Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag tycker också det är väldigt underligt att hon ändrar sin röst sådär utan nån motivering som känns väldigt säker. Samtidigt så är det ju verkligen att sticka ut.

Ja men sedan enligt mina erfarenheter är det även utstickande att råka räkna fel så som hon gjorde från början. Vi utgår från att hon skulle vara ond: Hon lägger en röst inser att hon gjort fel, i stundens hetta ändrar hon snabbt och det blir bara mer fel.. Om vi utgår från att hon är god: gjorde en uträkning röstade efter det, insåg att hon sett fel och sedan ändrade hon..

OT. Jag kom på att när jag skrev klyddigt så kanske inte alla fattar då det nog är ett helskånskt ord: jag menade krångligt ;)

LenaH har inte kommit med så mycket än, vilket jag förstår helt och hållet då jag skulle bo i stallet om jag fick en ny häst :love:. Håller henne som neutral tills jag sett mer då det hon skrivit hittills inte har fått mig att reagera.

@cirkus känns faktiskt mindre glasklar idag än hon brukar! :p
Det känns som hon tänker men inte riktigt får fram vad hon menar?
Jag tycker iofs hennes resonemang om Snurris, FiaM och glömmerallt är rätt intressant och hon får tom in Myrten som bonusfigur och då är det väl nästan hela lyan då? :D
Förklara bättre! Jag gillar dina tankar men får det inte riktigt att stämma.

@FiaM är väl alltid ulv? :angel:
Ligger lite lågt men jag undrar lite om inte cirkus har en poäng?
Röstade på Snurris igår men tar idag avstånd från den rösten och det känns lite märkligt.

Jag läser och läser och det jag fortfarande hänger upp mig på är cirkus resonemang. Jag får ingen rätsida på det. Känns som att hon försöker sprida misstankar till både höger och vänster genom att fundera över olika resonemang. Hennes huvudmisstänkta tycks vara FiaM, men jag har inte riktigt förstått varför från början. Sedan försöker hon koppla en hel mängd spelare till FiaM genom olika scenarior. Visst, spelet går ju ut på att vända och vrida och fundera på olika sammanhang, men jag tycker hon pekar väldig tvärsäkert åt olika håll. I det här läget är det ju inte så många som vet speciellt mycket om någon. Jag börjar fundera på om cirkus inte är ulv ändå, som försöker kasta uppmärksamhet åt andra håll för att själv slippa undan.

Attans, fel av mig här, jag ser att jag räknade fel på rösterna och klara lade andra rösten inte 3:e som jag fick det till. Då det var just 3:e rösten jag siktade in mig på så ändrar jag mig, Idahoe är också ny även om hon inte är lika ny som Klara så motiveringen kvarstår men då med Idahoe istället.

Lobelia ändrar röst till Idahoe

Men det här är verkligen hur konstigt som helst - typ - jag bestämmer mig för att den som röstade som nummer 3 är ond?

Upptagen i diskussioner i köket. Så nu röstar jag:

Myrten röstar på Snurrfian

För även om de flesta är öppna med att deras förstadagsröster är svaga så tycker jag det är lite märkligt att Snurris helt avfärdar sin egen och FiaMs röster från igår. Känns lite som att hon bortförklarar dem och jag funderar på om syftet är ludet.

Jag har ägnat mig åt några hypotetiska scenarion baserade på gårdagens röstningar. Generellt så tycker jag att det svåra är de där strörösterna. Så dom har jag faktiskt struntat i. Om jag får tid kommer jag nog att kolla noggrannare på dom. Skälet till att jag tittade på just FiaM som potentiell ulv är just för att hon fick flera röster. Samma sak varför jag tittat på de som röstat på Lilltess1.

Men vartefter mina teorier har blivit bemötta och andra kommit upp med tankar så tycker jag nog att tanken med att Snurrfian och FiaM som onda tillsammans inte känns så motbjudande.

Nu har jag smitit ifrån släkten i pausen mellan maten och kaffet, som förhoppningsvis serveras efter 21.00 ;)
(OT, alltså dumt att man har så mycket att göra på kvällarna nu runt jul, släkten har ju bokat upp mig kvällstid både idag, imorgon och onsdag :mad: Får väl i nödfall göra som någon i tidigare lek och gömma mig på toaletten ;) )

Det verkar ha varit väldigt mycket prat utifrån rösterna. Som jag tidigare sagt känns det väääldigt osäkert såhär efter första lunchen, då förstadagsröster sällan har särskilt starka teorier bakom sig.

För att förtydliga om min röst igår: Jag hade inte särskilt starka misstankar mot Lilltess1, vilket jag också skrev, men när jag la min röst hade hon en röst på sig och det var flera andra som redan fått två röster. Då kändes det ok för mig att rösta på Lilltess1 trots min ganska svaga misstanke, något jag inte velat göra om hon redan hade fått flera röster på sig helt enkelt för att det känns osjysst att "sätta dit någon" på så svaga grunder första dagen. :)
Jag hade alltså inte sett Klaras röst, som kom mindre n en minut innan mitt inlägg publicerades (Och så snabbt skriver jag inte ;) )

@cirkus känns faktiskt mindre glasklar idag än hon brukar! :p
Det känns som hon tänker men inte riktigt får fram vad hon menar?
Jag tycker iofs hennes resonemang om Snurris, FiaM och glömmerallt är rätt intressant och hon får tom in Myrten som bonusfigur och då är det väl nästan hela lyan då? :D
Förklara bättre! Jag gillar dina tankar men får det inte riktigt att stämma.

Ligger lite lågt men jag undrar lite om inte cirkus har en poäng?
Röstade på Snurris igår men tar idag avstånd från den rösten och det känns lite märkligt.

Ha ha, jag bara väntade på den kommentaren... :cautious: ;) Skämt och sido, jag håller med dig om Cirkus det är något i hennes inlägg som inte är som det brukar.

Upptagen i diskussioner i köket. Så nu röstar jag:

Myrten röstar på Snurrfian

För även om de flesta är öppna med att deras förstadagsröster är svaga så tycker jag det är lite märkligt att Snurris helt avfärdar sin egen och FiaMs röster från igår. Känns lite som att hon bortförklarar dem och jag funderar på om syftet är ludet.
För mig går det åt båda håll, ingen av dem står för sina röster idag utan båda har släppt dem utan att riktigt motivera varför.
Frågan för mig är vem som är ludnast, eller menar ni (du och @cirkus ) att båda är det?

Och hur ställer du dig till cirkus' teori om att även du har ansiktsbehåring?

Senast ändrad:
I och för sig, men jag tycker ändå att det är tråkigt att en nybörjare inte kan vara duktig av sig själv. Att jag skrev underförstått av lyan var för att även om det finns ett tvillingpar med i leken är det oftast, som jag har märkt, lyan som är det som ligger närmast i tanken vid den kommentaren. :)
Haha, alltså inte för att lägga någon som helst värdering på ditt uttalande i övrigt nu :) (Obs! jag kommenterar inte Klaras trovärdighet som ond eller god, bara bemöter själva tankegången :) )
Men jag minns första leken du (och jag) var med i, då folk hade precis samma teorier om dig "hon måste ha hjälp från lyan för hon spelar så bra trots att hon är ny", men "vi kan ju inte rösta ut någon ny bara för att hon är duktig" Var det inte du som faktiskt satt i lyan då?:angel::p;)

Idag har en del personer kanske stuckit ut lite i sina resonemang om rösterna, bland annat Snurrfian och cirkus. Men jag försöker att inte lägga jättemycket vikt vid det då pratet om röster första dagen som jag sagt tidigare brukar vara väldigt osäkert.
Vilket gör mig förvånad och lite förvirrad när Lobelia röstar på mig pga att hon tycker den som röstat som just nummer 3 på en god borde vara ond? :confused: Alltså, jag förstår inte alls den teorin. Skulle kunna vara en god som desperat letar ulvar och blivit förvirrad, eller en ond som hoppar på tanken om att det skulle kunna finnas ulvar bland de som röstat på Lilltess1 och fabricerar en teori för att passa in på det... O_o

Inser att jag inte kommer hinna med alla före DL så koncentrerar mig på dem jag tycker sticker ut idag.

@Snurrfian tycker jag alltid är skum, jag vet, och det är en brist hos mig men hon ÄR skum nu. Dels resonemanget om Habina och Lobelia men ffa rösten på FiaM som bortförklarades. Fast är det så enkelt att de båda är ulvar? Gaah! :banghead:

Haha, alltså inte för att lägga någon som helst värdering på ditt uttalande i övrigt nu :) (Obs! jag kommenterar inte Klaras trovärdighet som ond eller god, bara bemöter själva tankegången :) )
Men jag minns första leken du (och jag) var med i, då folk hade precis samma teorier om dig "hon måste ha hjälp från lyan för hon spelar så bra trots att hon är ny", men "vi kan ju inte rösta ut någon ny bara för att hon är duktig" Var det inte du som faktiskt satt i lyan då?:angel::p;)

Jo, det gjorde jag :D. Men precis som Sasse påpekade så får man sällan mycket hjälp av de andra i lyan med formuleringar mm. Det var till och med så att Mammas varnade oss för att skriva ut teorier i lyans konversation ifall vi skulle råka hänvisa till dem i leken. Det enda vi diskuterade var i stort sett vem vi skulle käka. Det var nog därför det känndes lite surt att bli anklagad för att sitta i lyan, att det var inte det jag skrev utan att inläggen var för bra... :banghead:

Eftersom jag tidigare ikväll även reagerade på Lobelia har jag nu kikat lite på hennes inlägg så här långt i spelet. tycker att hon spelat lite förvirrat, både idag och igår. Först hennes, i mina ögon, ganska kraftiga reaktion på Habinas ganska harmlösa inlägg om att hon skulle vara ulv för att hon godförklarar sig själv. Sedan några småsaker som jag vet att jag reagerade på i hennes summeringsinlägg igår. Och så räknefelet idag. Som hon förvisso rättade till på egen hand.

Som sagt, idag får jag ingen reda på någonting.

@Lobelia gör konstiga saker. Först teoriar hon lite löst om de flesta och lägger sen en rätt omotiverad röst på bumpo med ungefär samma anledning som jag så jag kan väl inte säga så mycket om det.
Idag blev det ännu märkligare med teorier om när en ulv lägger en röst i ett drev och bestämmer sig för Klara. Sen blev det också fel och då blev det Idahoe. Iofs kan jag föreställa mig att det var ett tankeembryo som inte höll när förutsättningarna ändrades men att hon då var för stressad för att backa på det. För skulle en ond vilja sticka ut så mycket?
Nåt är det och hon ligger en bit upp på listan för mig men hamnar bakom FiaM och Snurris.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar