Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hänger inte med om du svarar på någon fråga? I vilket fall: som ond är det bra mycket enklare att lägga en uddaröst och undvika att vara med och rösta ut en god vid DL1. Vilket du bör veta. Så vad menar du med listan?

Tänkte samma. Och tanken är väl hur många ulvar det gömmer sig bland rösterna på Lilltess.
Själv tycker jag det är vansinnigt att gå efter den listan. Alla kan likaväl vara goda.

Jag hänger inte med om du svarar på någon fråga? I vilket fall: som ond är det bra mycket enklare att lägga en uddaröst och undvika att vara med och rösta ut en god vid DL1. Vilket du bör veta. Så vad menar du med listan?
Det vet i alla fall jag, och brukar påtala det dessutom. I första lynchen är det sällan ulvarna som styr. Dock reagerar jag ändå på din röst. Det är inte alltid du spelar efter reglerna och att du över huvud taget inte reagerade på att Lilltess kunde bli ett lätt offer i det läget? Jag känner mig osäker på var jag har dig.

@glömmerallt Helt otroligt att du alltid lyckas pricka in sista minuten, eller sista sekunderna :p

Jag har oanande talanger:angel:

Nä men det är inte så svårt, datorn har en klocka;) :laugh: Jag vill ju gärna läsa och analysera så mycket som möjligt även om jag är sent ute och inte hinner allt så jag försöker utnyttja den tid som finns då. :)

Sen är jag tidsoptimist. :o

Det vet i alla fall jag, och brukar påtala det dessutom. I första lynchen är det sällan ulvarna som styr. Dock reagerar jag ändå på din röst. Det är inte alltid du spelar efter reglerna och att du över huvud taget inte reagerade på att Lilltess kunde bli ett lätt offer i det läget? Jag känner mig osäker på var jag har dig.

Mmmm? Men eftersom jag började fundera runt Lilltess redan tidigare idag (har inte kollat inläggsnumren, men det är bara att gå tillbaka) och inte hittade något med mer substans - vad skulle jag göra? Lägga en röst på någon annan bara för att? Ja, hade jag varit ulv hade det varit smartare.

(Ren nyfikenhet: vaddå inte alltid spelar efter reglerna?)

Mmmm? Men eftersom jag började fundera runt Lilltess redan tidigare idag (har inte kollat inläggsnumren, men det är bara att gå tillbaka) och inte hittade något med mer substans - vad skulle jag göra? Lägga en röst på någon annan bara för att? Ja, hade jag varit ulv hade det varit smartare.

(Ren nyfikenhet: vaddå inte alltid spelar efter reglerna?)
Jo, det är ju just det som gör att jag tvivlar. Som ond hade du nog försökt spela mer god, så att säga... Men just därför skulle du också kunna lägga den rösten just för att du inte hade gjort det som ond. Även det jag syftar på med att "inte spela efter reglerna", alltså att du inte alltid gör vad man "borde" som god/ond. :)

Ja, det var ju inget vidare. Och visst kan det gömma sig en ulv bland rösterna på Lilltess, men att stirra för mycket på dem tror jag är riskabelt. Har hänt många gånger att det bara är goda som röstar ut goda, speciellt i början av en lek.

Men min hjärna fungerar inte mer ikväll, dags att slötitta på dåliga serier och äta lite Polly. :love:

Att nån ulv lagt en följdröst?

Min spontana tanke är att lilltess1(måste skriva så för att hålla isär mig med bumpo haha) fick flest röster borde där finnas minst en ulv som gömmer sig.. (läs borde, jag utgår bara efter tidigare erfarenheter).

ulven borde ha varit 99% säker på att lilltess1 var god, det fanns ju en liten chans till att lilltess1 var ledarvargen också.

Att rösta ut en god i första lynchningen ser inte lika illa ut som senare i leken då ingen riktigt hunnit få grepp om varandra. Annars var där ju verkligen spridda röster idag.

Nu ska jag sova, kommer inte jobba lika sent imorgon så kommer ha mer tid till leken :)

Läste igenom mitt inlägg en gång till efter jag postade. Borde var fel ord. Det finns en CHANS att där fanns en ulv med och röstade. Dock inget man kan gå på men värt att ha i baktanken.

Min spontana tanke är att lilltess1(måste skriva så för att hålla isär mig med bumpo haha) fick flest röster borde där finnas minst en ulv som gömmer sig.. (läs borde, jag utgår bara efter tidigare erfarenheter).
Det är relativt vanligt att goda spelare lynchar varandra också. Speciellt i större lekar när ulvarna kan sprida rösterna bättre. Dock inte sagt att det inte kan finnas en eller fler ulvar som röstat på din tidigare roll. Men för egen del tycker jag att det är svårt att säga varken bu eller bä av de som röstade så.

Som en parentes är det svart får, inte ledarvarg.

ulven borde ha varit 99% säker på att lilltess1 var god, det fanns ju en liten chans till att lilltess1 var ledarvargen också.

Att rösta ut en god i första lynchningen ser inte lika illa ut som senare i leken då ingen riktigt hunnit få grepp om varandra. Annars var där ju verkligen spridda röster idag.

Nu ska jag sova, kommer inte jobba lika sent imorgon så kommer ha mer tid till leken :)
Tillbaka efter bio (Interstellar, bra) så - svart får, inte ledarvarg.
Och tja, jag håller nog med @Myrten , goda brukar klara av det själva vid DL1.

edit: Jag håller tydligen med @Sasse också! :p

Det är relativt vanligt att goda spelare lynchar varandra också. Speciellt i större lekar när ulvarna kan sprida rösterna bättre. Dock inte sagt att det inte kan finnas en eller fler ulvar som röstat på din tidigare roll. Men för egen del tycker jag att det är svårt att säga varken bu eller bä av de som röstade så.

Som en parentes är det svart får, inte ledarvarg.

Ja jag vet min trötta hjärna var mos igår, det sista jag tänkte på innan jag sommade var att ojdå jag skrev nog ledarvargen haha.

Kikar lite snabbt på röstlistan och det är elva som inte röstat på Lilltess, dvs det ryms både ulvar och ett får där...

Tänker man sig teorin att fåret röstar som en ulv för att signalera, så har vi följande:

LenaH + Lobelia röstade på bumpo.
FiaM + Habina röstade på snurrfian.
Snurrfian + Lilltess + glömmerallt röstade på FiaM.

Det här tog mig en kvart att få till på mobilen, så nu avvaktar jag natt-DL och ifall jag klarar mig får jag sätta mig vid datorn och fundera. :)

Postar första delen av mitt inlägg för har inte hunnit komma längre just nu. Sitter vid jobbets dator såvet inte när nästa del kan komma..

Idahoe – Har skrivit 4 inlägg. Kom dock med ett helt okej teoriinlägg/summeringsinlägg. Lägger sin röst på Lilltess med motiveringen:
Efter att ha läst klart så tycker jag (som vanligt vid första DL i en lek ) att det är många lösa motiveringar och väldigt lite som egentligen är misstänkt.
Men, jag har tidigare skrivit att jag var fundersam över Lilltess inlägg om teorier. Till det kan vi lägga att även om hon poppat in regelbundet och varit aktiv korta snuttar (pga jobb, vilket är helt godtagbart!) så tycker jag inte att hennes inlägg egentligen sagt särskilt mycket. När hon trots detta efterlyser mer aktivitet från andra samt at hon efter en del påhopp kring detta tvärt byter spår och ändrar röst, så tycker jag det verkar lite misstänksamt.
Ingen jättestark teori, men första dagen, så det får bli såhär.
Idahoe röstar på Lilltess
Tycker jag inte den motiveringen speglar tillbaka på det hon skriver här under. Dock är det en första dags röst och hon hade inga misstankar på någon annan så rösten är helt okej. Dessutom röstade hon i mitten så hon kunde omöjligt veta utgången, om hon inte visste att både hon och hennes ulvkollegor skulle rösta på lilltess1, vilket jag tycker är rätt långsökt.
Lilltess känns väldigt aktiv och på alerten. Pratar om svårigheten att hitta egna teorier vs att bygga vidare på andras. Det kan jag känna igen mig i, ibland kan det absolut vara svårt att komma med något eget nytt när någon innan sagt precis det man själv tänkte redan. Men, att skriva så tydligt om att hon brukar göra det skulle också kunna vara ett försök till gardering...

LenaH – Lägger första rösten på bumpo, hon verkade tänka lika dant som lilltess1 här om att rösta på någon som inte visat sig. Jag tycker dock att det är förståligt eftersom hon flaggade om att hon inte hade tid för hennes nya häst hade kommit. (Lycka till )

Habina – Tycker inget utmärker sig här. Verkar leta ulvar, och hänger inte upp sig på saker. Dessutom en intressant tanke om att fåret kanske röstar på samma som en ulv för att visa sig. Lite långsökt men känns som man får hålla ögonen öppna för liknande mönster.

cirkus – Skriver inget som sticker ut. Verkar ha lite tidsbrist så avvaktar lite med henne.

Snurrfian – Snurris har varit med i alla lekar jag lekt, och jag har lite svårt att få grepp om henne. Jag tycker att när hon är ond är hon mer på och när hon är god känns hon lite mer avvaktande. Jag tycker att hon känns mer på det avvaktande hållet nu men hon är tillräckligt rutinerad nog till att lura en.

Koppen – Kommer in, kastar in en röst för att lobelia skrev om en ulvfri jul, väldigt tidigt kom hennes röst dessutom. Tycker att hon knappt skrivigt något om leken överhuvudtaget. Hon var med lite i disskussionen ang ulvar som röstade på lilltess1. Märkligt, ja Misstänkt, vet inte.. Reagerar lite även på hennes kommentar
Något som alltid skaver för mig är när folk skriver så efter att man precis blivit av med en god, just eftersom det var bara det och inget annat. Kommer hålla Koppen inom radarn men hon har inte varit super misstänkt.

Matmissbrukaren – Varit relativt kort, har svarat på och reagerat över relevanta saker. Inget som skaver här.

glömmerallt – Det som gör mig mest positiv med GA är att det hade varit så lägg för henne att lägga sin röst på Lilltess1. Då det redan var klart, men då valde hon att faktiskt läsa igenom en teori som Lilltess1 skrev om FiaM och lade sin röst där, för att hon tyckte det lät relevant.

Myrten – Har aldrig spelat med myrten men förstår att hon är en mycket erfaren spelare. Det är dom erfarna spelarna som faktiskt kan lura brallorna av oss lite nyare så jag brukar alltid hålla ett extra öga på dom. Visserligen tycker jag Myrten känns helt okej snäll just nu. Hon hjälper gärna till att reda ut saker och ställer relevanta frågor om hon undrar något.

Hedinn – Ja jag tycker väl samma som med Myrten här..

Min teori är att lilltess1skrev konstiga förklaringar typ att hon tänkte lägga en betydelselös röst. Det krävs inte mycket för att folk ska kasta sig över en första DL i brist på bättre. Visst kan det ha varit ulv(ar) med i drevet men ulvarna gör nog inte många knop i början så länge ingen röstar på dem. Det var ca 90 % sannolikhet att inte rösta på fåret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar