Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har mest skumläst nu, måste iväg en sväng, lovar aktivitet lite senare.

Myrten. Helgarderar sig efter sitt resonemang om fåret genom att säga att någon då måste tro att hon är fåret. Men om hon faktiskt är det, skulle det inte vara det allra smartaste att skriva? ;)
Jag fick den tanken också när jag läste Myrtens inlägg (som jag inte orkar citera). Hon kommer med en jämförelse om hur Monster spelare när hon var får i en temabaserad lek, och kommenterar sedan att det sättet inte funkar om man spelar temalöst. Man behöver komma på något annat sätt att hinta till ulvarna då. Nu minns jag iofs inte varför den diskussionen kom upp överhuvudtaget, men tanken slog mig i alla fall att Myrten kan vara får som försöker sig på att hinta.

Nä vafan jag slänger in min röst nu. Motiveringen är att om man inte skriver så kan man ju inte skriva något misstänksamt och det skaver lite att glömmerallt inte varit så aktiv och visar ingenting innan första DL. fast.. hon kan ju ha glömt ;)
Jag är inget fan av att rösta på inaktiva spelare. För det gör varken från eller till, och det har ju ändå hänt en del. Varför jag håller med Hedinns kommentar nedan:

Nu har jag inte spelat med Lilltess förut, och hon förklarar visserligen att hon har den typ av spelstil att hon bygger på andras teorier snarare att komma med egna. Och visst, det kan jag förstå till viss del från nya spelare, men att inte bidra med så mycket själv och mest sitta och efterlysa aktivitet från andra har jag lite svårt för.

/.../

Med tanke på aktiviteten borde det funnits en del tid under dagen? Att lägga en "obetydlig" röst medvetet för att man inte har tid att leta misstänksamma saker när man hela dagen efterlyst aktivitet och teorier från andra?

Nej, det förstår jag inte. Sen om det är en miss från en oerfaren spelare eller en ulv som faktiskt inte bryr sig är ju svårare att säga.

Sedan har jag tydligen inte fått med ett annat citat av dig Lilltess, men du "klagade på" att folk smög omkring. Jag tänkte egentligen bara kommentera att det oftast inte handlar om att folk smyger omkring, utan att de har vettigare saker för sig än leken. Det handlar alltså sällan om taktik, utan hur mycket tid man har för leken. I glömmerallts fall så vet jag att hon inte mår så bra, och hon varnade i anmälningstråden om att vara inaktiv.

Vidare reagerar jag på att koppen röstar på lobelia, utan att ens nämna hur jag och lobelia resonerat kring det hon skrivit? Fy vad jag blir förvirrad nu! :(
Koppen brukar väl typ aldrig nämna sådana saker? Har för mig att det är en orsak till att hon ofta åker på röster.

Men oavsett, efter att ha skumläst tråden reagerar jag mest på Myrten och Lilltess. Myrten för att hon eventuellt försökte hinta till ulvarna om att hon är fåret, och Lilltess för att hon varken gör från eller till med att rösta på en inaktiv (och anse att man är smygande om man inte är aktiv i leken). Jag har ingen aning hur mycket Lilltess spelat innan, har inte för mig att jag spelat med henne dock, så viss förståelse för nybörjarmissar har jag.

Sasse röstar på Myrten

Men varför efterlyser du så starkt aktivitet från andra när du inte har tid själv? Fler kan ju vara i liknande situationer.

Absolut, jag skulle vilja se mer av dom och jag tycker att jag trots min tidsbrist har varit inne och försökt bidra med lite tankar. Jag har ju skrivit tillräckligt mycket för att folk ska tycka att jag är misstänksam. Och som jag skrev i min motivering att om man inte skriver något så kan man heller inte skriva något som någon reagerar på. Och jag skulle absolut inte skriva att jag tycker folk ska visa sig om jag visste att det hade dåligt med tid. Irl är trots allt viktigare än leken :)

@Sasse varför jag skrev så var för att ha någon form av underlag till min röst. Jag förstår nu när de fortfarande inte har visat sig 35 min innan DL att det inte handlar om smygande utan tidsbrist av någon form. :)

Trodde att jag skulle bli klokare ju närmare röstning jag kom, men det blir bara värre. :banghead: Är fundersam över både Myrten (får?), Lilltess och Snurrfian. Tycker ändå att det känns långsökt med att myrten skulle skriva så som får, men helt omöjligt är det inte heller. Lilltess tycker jag ändå har kommit in på slutet och förklarat sig bra, däremot är jag fortfarande osäker på om hon kan vara ond.

Dock tycker jag det är snurrfian som känns mest knepig ikväll. Dels hur hon "slätade över" min och Lobelias diskussion och dels hur hon sedan försökte få den att låta värre än den var. En ulv som försöker få igång ett drev?

Habina röstar på snurrfian

LenaH röstar på Bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten

Fortfarande svårt att hitta något att gå på, Myrten har gjort en bra sammanfattning av det hon tror är de olika scenarior som vittnet kan hamna i. Hon fortsätter sedan med lite funderingar kring fåret. Hennes tankar kring dessa roller stämmer med vad jag själv har funderat på.

Snurrfian hade gått vilse i skogen, hmm, vad gjorde hon där?

Har nu väldigt lugnt på jobb och har tid att läsa lite.

Låt oss säga att Myrten skulle vara fåret, kan detta vara en bekräftelse från en ulv att hon uppfattat vinken? Eller kanske fiam TROR att hon fattar vinken? Jag kan ju vara ute och cyklar nu.. Sedan rösten på snurris för hon gått vilse i skogen.. jag har visserligen själv lagt en udda röst men detta sticker ut.

Nu ska jag ta mig en funderare om det inte är dags att byta rösten.. och i så fall till fiaM..

LenaH röstar på Bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten

Bumpo: 1
Snurrfian: 2
Lobelia: 1
Glömmerallt: 1
Lilltess: 1
FiaM: 1
Myrten: 1

Eftersom jag äntligen sitter vid datorn. ;)

Jag har mest skumläst nu, måste iväg en sväng, lovar aktivitet lite senare.

Jag fick den tanken också när jag läste Myrtens inlägg (som jag inte orkar citera). Hon kommer med en jämförelse om hur Monster spelare när hon var får i en temabaserad lek, och kommenterar sedan att det sättet inte funkar om man spelar temalöst. Man behöver komma på något annat sätt att hinta till ulvarna då. Nu minns jag iofs inte varför den diskussionen kom upp överhuvudtaget, men tanken slog mig i alla fall att Myrten kan vara får som försöker sig på att hinta. [Men oavsett, efter att ha skumläst tråden reagerar jag mest på Myrten och Lilltess. Myrten för att hon eventuellt försökte hinta till ulvarna om att hon är fåret, och Lilltess för att hon varken gör från eller till med att rösta på en inaktiv (och anse att man är smygande om man inte är aktiv i leken). Jag har ingen aning hur mycket Lilltess spelat innan, har inte för mig att jag spelat med henne dock, så viss förståelse för nybörjarmissar har jag.

Sasse röstar på Myrten

Har klippt i citatet men lyckas inte markera var. Ursäkta alla och framförallt @Sasse!

Svag motivering, vilket inte är konstigt med tanke på att det är dag 1. Men med tanke på att jag vet (av erfarenhet) att Sasse är intresserad av svarta fåret-rollen så förvånar det mig att diskussionen om fåret föranleder en röst. Frågan är om det bara är en enkel förstadagsröst från en god eller en enkel förstadagsröst från en ond? Jag vet inte.

Klara röstar på Lilltess

då hon är den som stuckit ut mest för mig idag med först uttalandet om att hon gärna använder andas teorier och sedan alla inlägg om att hon tror saker som hon inte vill skriva ut.

Det få bära eller brista.

@Lilltess jag ser att du har något som kan kallas motivering till din nya röst ett par inlägg upp, så jag räknar rösten. Men det är önskvärt att motiveringen finns i samma inlägg som rösten.

Efter att ha läst klart så tycker jag (som vanligt vid första DL i en lek ;) ) att det är många lösa motiveringar och väldigt lite som egentligen är misstänkt.

Men, jag har tidigare skrivit att jag var fundersam över Lilltess inlägg om teorier. Till det kan vi lägga att även om hon poppat in regelbundet och varit aktiv korta snuttar (pga jobb, vilket är helt godtagbart!) så tycker jag inte att hennes inlägg egentligen sagt särskilt mycket. När hon trots detta efterlyser mer aktivitet från andra samt at hon efter en del påhopp kring detta tvärt byter spår och ändrar röst, så tycker jag det verkar lite misstänksamt.
Ingen jättestark teori, men första dagen, så det får bli såhär.

Idahoe röstar på Lilltess

Jag vill avvakta med Lilltess, för att det kan vara orutin. Dock funderar jag lite kring Habinas andraröst på Snurrfian. Kanske mest för att jag inte själv förstår vad som gör Snurrfian så misstänkt.

Hedinn röstar på Habina

Är hos min syster ikväll som jag inte träffat på nästan ett år, så kommer inte vara så aktiv, men försöker hänga med så gott jag kan.

Lilltess. Tror inte att Myrten är fåret, just för att hon garderade sig. Kan det vara så att Myrten ÄR fåret och Lilltess är ulv och signalerar att hon uppfattat Myrtens kommunikationsförsök? Hm... Extremt tunn teori, jag vet. ;)
.

Oavsett om Myrten är får eller inte så kan Lilltess ju vara en ulv som tror att myrten är får. så jag tycker inte teorin är dum jag tänkte lite lika dant.

Svag motivering, vilket inte är konstigt med tanke på att det är dag 1. Men med tanke på att jag vet (av erfarenhet) att Sasse är intresserad av svarta fåret-rollen så förvånar det mig att diskussionen om fåret föranleder en röst. Frågan är om det bara är en enkel förstadagsröst från en god eller en enkel förstadagsröst från en ond? Jag vet inte.
Angående det fetade: I know! Jag är lite besviken på mig själv faktiskt :p

Däremot, även om jag gillar svarta fåret-rollen, så vill jag inte ha kvar rollen om jag är god? Eller ptja, den gör ju ingen skada så länge den inte hittar ulvarna/ulvarna inte hittar den, men om jag kan tänka mig att någon är ond, så röstar jag ju efter det? Jag gillar ulv-rollen också, men jag lägger röster på den jag tror innehar den rollen ändå ;)

Dag 1
LenaH röstar på bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
cirkus röstar på lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Lilltess ändrar röst till FiaM
Klara röstar på Lilltess
Hedinn röstar på Habina

Kvar att rösta:
Matmissbrukaren
glömmerallt
Myrten
Lobelia
CaisaLundblad
Bumpo

LenaH röstar på Bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Lilltess ändrar röst till FiaM
Klara röstar på Lilltess
Hedinn röstar på Habina

Bumpo: 1
Snurrfian: 2
Lobelia: 1
Lilltess: 3
FiaM: 2
Myrten: 1
Habina: 1

Shit, snabbläste lite och har ett par saker som skaver, dock är det saker som några redan nämnt så vågar inte säga riktigt än vad det är som även jag reagerat på ;) nä men inget har varit tillräckligt för en röst så som sagt kommer jag lägga en röst ikväll som inte kommer påverka så mycket då jag inte riktigt haft tid. Även om jag varit relativt aktiv så har min tid mest gått åt till att fråga saker eller ge respons på när någon sagt något till mig :) är DL 20.00 eller 21.00?

Läser igenom leken. Vaddå vågar inte? Finns det någon anledning som god att inte säga vad det är man reagerar på? Även om man dör själv kan någon annan plocka upp tråden, så då är det väl viktigt att alla teorier finns i skrift+

Jag tycker @Sasse s röst skaver lite.
Kanske för att jag helt enkelt inte ser vad hon ser och tycker att Myrten om hon är god är för värdefull för att riskera att rösta ut såhär tidigt om hon inte gör något väääldigt skumt.
Jag tror inte Myrten om hon var svarta fåret hade försökt hinta på det sättet, jag är inte säker såklart men det känns som att OM hon var får hade hon nog varit mer diskret med "hintandet". Myrten är väl rutinerad nog att göra det på ett snyggare sätt, har jag fått för mig i alla fall. :p
Om hon nu inte är fåret, för då har hon ju verkligen lurat mig... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar