Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lilltess jag ser att du har något som kan kallas motivering till din nya röst ett par inlägg upp, så jag räknar rösten. Men det är önskvärt att motiveringen finns i samma inlägg som rösten.

Ja det blev fel min mobil höll precis på att dö och trodde inte att jag skulle hinna till en dator innan DL..

Jag vill avvakta med Lilltess, för att det kan vara orutin. Dock funderar jag lite kring Habinas andraröst på Snurrfian. Kanske mest för att jag inte själv förstår vad som gör Snurrfian så misstänkt.

Hedinn röstar på Habina

Är hos min syster ikväll som jag inte träffat på nästan ett år, så kommer inte vara så aktiv, men försöker hänga med så gott jag kan.

Snurrfian är misstänkt eftersom hon först försökte "släta över" att jag och lobelia diskuterade kring godförklaringar och sedan när hon sammanfattar sina tankar ändrar sig och kallar det för "attack". Dvs jag får känslan att hon försöker vända kappan efter vinden, vilket för mig är mer ulvigt än Lilltess trassel. Därmed inte sagt att jag inte kan tänka mig att även Lilltess är ulv. Men jag röstar på den jag tycker är mest misstänkt, oavsett hur många/få röster den personen fått. :)

Angående det fetade: I know! Jag är lite besviken på mig själv faktiskt :p

Däremot, även om jag gillar svarta fåret-rollen, så vill jag inte ha kvar rollen om jag är god? Eller ptja, den gör ju ingen skada så länge den inte hittar ulvarna/ulvarna inte hittar den, men om jag kan tänka mig att någon är ond, så röstar jag ju efter det? Jag gillar ulv-rollen också, men jag lägger röster på den jag tror innehar den rollen ändå ;)

Jag menar att du om någon borde ha insikt i rollens komplexitet och därmed veta att det är svårt att hitta den första dagen annat än i undantagsfall. Typ.

Idahoe Tror myrten är listig, tycker det är kul med spöken, tycker Lilltess är på alerten och att det inte är något att haka upp sig på att jag och Habina tjafsar lite.

LenaH
LenaH verkar mer intresserad av bio och följer upp diskussioner i tidigare lekar om att vissa är inaktiva och röstar på en inaktiv för att inte straffa de som sticker fram näsan och inte gömmer sig i skuggorna. Sunt tänkt. Jag vill i första hand ha ut onda, men onda inaktiva är hopplösa att hitta och om man inte har någon misstänkt så är det ett bra skäl.

Habina Habina hakar upp sig på att jag vill ha en Ulvfri jul, det tycker jag är skumt i sig. Vem vill ha en ulv som delar ut klapparna efter att ha ätit upp tomten? Den lär ju inte nöja sig med att ge så att säga.
Lite misstänkt är det men ingen stor grej, tror inte en ulv skulle våga säga men vem vet?

cirkus
Är aktiv. Undrar över klapparna, vem gör inte det? Anser att Lilltess sticker ut genom att inte vilja lägga en betydelsefull röst. Personligen anser jag det mest onödigt ärligt att tala om det. Vem vill utmärka sig i det här gänget som ser ulvar bakom var bokstav? Frågan är om det är skumt också? Lite är det nog, en Ulv har om man överlever ett par dagar mer nytta av att ligga lågt.

Snurrfian
Snurris känns som vanligt, men snurrar inte så värst mycket, efter att ha spelat med henne några gånger börjar jag misstänka att det är hennes valda image att fara snurrig förmodligen för att dölja att hon är snurrig och idag sprang hon vilse i skogen, få se om hon kan hålla rätt på leken idag. Många inlägg är det så jag kan inte klaga på aktiviteten. Hon missar att det finns 2 tvillingar i roll listan så förmodligen är hon inte tvilling men ond känns hon inte. Hon brukar dock lyckas lura mig oavsett om hon är god eller ond, tills vidare håller jag henne på godsidan av det vara strecket här.

Lilltess Lilltess, inte erkänna att du inte vill sticka ut, det är tabu vännen min. Just det ser jag dock inte direkt misstänkt, men dig får jag hålla ögonen på.

Koppen Verkar desperat att få stanna kvar och påminner om att hon brukar åka ut? Är det en ulv som desperat vill vara kvar, eller en god? Ingen aning just nu. Och så tycker hon det är misstänkt att vilja ha en Ulvfri jul, det i sig är för all del en aning misstänkt.

Matmissbrukaren Skriver en massa om lekregler och roller och lite om leken. Aktiv är hon i vart fall. Kan inte se något skumt här.

glömmerallt Har visst glömt allt eller åtminstone leken så långt, hittat hit har hon, inte så värst misstänkt
Myrten Diskuterar mer gamla lekar än nya, ganska förståeligt då det första dagen är rätt intetsägande.
Hedinn Sticker inte ut direkt, diskuterar regler och ifrågasätter lilltess. Det verkar poppis att ifrågasätta henne. Inget direkt misstänkt.

Klara Helt oskrivet kort för mig, verar mest förvirrad ny som är lagom aktiv
Sasse Menar att myrten hintar att hon är ulv, det påståendet vill jag titta närmre på. Få inlägg men en ny teori. Kul :)
FiaM Inte mycket att gå på här, men lovar bättre aktivitet i morgon så vi får se då, om hon är kvar.
CaisaLundblad Nu börjar jag få ont om tid, kanske därför jag inte hittar något särskilt här, får börja bakifrån nästa gång så jag hinner med.
Bumpo Lyser med sin frånvaro.

Varför är här så många som bara smyger runt? Är det för att inte riskera att så tidigt råka skriva något avslöjande? Det skaver lite faktiskt.. med tanke på att folk har börjat med teoriinlägg osv. Så borde man ju ge på något sätt någon respons..

Nu förstår jag inte hur du tänker faktiskt? Bara för att några börjar skriva teorier betyder det ju inte att övriga har tid att hänga på buke just då så de kan ge respons direkt?

Eftersom du undrar över mig har jag inte glömt utan jag nyss gått upp öfter att ha sovit några timmar och kommer inte orka bidra så mycket just nu tyvärr eftersom jag inte mår så bra. Men om jag blir kvar i leken får jag försöka bli mer aktiv senare.

Lilltess röstar på glömmerallt

Nä vafan jag slänger in min röst nu. Motiveringen är att om man inte skriver så kan man ju inte skriva något misstänksamt och det skaver lite att glömmerallt inte varit så aktiv och visar ingenting innan första DL. fast.. hon kan ju ha glömt ;)

Läser igenom leken. Vaddå vågar inte? Finns det någon anledning som god att inte säga vad det är man reagerar på? Även om man dör själv kan någon annan plocka upp tråden, så då är det väl viktigt att alla teorier finns i skrift+

Jag skrev och förklarade längre upp att det var menat som ett skämt, eftersom någon tidigare reagerade på att jag tyckte samma som Habina. Nu i efterhan, ja det var ju dumt att skämta om nu när första DL är på ingång..

Jag tycker @Sasse s röst skaver lite.
Kanske för att jag helt enkelt inte ser vad hon ser och tycker att Myrten om hon är god är för värdefull för att riskera att rösta ut såhär tidigt om hon inte gör något väääldigt skumt.
Jag tror inte Myrten om hon var svarta fåret hade försökt hinta på det sättet, jag är inte säker såklart men det känns som att OM hon var får hade hon nog varit mer diskret med "hintandet". Myrten är väl rutinerad nog att göra det på ett snyggare sätt, har jag fått för mig i alla fall. :p
Om hon nu inte är fåret, för då har hon ju verkligen lurat mig... :D
Alltså jag skulle egentligen gått för länge sedan, men nåja...

Som sagt har jag mest skumläst, och det var det och Lilltess kommentarer jag fastnade vid. Jag är medveten om att motiveringen är svag, men oavsett så OM Myrten var får, tror jag faktiskt att hon hade kunnat skriva på det sättet för att hinta. Myrten är rätt vågad, varför skulle hon inte kunna göra så då menar du? Men visst, hon hade säkert kunnat göra det snyggare.

Och jo, om Myrten är god är hon bra att ha kvar. Överhuvudtaget gillar jag aktiva spelare, så även om hon skulle vara ond hade jag tyckt det varit roligt att ha henne med i leken. Men samtidigt, ÄR hon ond är hon också svår och lika bra att bli av med henne typ. :p Nej men, jag röstar efter det jag fastnade för. Jag är som sagt medveten om att det var en svag motivering.

Då jag inte kan hitta någon direkt misstänkt bland de som engagerat mig så lägger jag min röst på Bumpo. Det får bli uteslutningsmetoden denna gången. Det är inget misstänkt alls att inte skriva något i sig, men då ingen som skrivit verkar direkt ond för mig så får det bli så.

Lobelia röstar på Bumpo

Sasse Menar att myrten hintar att hon är ulv, det påståendet vill jag titta närmre på. Få inlägg men en ny teori. Kul :)
Rättelse: menar att hon eventuellt hintar om att hon är fåret.

Jag skrev och förklarade längre upp att det var menat som ett skämt, eftersom någon tidigare reagerade på att jag tyckte samma som Habina. Nu i efterhan, ja det var ju dumt att skämta om nu när första DL är på ingång..
Men var det även ett skämt att du hade reagerat på saker? Har du skrivit dom eller kan du skriva dom nu? Oavsett om andra redan har skrivit det, är det ju bra att veta vad du reagerar på.

Alltså jag skulle egentligen gått för länge sedan, men nåja...

Som sagt har jag mest skumläst, och det var det och Lilltess kommentarer jag fastnade vid. .

Vill bara veta. var det kommentaren i början när jag skrev till Myrten att jag inte trodde att hon var fåret för att hon skrev så? :D

Skrivs mest teorier om Lobelia och Habinas diskussion. Lilltess verkar lite fundersam där på ett skumt vis. Vet inte riktigt vad jag har för tankar där men nog verkar situationen lite halvsnurrig just nu.

Dom flesta andra diskuterar roller, antalet ulvar och vilken spelstil man har. Inget som sticker ut direkt. Det är väl ganska vanligt i början på en lek.

Jag tycker inte det kommit något speciellt misstänksamt sen jag skrev detta inlägget.
Är Myrten får eller inte har varit på tal men det är både ock att försöka visa sig för ulvarna på det viset genom att förklara rollen och sedan säga att nu kommer alla tro jag är ulv pga det.
Jag hade nog skrivit så själv också för den delen.

Jag har inte varit superaktiv idag och väljer därför att lägga min röst på Lilltess som är den jag tyckt är skummast än så länge med att inte skriva ut sina teorier, följa andras teorier och bygga egna på dom.

Matmissbrukaren röstar på Lilltess

pfft, jag vet inte, tycker inte någon är jättemisttänkt i det här läget. De flesta har kommit med svaga motiveringar och det är inget ovanligt såhär tidigt.

Men jag måste rösta, och jag ser din förklaring @Sasse men precis som du måste jag gå efter vad jag fastnade för. Plus att du känns lite motsägelsefull i ditt svar till min första fundering "hon är svår oavsett roll så lika bra att rösta ut :p", jo skämtsamt jag vet, men det sticker lite ändå. :p

Därför, tillsammans med motivering i mitt inlägg #160 :

Caisa röstar på Sasse

Hittills reagerar jag mest på @Lilltess för det jag skrev om i min första reaktion (att hon skulle syna Lobelia för det hon @Habina uppmärksammat, men även Habina för att hon uppmärksammat det -typ) och faktiskt på @Klara som tycks ha väldigt god koll för att vara helt ny. Har hon läst tidigare lekar extremt analytiskt eller spelar hon tillsammans med någon? Gör hon det i så fall som ulv (statistiskt mest sannolikt?) eller som tvilling? Vet ej. Reagerar på lite mer tror jag, återkommer men måste nog rösta först.

Angående Sasses röst på mig tycker jag motiveringen är konstig (se ovan) men å andra sidan blir jag sällan lynchad först och skriver lite halvtutmanande saker, så om man har bråttom och behöver lägga en snabb röst som god är jag inget dåligt val.

Tills vidare:

Myrten röstar på Lilltess

Läser vidare med blixtens hastighet!

Men var det även ett skämt att du hade reagerat på saker? Har du skrivit dom eller kan du skriva dom nu? Oavsett om andra redan har skrivit det, är det ju bra att veta vad du reagerar på.

Ja, bl.a därför jag ändrade min röst. Men ville läsa igenom FiaM´s inlägg en extra gång så det inte var något jag missat som skulle kunna förklara mina misstankar :)

har inte hunnit analysera allt men tiden springer iväg..

hade tänkt rösta på lilltess efter vad jag tidigare nämt men nu trillar rösterna in mot henne alltför lätt tycker jag.

så glömmerallt röstar bpå FIaM efter lilltess teori

Den här teorin alltså

Har nu väldigt lugnt på jobb och har tid att läsa lite.

Låt oss säga att Myrten skulle vara fåret, kan detta vara en bekräftelse från en ulv att hon uppfattat vinken? Eller kanske fiam TROR att hon fattar vinken? Jag kan ju vara ute och cyklar nu.. Sedan rösten på snurris för hon gått vilse i skogen.. jag har visserligen själv lagt en udda röst men detta sticker ut.

Nu ska jag ta mig en funderare om det inte är dags att byta rösten.. och i så fall till fiaM..

Förlåt, du är så långt ner på listan att det började bli bråttom :)

LenaH röstar på Bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
Cirkus röstar på Lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Habina röstar på snurrfian

Bumpo: 1
Snurrfian: 2
Lobelia: 1
Glömmerallt: 1
Lilltess: 1
FiaM: 1
Myrten: 1

Eftersom jag äntligen sitter vid datorn. ;)
När du orkar (OM du orkar) gärna tider för rösterna :) *pussmilie*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar