Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min teori är att lilltess1skrev konstiga förklaringar typ att hon tänkte lägga en betydelselös röst. Det krävs inte mycket för att folk ska kasta sig över en första DL i brist på bättre. Visst kan det ha varit ulv(ar) med i drevet men ulvarna gör nog inte många knop i början så länge ingen röstar på dem. Det var ca 90 % sannolikhet att inte rösta på fåret.

Nä dessutom är det ingenting jag kommer att gå på, att rösta utifrån vad andra har röstat på kan man göra längre in i leken, då man har mer kött på benen och man kanske har hittat ett mönster i hur någon röstar. Men jag tycker det är viktigt att ta upp det, för visar det sig att någon av dom som röstade på lilltess1 håller i samma mönster leken igenom, kan man ju ha hittat någon ond :)

Att nån ulv lagt en följdröst?

Så det är de senare rösterna på lilltess1 som är mer misstänkta?

Jag känner att agerandet att direkt försöka styra fokus mot oss som var med och röstade ut lilltess är lite tveksamt. Naturligtvis kan det finnas ulv(ar) där. Men - som flera har sagt - en stor lek och i lekens skede är det långt ifrån säkert. Och är det inte så är det naturligtvis bra för lyan om spelet fokuseras runt dessa spelare.

@Koppen får mig att reagera, men jag är osäker på om det hela är ett tecken på ondska.

Nähä. :( Måste kolla rollistan igen, men då är det väl bara brevbäraren som skulle kunna ge bort en sia till någon? Eller har jag missat någon roll?

Nu måste jag dra till med ett vadfan!
Vilket klipp för ulvarna att få ut bägge två siarna första dagen.

Vi får hoppas att brevbäraren delat ut ett paket till en som vet att förvalta det väl (dvs inte råkat ge det till en onding) och att paketet innehöll något som är mycket användbart.

Röstlistan från igår då:

17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM

De jättespridda rösterna känns skitsvåra att hitta något runt i detta läge så det är rösterna på lilltess1 och FiaM jag har koncentrerat mitt tänk på.

Låt oss förutsätta att lyan försöker bygga runt lite så att någon av dom ska redan i detta läge få ett potentiellt snyggt försvar så kan leker jag lite med tanken att FiaM (hon hade näst flest röster - övriga är väldigt spridda) är ulv och att någon eller några andra ulvar lagt röster på henne, kanske den tidiga från Snurrfian och/eller den sena från glömmerallt. När glömmerallt lägger sin röst är det redan kört för lilltess1 så en röst på denne fyller ingen funktion - då tänker jag att kanske en röst på en kollega i allafall får det att se ut som om de två inte sitter i lyan tillsammans. Bara en vag tanke från mig i detta läge.

Återkommer med fler tankar runt rösterna på Lilltess1

Röstlistan från igår då:

17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM

De jättespridda rösterna känns skitsvåra att hitta något runt i detta läge så det är rösterna på lilltess1 och FiaM jag har koncentrerat mitt tänk på.

Låt oss förutsätta att lyan försöker bygga runt lite så att någon av dom ska redan i detta läge få ett potentiellt snyggt försvar så kan leker jag lite med tanken att FiaM (hon hade näst flest röster - övriga är väldigt spridda) är ulv och att någon eller några andra ulvar lagt röster på henne, kanske den tidiga från Snurrfian och/eller den sena från glömmerallt. När glömmerallt lägger sin röst är det redan kört för lilltess1 så en röst på denne fyller ingen funktion - då tänker jag att kanske en röst på en kollega i allafall får det att se ut som om de två inte sitter i lyan tillsammans. Bara en vag tanke från mig i detta läge.

Återkommer med fler tankar runt rösterna på Lilltess1

Jag förstår hur du tänker , men vi vet ju att en som röstade på FiaM var siare , eller du menar att det bara skulle vara ett plus för ulvarna att där även var en god som "hängde på"? Jag känner iaf att det kan nog vara lika värt att kolla på dom som röstade på Snurrfian, det kan väl lika gärna vara ulvar som försöker få igång något där också? Eller du ser någon skillnad som inte jag ser? :)

Kikar lite snabbt på röstlistan och det är elva som inte röstat på Lilltess, dvs det ryms både ulvar och ett får där...

Tänker man sig teorin att fåret röstar som en ulv för att signalera, så har vi följande:

LenaH + Lobelia röstade på bumpo.
FiaM + Habina röstade på snurrfian.
Snurrfian + Lilltess + glömmerallt röstade på FiaM.

Det här tog mig en kvart att få till på mobilen, så nu avvaktar jag natt-DL och ifall jag klarar mig får jag sätta mig vid datorn och fundera. :)

Intressant tanke, men det gäller väl då även de som röstade på Lilltess, plus att eventuellt får lika gärna kan ha röstat på en ulv för att göra sig synlig... eller tänker jag helt fel där? :p Och att hen isåfall röstar lika som den i nästa lynch eller röstar på en annan ulv? Tänker att det borde finnas mer än ett sätt. ;)
Hur som blir det svårt att veta vilket av spåren som är rätt (alltså vart fåret i din teori skulle gömma sig) i det här skedet, men känns som en intressant tanke att ha i bakhuvudet.

försöker multiquota från paddan men det går inte :banghead:
Jag menade egentligen inte så mycket med min lista @Myrten utan det var mer en påminnelse till mig själv.
Sitter med noteringar på kollegieblock och i anteckningar på paddan flr att ha någorlunda bättre koll för en gångs skull.
Ev tankar och funderingar har jag lärt mig att vara försiktig med eftersom jag ALLTID blir misstänkt då

Kikar lite snabbt på röstlistan och det är elva som inte röstat på Lilltess, dvs det ryms både ulvar och ett får där...

Tänker man sig teorin att fåret röstar som en ulv för att signalera, så har vi följande:

LenaH + Lobelia röstade på bumpo.
FiaM + Habina röstade på snurrfian.
Snurrfian + Lilltess + glömmerallt röstade på FiaM.

Det här tog mig en kvart att få till på mobilen, så nu avvaktar jag natt-DL och ifall jag klarar mig får jag sätta mig vid datorn och fundera. :)
Jag tänker på samma sätt, även någon av de tidiga rösterna på Lilltess kunde vara aktuella. Dock kan jag inte låta bli att fundera på om det är ditt sätt att signalera till lyan, du tar upp det hela, inkluderar dig själv utan att på något vis poängtera att din röst inte är aktuell för din egen del (eftersom den inte borde vara det om du är god och letar får).

Intressant tanke, men det gäller väl då även de som röstade på Lilltess, plus att eventuellt får lika gärna kan ha röstat på en ulv för att göra sig synlig... eller tänker jag helt fel där? :p Och att hen isåfall röstar lika som den i nästa lynch eller röstar på en annan ulv? Tänker att det borde finnas mer än ett sätt. ;)
Hur som blir det svårt att veta vilket av spåren som är rätt (alltså vart fåret i din teori skulle gömma sig) i det här skedet, men känns som en intressant tanke att ha i bakhuvudet.
Jag är tveksam till att man röstar på en ulv som får, det säger ju faktiskt ingenting, egentligen. Rösterna på Lilltess bör man väl dock ta med i beräkningen, om nån tidig röst var från en ulv och fåret hängde på snabbt, efter flera röster blir det ju dock en i mängden och ett får lär ju då ha valt att rösta efter en annan ulv för att sticka ut lite för lyan, tänker jag.

Jag är tveksam till att man röstar på en ulv som får, det säger ju faktiskt ingenting, egentligen. Rösterna på Lilltess bör man väl dock ta med i beräkningen, om nån tidig röst var från en ulv och fåret hängde på snabbt, efter flera röster blir det ju dock en i mängden och ett får lär ju då ha valt att rösta efter en annan ulv för att sticka ut lite för lyan, tänker jag.
I så fall skulle alltså cirkus kunna vara ulv och Klara eller Idahoe får, alternativt Klara ulv och Idahoe får. Myrtens röst tror jag inte är en fårröst, för vid det laget hade som sagt Lilltess fått såpass många röster att det inte skulle bli ett dugg tydligt för ulvarna.

Ja, det är förstås bara en lös teori just nu, innan vi vet mer. De som röstade på Lilltess tog jag inte med, visst kan det vara ulv + får där också, men det skulle vara mer "synligt" om det inte var så många andra som också röstade på samma. Sedan har du helt rätt i att det kan vara så att fåret röstar på en ulv också. Eller så gör fåret något helt annat. ;)

Illa att ulvarna lyckas få ut båda siarna direkt! :/

Jag tycker det är lite farligt att bygga långa teorier kring vem som röstat på vem för att eventuelle hinta till vem, framförallt såhär efter första rösten.

Kan inte direkt säga att något sticker ut för mig idag. Och jag ska iväg på släktmiddag nu, så ber om ursäkt i förväg för bristande aktivitet och eventuellt hastigt lagd röst ikväll då jag inte vet hur länge vi håller på...

Jag tänker på samma sätt, även någon av de tidiga rösterna på Lilltess kunde vara aktuella. Dock kan jag inte låta bli att fundera på om det är ditt sätt att signalera till lyan, du tar upp det hela, inkluderar dig själv utan att på något vis poängtera att din röst inte är aktuell för din egen del (eftersom den inte borde vara det om du är god och letar får).

Nä, jag ville ta med mig för att signalera att jag inte utelämnar någonting för er andra att grubbla på. Även om jag vet vilken roll jag har. ;) Just nu lutar jag mest åt LenaH + lobelia, men det är för att jag tyckte lobelia betedde sig väldigt knepigt igår. Skall sätta mig och försöka sammanfatta någonting nu.

Jag förstår hur du tänker , men vi vet ju att en som röstade på FiaM var siare , eller du menar att det bara skulle vara ett plus för ulvarna att där även var en god som "hängde på"? Jag känner iaf att det kan nog vara lika värt att kolla på dom som röstade på Snurrfian, det kan väl lika gärna vara ulvar som försöker få igång något där också? Eller du ser någon skillnad som inte jag ser? :)

Ja, vi vet att en som röstade på FiaM var god (att hon dessutom var siare spelar ingen roll i sammanhanget eftersom Lilltess1 inte hunnit sia någon ännu)
Om det var en fördel att en god hängde på eller inte kan jag inte svara på, däremot så la ju Snurrfian sin röst såpass tidigt att det är sannolikt att någon god kanske lägger sin röst där. Om det då dessutom finns flera ulvar kvar att rösta på slutet och en annan spelare dessutom ligger dåligt till (som Lilltess1 gjorde) ser jag det som att de hade lite utrymme att försöka få någon av dom (i detta fall FiaM - enligt min hypotes då) att verka god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar