Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 1
LenaH röstar på bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
cirkus röstar på lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Habina röstar på snurrfian
Lilltess ändrar röst till FiaM
Klara röstar på Lilltess
Idahoe röstar på Lilltess
Hedinn röstar på Habina
Lobelia röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Lilltess
Caisa röstar på Sasse
Myrten röstar på Lilltess
glömmerallt röstar på FIaM

@bumpo har inte röstat?

Jag menar att du om någon borde ha insikt i rollens komplexitet och därmed veta att det är svårt att hitta den första dagen annat än i undantagsfall. Typ.
Jo, jag vet. Likväl måste jag rösta på någon. Jag kan ju rösta på dig med en svag motivering likväl som någon annan med en svag motivering. Det är typ lika svårt att hitta en ulv dag 1 om inget anmärkningsvärt händer.

Vill bara veta. var det kommentaren i början när jag skrev till Myrten att jag inte trodde att hon var fåret för att hon skrev så? :D
Nja. Det var de kommentarerna om inaktivitet som du skrev som jag kommenterade i mitt röstinlägg.

pfft, jag vet inte, tycker inte någon är jättemisttänkt i det här läget. De flesta har kommit med svaga motiveringar och det är inget ovanligt såhär tidigt.

Men jag måste rösta, och jag ser din förklaring @Sasse men precis som du måste jag gå efter vad jag fastnade för. Plus att du känns lite motsägelsefull i ditt svar till min första fundering "hon är svår oavsett roll så lika bra att rösta ut :p", jo skämtsamt jag vet, men det sticker lite ändå. :p
Men vadå motsägelsefull?! :eek: :p

Jag måste säga att jag hajjar till mer inför Lobelia nu. Tycker att hennes sammanfattning känns slarvigt skrivet, kallar cirkus för aktiv (sorry cirkus men det har du inte varit idag) och att myrten kan vara ulv när hon menar får.

Sedan röstar hon på bumpo av alla personer, som kanske ändå kommer kickas pga inaktivitet? Nä, något knepigt är det och det är lika bra jag skriver det nu medan jag kommer ihåg det. ;)

Dag 1
LenaH röstar på bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
cirkus röstar på lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Habina röstar på snurrfian
Lilltess ändrar röst till FiaM
Klara röstar på Lilltess
Idahoe röstar på Lilltess
Hedinn röstar på Habina
Lobelia röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Lilltess
Caisa röstar på Sasse
Myrten röstar på Lilltess
glömmerallt röstar på FIaM

@bumpo har inte röstat?
Varför är texten med lilltess kursiv??

Gud vad jag är snäll ibland. ;)

17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM

Hm... Det var inte bra. :( Förvisso hade inte Lilltess någon kunskap ännu, men det hade förstås varit bra att få några sior i alla fall. Jag var helt fel ute, men känner att jag är lite för trött för att orka granska de som röstade på Lilltess.

Såhär spontant så är jag fortsatt skeptisk till snurrfian och lobelia. Sedan skulle jag gärna se mer av öh, typ alla. ;) Med det sagt får jag säga god natt och förhoppningsvis på återseende.

Jag måste säga att jag hajjar till mer inför Lobelia nu. Tycker att hennes sammanfattning känns slarvigt skrivet, kallar cirkus för aktiv (sorry cirkus men det har du inte varit idag) och att myrten kan vara ulv när hon menar får.

Sedan röstar hon på bumpo av alla personer, som kanske ändå kommer kickas pga inaktivitet? Nä, något knepigt är det och det är lika bra jag skriver det nu medan jag kommer ihåg det. ;)
Ska man rösta utifrån om folk eventuellt kickas och att det är tabu att rösta på dem då?? Det är dessutom oftast inte rollen som kickas utan personen som har den, jag röstade som sagt på Bumpo utifrån uteslutningsmetoden, att ingen annan verkade skum och då fick jag ta den som eventuellt varit skum om denne skrivit något.

Cirkus hade vid tidpunkten jag kollade skrivit 6 inlägg och till och med något om aktuell lek. Det var mer eller lika mycket som hälften av deltagarna vid tidpunkten jag kollade-

@Lobelia Tror inte Habina menar att det är förbjudet att rösta på någon som inte är aktiv och eventuellt kan komma att kickas. Du får såklart rösta på vem du vill. Om det inte finns någon som är mer misstänkt än den andra så är det bara att köra "elle belle bi". Däremot tillför det inte så mycket att rösta på en inaktiv.

Det var ju ingen vidare start på mitt Ulvlekande, att vara med och röst ut en god. Sorry Lilltess.

Flaggar redan nu för att jag inte kommer ha så mycket tid imorgon under dagen. Stallet på morgonen och sedan ska vi på bio på eftermiddagen. Förutsatt att jag överlever natten såklart.

och faktiskt på @Klara som tycks ha väldigt god koll för att vara helt ny. Har hon läst tidigare lekar extremt analytiskt eller spelar hon tillsammans med någon? Gör hon det i så fall som ulv (statistiskt mest sannolikt?) eller som tvilling? Vet ej.

Analytisk är tyvärr mitt mellannamn. På gott och ont. Jag tränar ofta på att vara mindre uppmärksam på oviktiga saker.

Cirkus
Clara
Idahoe
MM

Var de som röstade på Lilltess

Jag hänger inte med om du svarar på någon fråga? I vilket fall: som ond är det bra mycket enklare att lägga en uddaröst och undvika att vara med och rösta ut en god vid DL1. Vilket du bör veta. Så vad menar du med listan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30