Lite allmänt:
Jag orkar inte skriva teoriinlägg där jag går igenom varje spelare. Känner mig rätt mosig. Om jag är kvar ett tag blir det kanske så längre fram i leken. Men lite reflektioner runt en del spelare so far:
Klara - som jag skrev igår, verkar har väldigt god koll med tanke på att det är hennes första lek. Det får mig att fundera om hon har hjälp, något som inte behöver betyda ondska.
Koppen - känns som vanligt. Jag reagerar på listan och på att hon skriver att hon inte vill dela med sig av sina tankar (typ). Å andra sidan tror jag inte att det här säger något om Koppens roll. Det är saker hon skulle kunna skrivit oavsett roll. Dock kan jag tycka att som god är det viktigt att man delar med sig tankarna, men faktiskt tror jag inte att Koppen behöver vara ond för att hon gör det ställningstagandet. Likaså har jag sett henne reagera direkt efter att någon god har åkt, som någon påpekade (
@Lilltess?), tidigare. Så det tror jag inte säger så mycket heller.
Habina - är det jag, eller är det väldigt många teorier? Mitt intryck är att de är lite långtgående, typ att Heddan och jag skulle snacka för att vi är ulvar tillsammans. Å andra sidan gillar jag när spelare lägger fram alla teorier de kan komma på. Det kan väcka tankar hos alla. Ska läsa lite mer och se vad det är jag hänger upp mig på.
Lobelia - märklig röstmotivering tycker jag. Delar Lilltess frågor runt den.
Lilltess - känns ännu samma stil på inläggen hos Lilltess2 som hos Lilltess1, som ju var god.
Cirkus - hänger (vilket framgått av ovan tror jag) inte alls med i resonemangen. Jag tror att det är svårt att dra sådana slutsatser av ett DL. (Att jag "i onödan" skulle gå in och safea att en god skulle åka så att
någon annan kunde lägga en alibiröst - måste vara en av de mer djärva teorierna sett från en sannolikhetsaspekt. Kanske därför cirkus lägger fram den, för att det är så osannolikt att hon tycker det kan stämma.
)
Generellt:
Vid DL1 tycker jag ofta att ulvarna bara flyter med. Visst kan det förekomma taktikröstning, men det är ju ändå vanligare när man kommer längre in i leken. Jag tror inte heller att ulvarna vid DL1 satsar på att få ut vissa spelare. Det är något som är rätt ovanligt generellt sett.