelia kallarcirkus aktiv trots att hon per igår inte skrivit mer än nåt enstaka inlägg. Lobelia försvarar sig med att hon röstade på Bumpo och inte cirkus gnm uteslutningsmetoden Men vad hade Bumpos skrivit som verkat skumt? Ingenting.

Habina kommer med teorier/funderingar kring får och ulvar samt några lekdeltagare, bland dem finns Lobelia. Är tveksam på att Habina skulle lägga en hel kvart med mobilen för att räkna ut detta (imponerande faktiskt) vilket gör att jag vill sätta henne på goda sidan just nu. Och jag känner igen hennes spelsätt när hon har en god roll. Vill tro att jag gör det iaf

Hinner inte skriva mer mörker jag.
Hade eg mer att säga kring mina misstankar om Lobelia så likt igår:
Äkoppen röstar på Lobelia

Ber om ursäkt för felsägningar. Min padda är pucken up så jag lånade mammas som har autokorrigering... Hatar det

Nu ska vi se om jag kan förklara lite tydligare O_o

(intressant förresten att Klara hålla med LenaH om att det är något i mina inlägg som inte är som det brukar eftersom LenaH inte gjort annat än bett mig förtydliga en tanke hon tycker verkar intressant)

Min hypotes:
FiaM och Snurrfian i lyan. Eventuellt också glömmerallt (men just nu så känns hon faktiskt mindre skum så jag droppar henne så länge) FiaM och snurris lägger röster på varandra för att inte sammankopplas i ett senare läge (dvs om en av dom senare blir lynchad så har den andra i allafall ett litet alibi). Båda släpper sina röster idag utan nån närmre motivering. Det känns skumt.

Nästan hypotetiska tanke. Tänk om Myrten också är i lyan. Ja då säkrar ju hennes röst på Lilltess1 att inte FiaM hamnar i lottning om de kvarvarande (glömmerallt och bumpo) skulle råka lägga röster just där, iofs är jag ute på kanten i den här tanken men inte helt osannolikt ändå, jag tycker ju att Myrtens röst igår skaver lite men kan inte riktigt sätta fingret på det

Lite andra tankar då'rå.
Att Idahoe skulle vara ond för att hon lag röst nummer 3 på Lilltess1 igår känns ärligt talat helt galet. (Lobelias märkliga teori). Jag kan inte se att Idahoe har gjort ngt som är skumt eller att hennes röst i det läget är märkligare än vad Klaras röst är. Klara känns som sagt rutinerad för att spela för första gången samtidigt så behöver det inte betyda att hon sitter i lyan eller har annan vän. Liiite sticker det i ögonen nåt hon skrev, men jag hittar det inte just nu. Hon är för tillfället neutral möjligen lite skum.

Habina känns väldigt skärpt och letar onda på ett sätt jag minns som god. Jag kan inte se något konstigt heller i hennes tankar. Så jag gissar på henne som god. CaisaLundblad ger ungefär samma vibbar - kommer med vettiga teorier och inget utslag på ulvometern. Just nu så är även LenaH på samma våglängd.

Koppen har jag svårt att greppa. Känns som att jag släpper henne för tillfället. Samma med Sasse, Hedinn och glömmerallt, ingen ulvradar som går igång direkt i allafall (vilket är svinläskigt med tre så grymt bra spelare som kan lura upp en annan på läktaren när som helst)

Med allt detta samlat och sagt så är Snurrfian och FiaM högst på min misstänktalista.

Nu känner jag mer igen dig från dina inlägg i lekar som jag tidigare har följt från läktaren. Helt plötsligt förstår jag dina resonemang. Tack för det. :)

Men @cirkus och @LenaH jag har ju förklarat varför jag röstade på FiaM igår och varför jag släpper det idag? Med det sagt säger jag inte att jag tror att FiaM är god, men jag är heller inte hundra på att hon är ond. Däremot känns Cirkus väldigt luddig i dina teorier och det tycker jag är ovanligt när det gäller henne, vilket får mig att fundera på varför.

FiaM kändes lite luden för mig ett tag, men sen kommenterade hon Lobelias röst på ett vettigt sätt och jag är tveksam på om en ulv skulle vilja hänga ut en eventuell kollega så? Eller är det ett försök till att distansiera sig från kollegan som alibi måntro?O_o
Hon är också snabb att försvara Klara med att nya visst kan vara duktiga (och visst är det så :) ) men det skulle lika gärna kunna vara för att de är goda tillsammans som att de sitter i lyan tillsammans, så just det säger kanske inte så mycket om FiaM s eventuella ondhet eller godhet.

Cirkus skrev ett teori-inlägg om ett triangeldrama som verkade helsnurrigt, vilket först fick mig att fundera på om hon var ond. Nu kom dock ett förklarande av inlägget, och teorin är (om än lite långsökt) inte helt omöjlig, åtminstone vad gäller FiaM och Snurrfian. Du får väl vara neutral ett tag till Cirkus, även om jag håller ett öga på dig. ;)

Jag kan faktiskt inte helt släppa känslan jag hade om Habina tidigare. Jag förstår fullt ut rösterna på Snurrfian och Lobelia, känns lite som att det kan komma att stå mellan dem ikväll. De har stuckit ut, absolut. Men som ulvar? Nja, jag vet inte. För mig känns det som misstag/saker som lika gärna kunnat komma från goda. Så jag är rädd att det i så fall kan komma att bli en lynch som står mellan två goda, ulvarnas dröm.

Behöver såklart inte vara så, lika gärna som de kan vara goda så kan de vara onda, men jag känner mig inte så säker där.

Habina har kommit med teorier, absolut, men till skillnad från flera här tycker jag inte att de känns riktigt som när hon är god. Det var ett tag sen jag spelade, men en god Habina brukar jag uppleva mer misstänksam och ifrågasättande än jag upplevt henne hittills. Och det om fåret kan jag fortfarande inte släppa... Samtidigt kanske det är lite väl vågat för ett får? Jag vet inte, men jag vågar inte vänta med att rösta och kan som sagt inte gå igenom tråden på det sätt jag skulle vilja i nuläget.

Hedinn röstar på Habina

Cirkus har skrivit en hel del teorier, som vanligt tycker jag att hennes teorier är bra (även om de just nu handlar mest om mig... :meh:) men det är något med hennes sätt att skriva som gör att jag blir lite fundersam. Tyvärr kan jag inte sätta fingret på vad det är, men jag kommer att hålla ögonen öppna.
Är det du reagerar på positivt eller negativt?
För att jag tror @cirkus kan ha en poäng i sitt triangeldrama med Snurris, FiaM och glömmerallt men ffa för att hon idag tog tillbaka gårdagsrösten utan riktig motivering.
Var har FiaM tagit tillbaka sin röst på Snurrfian? Citat?

Näst att granskas av mig är Snurrfian. Idag verkar hennes inlägg mest gå ut på att försvara sig. Det väcker en liten misstanke hos mig på samma sätt som Lobelias försvarstal igår gjorde. Har hon svårt att komma med egna teorier idag?

Jag är mitt i Harry Potter-maraton med min kusin och hon köpte inte alls "Vi kan ta nästa efter 22", så jag ska försöka få ihop en röst nu. :p Nästa film är nämligen min favorit, Den flammande bägaren. :love:

Jag har inga jättemisstankar än, men känner att det som stuckit ut mest under dagen faktiskt är Lobelias skumma röst och röständring. Igår röstade hon på Bumpo som var helt inaktiv, klen förstadags röst som de flesta andras, men jag funderar på om det även kan vara ett sätt att lite slippa bli för ifrågasatt som man lätt blir om man röstar på en aktiv spelare? (alltså att den aktiva spelaren själv börjar ifrågasätta, man kan få ögonen på sig osv)

Caisa röstar på Lobelia

Inte för att jag är säker på nåt, men det är vad jag reagerat mest på. Kan även dra parallellen med att om LenaH är ulv så är det inte omöjligt att Lobelia är fåret heller, och försökte visa sig genom att lägga andrarösten på Bumpo. Även om det känns långsökt

För övrigt tycker jag det är lite oroväckande att flera verkar hålla mig (plus ett par till) åt det goda hållet, redan? O_o Är det inte lite väl tidigt för sånt? :o

Upptagen i diskussioner i köket. Så nu röstar jag:

Myrten röstar på Snurrfian

För även om de flesta är öppna med att deras förstadagsröster är svaga så tycker jag det är lite märkligt att Snurris helt avfärdar sin egen och FiaMs röster från igår. Känns lite som att hon bortförklarar dem och jag funderar på om syftet är ludet.
Alltså FiaM får stå för sin röst, jag tolkar den dock som en första dags röst, min röst har jag förklarat, jag är väl knappast ensam om att avfärda första dags röster...

Jag har dessvärre fått huvudvärk så jag ber om ursäkt i förväg över eventuella snurriga resonemang. Men i alla fall, de jag mest reagerat på idag är Lobelia, cirkus och Snurrfian. Jag känner att jag har svårt att hänga med i samtligas teorier och håller inte riktigt med det lilla jag förstår.

Kortfattat av det jag reagerat på vad gäller cirkus. 1. Hennes misstankar om att Klara eventuellt är ulv för att hon känns rutinerad. Cirkus skriver dock även att Klara även kan vara en tvilling. 2. Cirkus teori om att Myrten och glömmerallt skulle ha "taktikröstat". Jag tror definitivt inte på den här typen av teori. Det känns som att cirkus skjuter ut teorier. Vissa mer långsökta än andra. Jag vet inte riktigt om hon letar ulvar för fulla muggar eller sprider misstankar här och var?

Lobelias långa röstinlägg tycker jag är luddigt. Hon röstar helt och hållet efter att tredjeröstaren är ond, i det här fallet var det Idahoe. Klara röstade dock i princip samtidigt, hon hade likaväl kunnat bli tredjeröstaren. Jag tror inte de hade koll på röststatistiken i det läget faktiskt. Sedan, vad är det som säger att tredjeröstaren är ond? Jag har nog missat den biten.

Snurrfian för hennes märkliga teori om Myrten. Jag tycker det är långsökt att tro att Myrten skulle försöka räddningsrösta. Det är inte min bild av hur Myrten fungerar, eller någon annan rutinerad heller för den delen.

Sasse röstar på Lobelia, för att jag inte alls för ihop hennes teorier. Jag ser inget konstigt med att hon som ulv skulle röständra, när hon ändrade just för att hon såg att hon gjort en miss. Känns som både ond som god hade ändrat i ett sådant läge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar