Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
En teknikalitet: kan man se någonstans vad Bukeklockan är? Jag fick nämligen stora skälvan när det visade sig att min gårdagsröst kom in 20.59, för jag trodde att klockan var 20.56:eek:. Ni inser själva vad detta kunde inneburit... Nu tänkte jag försöka synka klockorna, men var tusan ser man Buke-tid innan inläggen är postade?
Lägg din röst 20:30? ;)

Måste säga att jag ändå blir lite hedrad över att ni tycker att jag verkar ha så bra koll att jag troligen inte spelar ensam. Känns hedrande när jag själv tycker att jag sitter här och har noll koll.

Klara är duktig för en nybörjare, jag har inte reagerat på något hon skriver och kommer än så länge att hålla henne som neutral. Håller med de som skrivit att det är dumt att ta för givet att nya som är duktiga har hjälp (underförstått av lyan), visst finns möjligheten då det är många ulvar i den här leken men hon kan precis lika gärna vara duktig på egen hand :).

Koppen, ännu en som jag håller som neutral. Tycker att det är lite synd att hon inte vill dela med sig av sina funderingar, det kan ju vara så att hon har märkt saker av värde som vi andra har missat.

En teknikalitet: kan man se någonstans vad Bukeklockan är? Jag fick nämligen stora skälvan när det visade sig att min gårdagsröst kom in 20.59, för jag trodde att klockan var 20.56:eek:. Ni inser själva vad detta kunde inneburit... Nu tänkte jag försöka synka klockorna, men var tusan ser man Buke-tid innan inläggen är postade?
Vet inte om det finns någon allmän "bukeklocka", men skriv ett inlägg vetja och håll sedan pekmusen över "Alldeles nyss" så ser du tiden du postade, och rätta din egen klocka efter det?

Lägg din röst 20:30? ;)

Vaddå? Du menar att man får rösta före DL? Jag trodde det var närmast som gällde, typ idealtid:laugh:!

Ärligt talat har jag ofta ambitionen om att inte rösta i sista minuten, men sen blir det så att jag vill se om något händer... och så sitter jag där och röstinläggen har .59 eller .00 som "efternamn".

Klara är duktig för en nybörjare, jag har inte reagerat på något hon skriver och kommer än så länge att hålla henne som neutral. Håller med de som skrivit att det är dumt att ta för givet att nya som är duktiga har hjälp (underförstått av lyan), visst finns möjligheten då det är många ulvar i den här leken men hon kan precis lika gärna vara duktig på egen hand :). [...]

Fast det är inte "underförstått av lyan" i denna lek, vilket har påpekats. Det finns även goda specialroller som innebär att man spelar tillsammans.

Fast det är inte "underförstått av lyan" i denna lek, vilket har påpekats. Det finns även goda specialroller som innebär att man spelar tillsammans.

I och för sig, men jag tycker ändå att det är tråkigt att en nybörjare inte kan vara duktig av sig själv. Att jag skrev underförstått av lyan var för att även om det finns ett tvillingpar med i leken är det oftast, som jag har märkt, lyan som är det som ligger närmast i tanken vid den kommentaren. :)

Ska försöka gå igenom spelare för spelare, det blir tufft att hinna med för ni har varit väldigt ambitiösa hittills, massor av vettiga (och några mindre vettiga ;) ) teorier och inget OT! :eek:

Jag kan börja med mig själv även om min röst inte har ifrågasatts speciellt mycket:

Jag avskyr första lynch. Alla vill spela, alla är taggade och så ska man tvingas rösta ut någon. Att då välja en inaktiv spelare som jag gjorde vet jag att det ibland tittas snett på för att det inte för leken framåt och det är sant men i DL1 tycker jag att det varken gör till eller från.
Dessutom om jag ska vara krass så har bumpo kickats tidigare i höst för inaktivitet och då tycker jag det är på gränsen till fräckt att göra det igen när det finns andra som VILL spela.

Dock inser jag att jag kastar sten i glashus nu eftersom jag själv varit rätt frånvarande hittills i denna lek.

Återkommer om er andra.

Måste faktisk tillägga att jag inte riktigt gillar hur alla skriver om hur alla skriver om de är nybörjare, ulvar, goda, erfarna etc.
För det säger då MIG ingenting.
Jag är för det mesta förvirrad, och formulerar mig därefter till följd av att jag blir ondförkl arad. Jämt. Och erfarenheter och teorier om det jag nån nyss skrivs inte bara av goda utan även onda.
Typiska rökridåer av en ulv att haka på i sånna konversationer för att öka inlöggsstatistik utan att sticka ut.
Jag väljer att gå på min egen intuition samtidigt som jag läser sånt vid sidan av. Men min magkänsla litar jag mest på.
Och det dels av erfarenhet och dels för att jag inte vill följa strömmen såvida det inte är uppenbart såklart

I ditt scenario, med både mig och @glömmerallt som ulvar, är det väl redan säkrat att Lilltess1 ska åka när jag röstar? Det var tre kvar att rösta och med ditt scenario då minst två ulvar. Varför skulle ett ulv-jag behöva säkra något?

Men alltså i scenariot så tänker jag att både säkra ifall bumpo hade kommit in och röstat på FiaM och du då röstat på någon annan så hade Lilltess1 och FiaM hamnat i lottning (om jag inte helt räknat galet). Och sen så tänker jag åt alibihållet.

Lite fundersam över ovanstående. Att "erkänna" att man hämndröstat är ju inte så vanligt. Här känns det som att Snurris bortförklarar både sin egen och @FiaMs gårdagsröster. Visst var det diskussion om ett samband mellan dem eller blandar jag ihop det?

Det är ju jag som har nån sorts hypotes om ett samband mellan dom två och här så försöker Snurris ta avstånd på ett sätt som jag reagerar på och gör att min misstankegrad ökar en smula

@Habina Har massor av teorier. Massor! :D Oerhört "på" i sin jakt på onda även om jag tycker att en del av dem är lite långsökta.
Jag reagerar på kopplingen ulv + får i röstningen för att det är för lite info efter en DL för att kunna se sådana tecken imo.
Däremot gör det mig inte direkt misstänksam mot Habina, för detta är ett normalt beteende när hon är god. Inte etta på ulvlistan hos mig.

@Klara Resonerar vettigt ja, men jag får inte till så mycket substans i hennes teorier än så länge. Jag vet inte om hon känns ny eller har hjälp som flera undrat och för mig känns det som det kvittar.
Har hon stöd kan hon vara både ond och god och har man läst flera lekar så lär man sig lingot rätt snabbt.

Lilltess1 's misstankar om FiaM har hållt i sig under dagen tills hon skrev detta ang Lobelia, vilket gör mig lite osäker om hon ska vara högst på min misstänktlista:

Suck, har läst igenom leken flera gånger men det känns inte som att något fastnar :banghead:
Rent spontant tycker jag att det kommer bra teorier från flera, bland annat Caisa även om jag tycker att pratet om tider för när det kan vara en hint är lite luddigt.

Habina kommer som vanligt med ordentliga teorier om alla och verkar försöka hitta onda, har inte utmärkt sig åt något håll i mina ögon än.

Lobelia är jag lite fundersam mot, rösten på Idahoe sticker i mina ögon. Hon skriver att hon siktade in sig på tredjerösterna men i mina ögon borde hon i så fall även ha funderat lite på tiderna som rösterna kom in på. Det skiljer bara en minut mellan Klaras röst och Idahoes röst så jag betvivlar att Idahoe visste att hon(?) lade en tredjeröst.

Mina misstankar byggde ju mycket på att hon inte tillfört så mycket och en ev hint till myrten att hon fattade att hon ev va ulv. Ja sjukt klyddigt.. men här tillför hon något som jag dessutom håller med om. Eftersom jag redan har börjat misstänka Lobelia för sin enligt mig konstiga röst så blev det lite som en bekräftelse när FiaM också blev misstänksam.. frågan är nu om hon reagerade på det eller om hon märkt att flera reagerat på det och fortsatte på samma spår.

Cirkus har skrivit en hel del teorier, som vanligt tycker jag att hennes teorier är bra (även om de just nu handlar mest om mig... :meh:) men det är något med hennes sätt att skriva som gör att jag blir lite fundersam. Tyvärr kan jag inte sätta fingret på vad det är, men jag kommer att hålla ögonen öppna.

Håller definitivt med @FiaM i reflektionen rörande @Lobelias röstmotivering. Hela röstmotiveringen är ju urskum. Men den är så skum att jag funderar - är den inte väl utstickande för någon ond? Dessutom ändrar hon rösten. Generellt är stämningen mot ändrade röster mer förlåtande nu än när jag började spela 2011 (då var det nästan dödsdom som jag minns det), men det är ju fortfarande att sätt att vara mindre diskret än vad man behöver. Så... jag, jag vet inte. Men tydligen hade Lobelia bråttom och det kan man ju ha även som ond.

jag tycker också det är väldigt underligt att hon ändrar sin röst sådär utan nån motivering som känns väldigt säker. Samtidigt så är det ju verkligen att sticka ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2