Alltså, jag blir alltid lika förundrad över den här typen av teorier. Det är för den sakens skull inget ifrågasättande av din teori, utan mer en allmän undran. I alla fall de gånger jag varit ulv och haft nya i lyan, så har jag inte hjälpt dom eller uppfattat att någon annan gjort det heller. Undantagsfall om personen specifikt frågar om något. Men att diskutera en massa likt "hur bör jag göra här, hur bör jag rösta", osv. Nä. Min uppfattning av nya är att de ofta vill spela "själva" och lära av sina egna misstag typ.Sen la Klara andrarösten - det jag reagerar mest på är att hon känns mer rutinerad och säker en vad en förstagångsspelare normalt brukar göra - min reaktion blir förstås att hon kanske har hjälp att tänka och någon att diskutera med? Tvilling eller lyan?
Men även om nu Klara skulle verka rutinerad, så behöver det inte innebära att hon spelar med någon sas, även om det eventuellt är vanligare (beror som sagt på om det stämmer att nya får en massa hjälp av sitt team). Har för mig att det var hon som sa att hon var rätt analytisk? Myrten var ju hur duktig som helst i sin första lek, t.ex. Vissa är en naturbegåvning.
Tycker också det är lite anmärkningsvärt att Myrten röstade på Lilltess1. Jag kan ändå förstå rösten om nu Myrten inte hade något annat, men det känns inte som en vanlig Myrten hade lagt en sådan röst. Som "vanlig" menar jag den icke ringrostiga varianten. Samtidigt, vad skulle en ond Myrten vinna på en sådan röst? Samtidigt, som Hedinn sagt, kan en ond Myrten likaväl kunnat lägga en sådan röst som en ond hon inte "borde" ha gjort. Svårt det där.Och sen då Myrten. hennes röst skaver faktiskt lite, jag kan inte sätta fingret exakt på varför, men varför röstar hon på Lilltess1? För hon tyckte det var den mest misstänkta är det givna svaret, men nånting känns inte riktigt bra med denna röst. OM jag går tillbaka till min FiaM är ond tanke - så kan det ju vara så att en ulv-Myrten säkrar att glömmerallt kan lägga en röst på FiaM som inte påverkar utgången, men samtidigt gör att FiaM inte sammankopplas med glömmerallt. Gahhh, nu känner jag mig snurrig, men nånting är det som skaver.
Varför skulle inte FiaM kunna vara ond för att Snurrfian röstar på denna? Jag tycker det är väldigt vanligt att ulvar röstar på varandra.Jag gissar att någon av Snurris och FiaM är onda och eftersom Snurris röstat på FiaM så bör inte båda vara onda.
Du menar att Myrten och glömmerallt ska ha "taktiksnackat" om hur de ska rösta eller? I så fall tror jag inte på den varianten av olika skäl. Men förklara gärna mer vad du menar?Jag tänker att om Myrten säkrar att lilltess åker så kan ga rösta på FiaM utan att riskera att hon blir lynchad och på så vis snarast låta bli att de två blir sammankopplade. Men alltså det är rätt luddigt och inte så konstigt att du inte hänger med. Jag hänger knappt med själv.