Jag har mest skumläst nu, måste iväg en sväng, lovar aktivitet lite senare.
Sedan har jag tydligen inte fått med ett annat citat av dig Lilltess, men du "klagade på" att folk smög omkring. Jag tänkte egentligen bara kommentera att det oftast inte handlar om att folk smyger omkring, utan att de har vettigare saker för sig än leken. Det handlar alltså sällan om taktik, utan hur mycket tid man har för leken. I glömmerallts fall så vet jag att hon inte mår så bra, och hon varnade i anmälningstråden om att vara inaktiv.
Men oavsett, efter att ha skumläst tråden reagerar jag mest på Myrten och Lilltess. Myrten för att hon eventuellt försökte hinta till ulvarna om att hon är fåret, och Lilltess för att hon varken gör från eller till med att rösta på en inaktiv (och anse att man är smygande om man inte är aktiv i leken). Jag har ingen aning hur mycket Lilltess spelat innan, har inte för mig att jag spelat med henne dock, så viss förståelse för nybörjarmissar har jag.
Sasse röstar på Myrten
Jag fick den tanken också när jag läste Myrtens inlägg (som jag inte orkar citera). Hon kommer med en jämförelse om hur Monster spelare när hon var får i en temabaserad lek, och kommenterar sedan att det sättet inte funkar om man spelar temalöst. Man behöver komma på något annat sätt att hinta till ulvarna då. Nu minns jag iofs inte varför den diskussionen kom upp överhuvudtaget, men tanken slog mig i alla fall att Myrten kan vara får som försöker sig på att hinta.Myrten. Helgarderar sig efter sitt resonemang om fåret genom att säga att någon då måste tro att hon är fåret. Men om hon faktiskt är det, skulle det inte vara det allra smartaste att skriva?
Jag är inget fan av att rösta på inaktiva spelare. För det gör varken från eller till, och det har ju ändå hänt en del. Varför jag håller med Hedinns kommentar nedan:Nä vafan jag slänger in min röst nu. Motiveringen är att om man inte skriver så kan man ju inte skriva något misstänksamt och det skaver lite att glömmerallt inte varit så aktiv och visar ingenting innan första DL. fast.. hon kan ju ha glömt
Nu har jag inte spelat med Lilltess förut, och hon förklarar visserligen att hon har den typ av spelstil att hon bygger på andras teorier snarare att komma med egna. Och visst, det kan jag förstå till viss del från nya spelare, men att inte bidra med så mycket själv och mest sitta och efterlysa aktivitet från andra har jag lite svårt för.
/.../
Med tanke på aktiviteten borde det funnits en del tid under dagen? Att lägga en "obetydlig" röst medvetet för att man inte har tid att leta misstänksamma saker när man hela dagen efterlyst aktivitet och teorier från andra?
Nej, det förstår jag inte. Sen om det är en miss från en oerfaren spelare eller en ulv som faktiskt inte bryr sig är ju svårare att säga.
Sedan har jag tydligen inte fått med ett annat citat av dig Lilltess, men du "klagade på" att folk smög omkring. Jag tänkte egentligen bara kommentera att det oftast inte handlar om att folk smyger omkring, utan att de har vettigare saker för sig än leken. Det handlar alltså sällan om taktik, utan hur mycket tid man har för leken. I glömmerallts fall så vet jag att hon inte mår så bra, och hon varnade i anmälningstråden om att vara inaktiv.
Koppen brukar väl typ aldrig nämna sådana saker? Har för mig att det är en orsak till att hon ofta åker på röster.Vidare reagerar jag på att koppen röstar på lobelia, utan att ens nämna hur jag och lobelia resonerat kring det hon skrivit? Fy vad jag blir förvirrad nu!
Men oavsett, efter att ha skumläst tråden reagerar jag mest på Myrten och Lilltess. Myrten för att hon eventuellt försökte hinta till ulvarna om att hon är fåret, och Lilltess för att hon varken gör från eller till med att rösta på en inaktiv (och anse att man är smygande om man inte är aktiv i leken). Jag har ingen aning hur mycket Lilltess spelat innan, har inte för mig att jag spelat med henne dock, så viss förståelse för nybörjarmissar har jag.
Sasse röstar på Myrten