Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer det grejer.
Får jag fråga vad som menas med att de "får veta om varann, men inte varandras roller?" Veta om? Jag fattar inte riktigt
Jag antar att om du och jag skulle bli det så vet jag då att cirkus är min stora kärlek men inte vilken roll du har eller om du är god eller ond.
Har jag rätt @Niyama ?

Det här är ju sanslöst...
Trots att jag noterat med penna och papper plus i paddan så blir jag inte klokare uppenbarligen
Var tvärsäker på Lobelias roll :(
Får nog läsa igenom ännu mer alt tänka om fullständigt...
Sover på saken och hoppas på en bättre dag imorgon (om jag överlever)

Lobelia *var* märklig. Men det var så märkligt att jag nästan inte kunde ta det på allvar. Hur kan man bestämma sig att nummer 3 ska vara ond? Alltså jag begriper inte att hon vågade ha en sån teori?

Lobelia *var* märklig. Men det var så märkligt att jag nästan inte kunde ta det på allvar. Hur kan man bestämma sig att nummer 3 ska vara ond? Alltså jag begriper inte att hon vågade ha en sån teori?
Jag kände lika likadant, det var för dumt för att det skulle vara på riktigt. Stress kan få en att göra ogenomtänkta saker.

Det jag tänker om @Habina nu är att antingen så vet hon något om Snurrfian, eller så är hon ond och valde att rösta på någon annan när Lobelia höll på att åka för att inte vara med och rösta ut en god.

För i mina ögon lät hennes röstmotivering väldigt säker, och i mina ögon ändå på väldigt svaga grunder. De två sakerna får inte jag ihop om inte något av ovanstående gäller.

Jag somnade innan DL igår och här händer det grejer. Snacka om att där måste va fest i lyan nu ja.

Nu blir jag lite irriterad på mig själv. Här hade jag misstänkt FiaM hela dagen och bytar för att Fia skrev EN bra sak. Skulle förmodligen inte bytat. . :/ eller är jag på helt fel spår och lyan lutar sig tillbaka och låter resten sköta resten!

Nej, jag menade att om jag spelar ulv, så kan jag absolut bli lynchad om det gynnar övriga ulvar och om jag spelar god så kan det i vissa lägen vara bättre att åka ut själv och därmed hjälpa andra goda genom det jag skrivit och resonerat om innan. Mer tydligt så? :)
Både ja och nej, jag förstår fortfarande inte var du menar att jag försöker att låta bli att göra fel? Hur kan du veta vad som är rätt eller fel gjort av mig?

Jag funderar lite kring kärleksparet. LL sa att de var delvis slumpade. Kan det va att det är en ond och en god? Att man slumpat mellan de onda och sen de goda? Ni som har spelat med kärlekspar innan, är det så det brukar funka? För eftersom det bara åkt ut goda så kunde det ju vara en idé att föraöka spåra kärleksparet och ta ondingen som är kopplad med godingen till Slut. Eller är det överkurs? :p

Jag funderar lite kring kärleksparet. LL sa att de var delvis slumpade. Kan det va att det är en ond och en god? Att man slumpat mellan de onda och sen de goda? Ni som har spelat med kärlekspar innan, är det så det brukar funka? För eftersom det bara åkt ut goda så kunde det ju vara en idé att föraöka spåra kärleksparet och ta ondingen som är kopplad med godingen till Slut. Eller är det överkurs? :p
Det kan ju lika gärna vara två goda, med delvis slumpade skulle jag tippa på att eventuella olämpliga roller inte tagits med, säg t.ex att tvillingparet inte kan bli kärlekspar också, eftersom de redan vet om varandras identitet.

Så att det är en ond och en god skulle jag inte vara så säker på. Sen skulle jag nog säga att det är överkurs att leta kärleksparet, bättre att bara leta onda, helst såna som inte är kopplade till goda så vi får behålla så många goda som möjligt. ;)

Det kan ju lika gärna vara två goda, med delvis slumpade skulle jag tippa på att eventuella olämpliga roller inte tagits med, säg t.ex att tvillingparet inte kan bli kärlekspar också, eftersom de redan vet om varandras identitet.

Så att det är en ond och en god skulle jag inte vara så säker på. Sen skulle jag nog säga att det är överkurs att leta kärleksparet, bättre att bara leta onda, helst såna som inte är kopplade till goda så vi får behålla så många goda som möjligt. ;)

Ahaa det tänkte jag inte på. Ja jag kände att det förmodligen var överkurs haha.

Det var väl på tiden att inte allt gick som ulvarna ville!

Angående lobelia så måste jag säga att hon betedde sig väldigt konstigt, trots att hon visade sig vara god. Kan ju såklart bero på stress, men det försvårar ju försöken att kunna utläsa något från röststatistiken

Det var väl på tiden att inte allt gick som ulvarna ville!

Angående lobelia så måste jag säga att hon betedde sig väldigt konstigt, trots att hon visade sig vara god. Kan ju såklart bero på stress, men det försvårar ju försöken att kunna utläsa något från röststatistiken

Det ledsamma var att så många hängde på och röstade på henne. Samtidigt så är det inte jättemärkligt för hon var verkligen skum. Jag var tvungen att läsa lekstarten och om vi hade haft nån trollkarl som tvingat henne att rösta på ett visst vis hade det kunnat vara en förklaring.

Det ledsamma var att så många hängde på och röstade på henne. Samtidigt så är det inte jättemärkligt för hon var verkligen skum. Jag var tvungen att läsa lekstarten och om vi hade haft nån trollkarl som tvingat henne att rösta på ett visst vis hade det kunnat vara en förklaring.

Borde inte hon fått den informationen tidigare då?

[...]Vad gäller Myrten så håller jag med dig om att hennes röst på Lilltess1 skaver lite, även om hon hade en tidig teori så känns det som en god Myrten hade varit för paranoid för att lägga en femte (?) röst i DL1? Myrten finns på min ulv-alert! - lista men hamnar bakom Fia, Snurris och Lobelia just nu.[...]

Vad baserar du det på? Vi har väl knappast spelat tillsammans?

Jag har inga problem med att folk misstänker mig. Det brukar typ alltid vara så (undrar varför?;)) men när misstankarna baseras på teorier om min spelstil som verkligen känns tagna ur luften börjar jag ju nästan bli misstänksam mot den som lanserar det. Jag har upprepade gånger som god lagt avgörande röster på andra goda spelare, kanske allra främst vid DL1. Anledningen är att om någon som jag reagerat på är uppe för lynch ser jag inga problem att gå in och avgöra. Att undvika att dra på sig misstankar ingår sällan i min spelstil, oavsett roll. Och gör man så, lägger en uddaröst/röst på någon annan istället för att rösta på den som känns mest skum för att den riskerar att ryka är det ju inte fråga om att leta ulvar. Det är fråga om att undvika misstankar. Detta görs av många spelare oavsett roll. Jag kan ganska lätt förstå att de som har en tendens att lynchas tidigt kör denna taktik (för vanligen är man ju inte säker de första DLn). Men jag har svårt att tänka mig att det är typiskt för min spelstil på senare år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar