Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Klara sa ju faktiskt att jag alltid spelat så ;) en gång råkade jag kopiera en hel teori från paddan när jag skulle spinna vidare på en teori,(då var jag god) mest så du inte missförstod mig :) som sagt vet jag att det är riskfyllt, men om man inte ser något konkret själv innan någon annan tar upp det så är det ju så man får spela :) börjar dock lära mig efter att ha studerat gamla lekar. :)

Jo, jag vet att du skrev det. Men någonstans måste jag ju börja nysta. :) Det här är ju min första lek, och jag inser att det är svårt att komma med egna idéer och teorier.

Jag ska försöka fixa det senare. Har inte riktigt koll på vad som blev idag. Den har långa öron iaf så han får vara julren i julspelet. :p

Det är INGET FEL på långa öron. :rage: :angel:

ariel_028_1209320344_5077741.jpg

Håller med Hedinn och Caisalundblad om att Lilltess beter sig knepigt. Men kan det vara en god som inte vill vara jobbig och rösta ut en annan god? Eller... Kan inte @Lilltess skriva vad hon har för funderingar, även om det är "samma" som några andra?

Jag lyfter gärna teorier som jag tycker andra skrivit som är intressanta, se tex vad jag skrivit vid Klaras namn i #101. Även om teorin sedan inte stämmer, tycker jag det är bra att man visar till varandra att man har intressanta teorier. Så man får sig en puff framåt och inte känner sig så ensam som god (om man nu är god förstås. :p)

Klara. Kallar det att jag "hugger" på Lobelias formuleringar. Inte riktigt det ord jag skulle använda själv, men återigen, hon är ny så inget jag hänger upp mig på nu. Har en intressant teori om Lilltess spelsätt, även om Lilltess sedan förklarar sig. Värt att komma ihåg dock.

Ok, hugger var kanske inte rätt ordval. Att jag ens reagerade på ditt inlägg om Lobelia var nog främst pga hennes motreaktion. Om hon inte börjat försvara sig hade jag nog inte tänkt så mycket mer på vad du skrev. Att häftigt godförklara sig själv känns med min bristande erfarenhet misstänkt. Jag misstänker alltså inte dig just nu, utan mer Lobelia i så fall.

Nu är jag här och ska försöka hinna igenom leken. (när detta skrivs har jag läst till sidan 5)

Det är som vanligt supersvårt första dagen och ingenting känns märkligt. Men några små noteringar från min sida.

Habina och Lobelia hamnar i ett litet meningsutbyte som de dessutom reder ut och flera stycken hakar fast i detta lilla halmstrå. Jag känner inte att jag reagerar alls så särskilt. Möjligtvis så tänker jag att de kanske inte borde vara tillsammans i lyan, det vore ju dumt att dra blickarna till sig så som det blev. Samtidigt kommer bägge två med lite förklaringar som iofs är okej, men som också kan tolkas som Ojsan, vi drog blickarna till oss nu måste vi försöka släta över detta, fast det vill man nog göra oavsett roll. Så ...en massa blurr från min sida utan att ha rett ut nånting egentligen.

Ok, hugger var kanske inte rätt ordval. Att jag ens reagerade på ditt inlägg om Lobelia var nog främst pga hennes motreaktion. Om hon inte börjat försvara sig hade jag nog inte tänkt så mycket mer på vad du skrev. Att häftigt godförklara sig själv känns med min bristande erfarenhet misstänkt. Jag misstänker alltså inte dig just nu, utan mer Lobelia i så fall.

Då är jag med på hur du menar. :) Jag reagerade också på Lobelias motreaktion (bra ord!), men det behöver inte vara en ulv i försvarsställning, kanske är hon god och vill väldigt gärna vara kvar och därmed blev hon lite väl häftig i svaret.

Ojdå jag trodde att min smiley skulle visa att jag skämtade med det att jag inte vågade säga vad jag tyckte.

Jag har sett lite misstänksamma saker men jag tänkte rada upp allt när jag har tid. Min tanke var att när jag slutar så kommer jag lägga mer tid på att skriva ett ordentligt inlägg med mina tankar om alla. Just nu mobilsurfar jag på jobb och passar på när jag är ute och rökar, när jag sitter på toa eller när jag sitter och käkar så därför kan jag komma med lite snabba svar relativt tätt men kan inte sitta och leta och skriva ihop mina teorier.. och tyvärr så slutar jag efter DL idag så därför väljer jag att lägga min röst på en som inte fått några eller inte varit aktiv. Är man med och röstar ut någon är man ju ond och är man inte så är man ond haha. Nu har jag iaf förklarat mina tankar runt det hela :)

Jag håller med flera som anser att lilltess gör lite underligt i att inte vilja sticka ut och lägga en icke-betydande röst. Frågan är bara om hon är en osäker ensam god eller en ulv som försöker spela osäker ensam god?

och tyvärr så slutar jag efter DL idag så därför väljer jag att lägga min röst på en som inte fått några eller inte varit aktiv. Är man med och röstar ut någon är man ju ond och är man inte så är man ond haha. Nu har jag iaf förklarat mina tankar runt det hela :)

Men varför röstar du inte på någon du faktiskt tror är ond? Det är väl bättre än att lägga en röst på någon, vem som helst, utan att det betyder något. Tycker bara du beter dig skumt om du gör så.

Då är jag med på hur du menar. :) Jag reagerade också på Lobelias motreaktion (bra ord!), men det behöver inte vara en ulv i försvarsställning, kanske är hon god och vill väldigt gärna vara kvar och därmed blev hon lite väl häftig i svaret.

Ja, precis så menade jag med det jag svamlade ihop om Lobelia i mitt summeringsinlägg på sidan 5. Vet att jag tappade lite formuleringar när jag satt och skrev då, så det kanske blev obegripligt det jag tillslut fick ihop. :)

Skrivs mest teorier om Lobelia och Habinas diskussion. Lilltess verkar lite fundersam där på ett skumt vis. Vet inte riktigt vad jag har för tankar där men nog verkar situationen lite halvsnurrig just nu.

Dom flesta andra diskuterar roller, antalet ulvar och vilken spelstil man har. Inget som sticker ut direkt. Det är väl ganska vanligt i början på en lek.

Jag har en kvadriljon saker att göra så jag känner att jag måste lägga min röst nu.
Den blir lövtunn. Den som ändå stuckit ut mest hittills är lilltess ffa hennes tänk runt att lägga en betydelselös röst.

cirkus röstar på lilltess

F
Skrivs mest teorier om Lobelia och Habinas diskussion. Lilltess verkar lite fundersam där på ett skumt vis. Vet inte riktigt vad jag har för tankar där men nog verkar situationen lite halvsnurrig just nu.

Dom flesta andra diskuterar roller, antalet ulvar och vilken spelstil man har. Inget som sticker ut direkt. Det är väl ganska vanligt i början på en lek.

Fast jag har ju släppt det..

Men varför röstar du inte på någon du faktiskt tror är ond? Det är väl bättre än att lägga en röst på någon, vem som helst, utan att det betyder något. Tycker bara du beter dig skumt om du gör så.

För att jag har ingen jag tror är ond just nu. Förra leken röstade jag på någon som jag trodde stenhårt var ond och lade en betydelsefull röst då denne gick upp för lottning och jag åkte ut fortare än kvickt efteråt. Fast jag hade rätt ;) försöker ta lärdomar av hur jag själv spelar men när man gör tvärtom och ändå blir misstänkt så känns det hopplöst haha.

För att jag har ingen jag tror är ond just nu. Förra leken röstade jag på någon som jag trodde stenhårt var ond och lade en betydelsefull röst då denne gick upp för lottning och jag åkte ut fortare än kvickt efteråt. Fast jag hade rätt ;) försöker ta lärdomar av hur jag själv spelar men när man gör tvärtom och ändå blir misstänkt så känns det hopplöst haha.

Man blir misstänkt oavsett vad man gör. :p Men då förstår jag lite bättre hur du menar, trodde du hade någon du misstänkte i och med att du skulle återkomma med misstankar efter DL.

Man blir misstänkt oavsett vad man gör. :p Men då förstår jag lite bättre hur du menar, trodde du hade någon du misstänkte i och med att du skulle återkomma med misstankar efter DL.

Jag vet och ibland känns det lite hopplöst. Ja små misstankar, eller nä men lite saker som är udda har jag ju lagt märke till men inte så så att jag skulle vilja lägga min röst där. Men som sagt ni får se mitt teoriinlägg sen och tycker man fortfarande att jag är skum så får man ju tycka det. ;) lättare att få ner exakt hur man tänker när man radar upp det :)

LenaH röstar på Bumpo
FiaM
röstar på Snurrfian
Koppen
röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
Cirkus
röstar på Lilltess

Min familj anser att jag ska vara social och äta mat med dem i lugn och ro... :cautious: Så jag måste försöka formulera en vettig teori. @FiaM s teori om mig känns väldigt svag när jag till och med ot färgar mitt inlägg och ändå använder det som underlag... Varför försöker hon inte hitta några mer genomtänkta teori?
Snurrfian röstar på FiaM eftersom hennes teori om mig känns extremt svag.

Ojdå jag trodde att min smiley skulle visa att jag skämtade med det att jag inte vågade säga vad jag tyckte.

Jag har sett lite misstänksamma saker men jag tänkte rada upp allt när jag har tid. Min tanke var att när jag slutar så kommer jag lägga mer tid på att skriva ett ordentligt inlägg med mina tankar om alla. Just nu mobilsurfar jag på jobb och passar på när jag är ute och rökar, när jag sitter på toa eller när jag sitter och käkar så därför kan jag komma med lite snabba svar relativt tätt men kan inte sitta och leta och skriva ihop mina teorier.. och tyvärr så slutar jag efter DL idag så därför väljer jag att lägga min röst på en som inte fått några eller inte varit aktiv. Är man med och röstar ut någon är man ju ond och är man inte så är man ond haha. Nu har jag iaf förklarat mina tankar runt det hela :)
Men varför efterlyser du så starkt aktivitet från andra när du inte har tid själv? Fler kan ju vara i liknande situationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar