Jag tänker mig att fåret i så fall dag 1 röstar på lämplig ulv (som inte ligger i farozonen för lynch) och dag 2 antingen röstar på samma som den ulven eller röstar på "nästa" ulv. Dock känns scenario 1 mer trovärdigt isåfall. Möjligheten finns ju också att fåret inte försökt visa sig för lyan alls eftersom det diskuteras så mycket om just det.
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:59 Myrten röstar på Lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
21:00 glömmerallt röstar på FIaM
17:12 LenaH röstar på bumpo
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
20:32 Habina röstar på snurrfian
Om man ska gå efter möjligheten att fåret röstade som en ulv tycker jag en timme i Cirkus - Klaras fall blir lite mycket för att det ska vara tydligt, om inte Klara trodde att Lilltess inte skulle få fler röster. Men flera hade reagerat på Lilltess (mer eller mindre), åh andra sidan kom rösterna på Lilltess in rätt sent.
Klara - Idahoe då? Ptja, visst, om Idahoe var får och så het på gröten att hon hann slänga in sin röst bara en min efter Klara.
MM vet vi var god och Myrtens röst var knappast en hint till ulvar i det läget (OM nu inte hennes tidigare uttalande om fåret faktiskt var en hint och hon förstärkte det genom att följa Idahoe som i just det scenariot isåfall är ulv.) <--- finner inte detta särskilt troligt.
Lilltess1 vet vi var god, ga som eventuellt får? Återigen, för långt ifrån tidsmässigt om rösten var lagd som hint (i scenariot att Snurrfian är ulv)
LenaH - Lobelia... ja, det skulle vara där då eller FiaM och Habina. Ja, rösterna är långt ifrån varandra men (speciellt i fallet LenaH - Lobelia) på spelare som inte varit väldigt misstänkta och kanske då inte kommer få fler röster på sig? Därför blir FiaM-Habina mindre troliga än LenaH-Lobelia just för att Snurrfian ändå varit med i några diskussioner under gårdagen.
Summa summarum: Det känns lite för lösryckt att gå på, för många möjliga scenarion. Och det känns som att vi snöar in lite för mycket på det här ämnet nu (ska jag säga efter att ha skrivit hela det här inlägget.
) för som sagt är det fullt möjligt att fåret inte ens försökt göra sig sedd än, trots allt.