Nej, jag måste väl inte byta synsätt för att någon annan ifrågasätter? Hur tänker du nu?Dock var det väl andra som ifrågasatte det, men inte ändrade väl du synsätt på det hela för det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag måste väl inte byta synsätt för att någon annan ifrågasätter? Hur tänker du nu?Dock var det väl andra som ifrågasatte det, men inte ändrade väl du synsätt på det hela för det?
Just därför! (det fetade)
I min bok kan du göra precis vad som helst som är oväntat och jag kommer aldrig lita på dig i en sån här lek om jag inte har siat dig eller på annat vis vet din roll.
Fast jag förstår vad Klara menar (vilket inte innebär att jag godförklarar henne). Att lansera många teorier om alla möjliga spelare är inte helt ovanlig ulv-taktik, naturligtvis beroende på spelaren. För egen del är jag lätt förundrad över att du återvänder till teorin att jag skulle vara ulv och gått in och skyddat den i detta scenario ulv-kollegan FiaM genom min röst på Lilltess1. Förundrad för att du ändå har spelat mycket med mig och även om jag ibland gör oväntade saker så bör man när man har viss erfarenhet inse att jag 1) inte vill framstå som klantig 2) det vore otroligt mycket mer typiskt för mig att raskt skicka upp kollegan till lottning. Det får mig ju att undra om det finns ett annat syfte med att hålla kvar vid teorin, eller om det bara är "vanlig" ulvspelsparanoia.
Sedan behöver många teorier åt alla möjliga håll definitivt inte betyda ulv. Men jag tycker inte att omnämnandet av att det kan vara så behöver betyda att den som lanserar den teorin är ulv heller. Även om det naturligtvis kan vara så.
Nej, det har jag inte heller sagt. Vad jag menar är att även om en teori låter vettig så vet man ju inte om personen som skrev den är god, eller att den är på rätt spår.Nej, jag måste väl inte byta synsätt för att någon annan ifrågasätter? Hur tänker du nu?
Nej, jag vänder mig inte mot att du misstänker henne, jag har ju henne högt på min lista också men jag tyckte att det var ett konstigt resonemang det där med tidpunkterna.
Med det resonemanget är @glömmerallt ALLTID ulv!
Å andra sidan är lite hetsiga försvar som vänds i misstankar mot den som misstänker inte sällan något som utmärker goda spelare. Naturligtvis beroende på person, men min upplevelse är att goda spelare ofta försvarar sig mer glödande för att de känner sig orättfärdigt angripna (för starka ord, men jag tror att poängen går fram).
Absolut! Det är väl en del av spelet, att ta del av hur andra tänker och därigenom bilda sig en åsikt?Om du anser att andra kan ifrågasätta ändå, tar du då i beräkning vad folk frågar eller vad som kommer fram av frågorna, eller har du bestämt dig i din teori ändå, utifrån det du läste först?
Just det där är något som gör mig ännu mer misstänksam mot Habina. Hon har överhuvud taget inte bemött mina misstankar och teorier mot henne sen röstningen igår och jag kan inte låta bli att fundera på om det är för att de ska gå obemärkt förbi eller för att hon inte har bra svar. För nog brukar väl en god Habina försvara sig själv?
Just det där är något som gör mig ännu mer misstänksam mot Habina. Hon har överhuvud taget inte bemött mina misstankar och teorier mot henne sen röstningen igår och jag kan inte låta bli att fundera på om det är för att de ska gå obemärkt förbi eller för att hon inte har bra svar. För nog brukar väl en god Habina försvara sig själv?
Röster är en sak, men teorier brukar man väl försöka bemöta oavsett, för mig ger det i alla fall mer med svar på saker än egna teorier för att placera en person, så om en person jag funderar på kan vara ond inte försöker tala om varför mina teorier inte stämmer så är det svårt för mig att omvärdera det hela, då känns det mest undvikande.Jag har ärlig talat inte förstått varför du röstat på mig, men jag brukar inte bekymra mig över enstaka röster så länge det inte blir några missförstånd.
Eftersom @Klara efterfrågade mina teorier så kommer de...
Cirkus verkar väldigt luddig och kommer med teorier om flera som ska sitta i lyan ihop, däribland mig. Det skaver lite med Cirkus resonemang, det känns som om hon får kämpa för att få det att fungera som hon har tänkt sig det, det håller liksom inte riktigt hela vägen. Inte den vanliga klara Cirkus som jag är van att se. Det känns även knepigt att hon släpper Glömmerallt trots att denne inte har skrivit ett enda inlägg idag, är det alltså så man ska göra för att bli godförklarad? Eller finns det någon annan anledning?
.
Röster är en sak, men teorier brukar man väl försöka bemöta oavsett, för mig ger det i alla fall mer med svar på saker än egna teorier för att placera en person, så om en person jag funderar på kan vara ond inte försöker tala om varför mina teorier inte stämmer så är det svårt för mig att omvärdera det hela, då känns det mest undvikande.
Haha men är det då inte vettigt att ifrågasätta och få det förklarat?Fast jag har inte fattat dina teorier heller. Min enda tanke var "jaha, jag förstår inte hur hon menar, men det är klart hon får rösta på mig".
Har du lust att citera var du tycker cirkus släpper/godförklarar mig?
Jag tycker nämligen cirkus är rätt tydlig med att hon misstänker mig, hon har ju flera teorier där hon misstänker mig i kombination med andra spelare. Däremot har hon i ett inlägg påpekat att hon inte misstänker mig lika mycket som dig och FiaM. Syftar du på det tolkar vi det olika.
Gah vad jag har letat, jag visste ju att jag hade läst någonstans!Min hypotes:
FiaM och Snurrfian i lyan. Eventuellt också glömmerallt (men just nu så känns hon faktiskt mindre skum så jag droppar henne så länge) FiaM och snurris lägger röster på varandra för att inte sammankopplas i ett senare läge (dvs om en av dom senare blir lynchad så har den andra i allafall ett litet alibi). Båda släpper sina röster idag utan nån närmre motivering. Det känns skumt.