Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just därför! (det fetade)
I min bok kan du göra precis vad som helst som är oväntat och jag kommer aldrig lita på dig i en sån här lek om jag inte har siat dig eller på annat vis vet din roll.

Vad som helst som riskera mig själv om jag ingår i lyan för att rädda en kollega vid DL1? Jag, som ganska kaxigt brukar säga att jag tycker det bästa för lyan är om jag är kvar? Inser du själv hur orimligt det låter?

Det är helt rimligt att misstänka att jag är ond, men baserat på teorier som går ut på att jag skulle göra helt ologiska saker? Som sagt, jag börjar ju då fundera på om det finns en baktanke med att lansera en sådan teori. Som ond är det ju alltid bekvämt att vara paranoid runt vissa spelare som är kända för att vara bra på att luras, för då behöver inte teorin egentligen bestå av så mycket mer än "X är så bra på att luras, så hen är säkert ond!" Dessutom förvånas jag lite över din reaktion @Klaras teorier mot dig. Varför skickar de upp henne på din misstänkt-lista?

Å andra sidan är lite hetsiga försvar som vänds i misstankar mot den som misstänker inte sällan något som utmärker goda spelare. Naturligtvis beroende på person, men min upplevelse är att goda spelare ofta försvarar sig mer glödande för att de känner sig orättfärdigt angripna (för starka ord, men jag tror att poängen går fram).

För övrigt:¨Hedinn "känns" god, men jag reagerar lite på hennes avvikande röst igår. Å andra sidan minns jag i alla fall ett tillfälle då Heddan röstade avvikande som god. Det är tidigt i leken. Jag upplever att en god Hedinn brukar vara på och styra röstningen - men mer senare i leken, då hon har mer koll. Så länge neutral med andra ord.

Koppen - känns lite snurrig. Säker på Lobelias roll (hur kan man vara det?), missförstår ibland. Säger inget om Koppens roll, men faktiskt tycker jag att hon ofta är mindre förvirrad och coolare som ond. Nu är det dock jättelänge sedan jag spelade med Koppen, men i nuläget känns hon mer åt det goda hållet.

Sasse - håller ju med om det mesta hon skriver. Vad säger det? Inget!

glömmerallt - osynlig. Ingen åsikt. Ännu.

LenaH - måste jag kolla närmare på. Detsamma gäller FiaM, CaisaLundblad och Klara.

Snurrfian - fortsatt skeptisk, men det är baserat på samma grund som igår. Jag har inte detaljstuderat inläggen idag, så det kan ändra sig.

Habina - har teoriat rätt mycket. Jag måste titta närmare på teorierna innan jag funderar mer. Inga direkta vibbar i nuläget (vilket jag uppenbart knappast har av någon!).

Vem eller vilka har jag glömt? Måste gå ner och låsa grindarna. Återkommer.

Fast jag förstår vad Klara menar (vilket inte innebär att jag godförklarar henne). Att lansera många teorier om alla möjliga spelare är inte helt ovanlig ulv-taktik, naturligtvis beroende på spelaren. För egen del är jag lätt förundrad över att du återvänder till teorin att jag skulle vara ulv och gått in och skyddat den i detta scenario ulv-kollegan FiaM genom min röst på Lilltess1. Förundrad för att du ändå har spelat mycket med mig och även om jag ibland gör oväntade saker så bör man när man har viss erfarenhet inse att jag 1) inte vill framstå som klantig 2) det vore otroligt mycket mer typiskt för mig att raskt skicka upp kollegan till lottning. Det får mig ju att undra om det finns ett annat syfte med att hålla kvar vid teorin, eller om det bara är "vanlig" ulvspelsparanoia.

Sedan behöver många teorier åt alla möjliga håll definitivt inte betyda ulv. Men jag tycker inte att omnämnandet av att det kan vara så behöver betyda att den som lanserar den teorin är ulv heller. Även om det naturligtvis kan vara så.

Jag håller med dig som helhet i ditt resonemang kring det här men ifrågasätter nummer 2.

För det första om vi nu hypotetiskt tänker oss att du och fiaM är ulvar ihop så var väl ändå inte röstningsläget så att du hade kunnar lägga upp henne för lottning?

För det andra så tycker inte jag att det vore typiskt dig att lägga upp en kollega för lottning(fast mer dig än och räddningsrösta får jag nog hålla med dig om). Om vi bortser från den gången du la upp mig för lottning för att du inte hade koll på ställningen så känns det inte som något du skulle göra utan att ha ett syfte med det som till exempel skapa alibi för dig eller den du röstade på. Och jag ser inte riktigt något hypotetiskt syfte i den situationen just nu.

Vet inte riktigt vart jag ville komma med det här men jag tycker inte din röst på lilltess1 varken talar för eller emot dig i nuläget. Jag ser det som en röst du skulle kunna lägga både som ond och god.

Nej, jag måste väl inte byta synsätt för att någon annan ifrågasätter? Hur tänker du nu?
Nej, det har jag inte heller sagt. Vad jag menar är att även om en teori låter vettig så vet man ju inte om personen som skrev den är god, eller att den är på rätt spår.

Därav anser jag att det är vettigt att ifrågasätta, om inte annat för att man då oftast kan få reda på hur långt personen faktiskt tänkt kring det hela och få fram mer info om den är god/ond eller har specialinfo. Något som borde vara av väldigt stor vikt om man själv är god och vill ha ut onda.

Om du anser att andra kan ifrågasätta ändå, tar du då i beräkning vad folk frågar eller vad som kommer fram av frågorna, eller har du bestämt dig i din teori ändå, utifrån det du läste först?

Nej, jag vänder mig inte mot att du misstänker henne, jag har ju henne högt på min lista också men jag tyckte att det var ett konstigt resonemang det där med tidpunkterna.
Med det resonemanget är @glömmerallt ALLTID ulv! :p

:rofl: :o

Tro det eller ej men det var en gång en glömmerallt som ofta röstade tidigt och mer än en gång stod för första dagens första röst. :p

Tyvärr har jag fått någon dålig ovana att rösta väldigt sent, men som du är inne på säger det inte så mycket om min roll.

Sena röster kan vara misstänkta i vissa lägen men det beror ju på sitationen de läggs i inte på tidpunkten i sig tycker jag.

Å andra sidan är lite hetsiga försvar som vänds i misstankar mot den som misstänker inte sällan något som utmärker goda spelare. Naturligtvis beroende på person, men min upplevelse är att goda spelare ofta försvarar sig mer glödande för att de känner sig orättfärdigt angripna (för starka ord, men jag tror att poängen går fram).

Just det där är något som gör mig ännu mer misstänksam mot Habina. Hon har överhuvud taget inte bemött mina misstankar och teorier mot henne sen röstningen igår och jag kan inte låta bli att fundera på om det är för att de ska gå obemärkt förbi eller för att hon inte har bra svar. För nog brukar väl en god Habina försvara sig själv?

Om du anser att andra kan ifrågasätta ändå, tar du då i beräkning vad folk frågar eller vad som kommer fram av frågorna, eller har du bestämt dig i din teori ändå, utifrån det du läste först?
Absolut! Det är väl en del av spelet, att ta del av hur andra tänker och därigenom bilda sig en åsikt?
Igår var jag tillräckligt nöjd med vad cirkus teoriade, och i de fall hon ifrågasattes så följde svaren mina egna tankar. Dessutom la jag ner en del tid på att fundera på om det gick att få in i det mönster jag själv lägger men tyvärr fick jag inga svar på det iom att drevet gick Lobelias håll istället.

Jag mår skräp idag så jag kommer inte vara någon större tillgång i leken är jag rädd.

Tror det var @Hedinn som undrade över mitt röstval igår. Jag var, som många andra, inne på att Lobelia var ond. Men jag kände mig mer oroad över Snurrfian, så därför lade jag min röst där. Även om den inte gjorde "nytta" så var snurrfian högre upp på min lista av misstänkta. Tydligare så? :)

Dag 1
17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM
Bumpo missar röstningen

Lilltess lynchas/siare 2!

Lilltess ersätter Bumpo

Ulvarna käkar Matmissbrukaren! Hon var siare 1.

Dag 2
17.21 Lobelia röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på snurrfian
21.40 Klara röstar på cirkus

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 3
FiaM 1
Lobelia 7
Habina 1
Cirkus 1
Missade att rösta glömmerallt

Lobelia var borgmästare!
Ulvarna fick gå hungriga

Jag behöver lite struktur för att få lite överblick... ;) Fast jag vet inte om listorna gör mig så mycket klokare egentligen...

Just det där är något som gör mig ännu mer misstänksam mot Habina. Hon har överhuvud taget inte bemött mina misstankar och teorier mot henne sen röstningen igår och jag kan inte låta bli att fundera på om det är för att de ska gå obemärkt förbi eller för att hon inte har bra svar. För nog brukar väl en god Habina försvara sig själv?

Vad jag minns av habinas spelstil så tycker jag hon spelar väldigt lika när hon är god och ond det är det gör henne bra på att "luras". Jag tror hon brukar försvara sig själv men oavsett roll. Men jag kan minnas fel.

Jag har ärlig talat inte förstått varför du röstat på mig, men jag brukar inte bekymra mig över enstaka röster så länge det inte blir några missförstånd. :)

hua, jag hade sämre med tid idag än jag räknat med. :p

Ska skriva ner lite tankar (utan att ha gjort bakgrundscheck = läst igenom tråden igen) så återkommer jag igen senare med lite utvecklande:

Habina tycker jag fortfarande känns skum, att hon inte bemött mina funderingar kring hennes teorier gör inte saken bättre alls. Jag tycker hon lite verkar försöker "ligga lågt" eller hur jag ska uttrycka mig. Undvika att dra blickarna till sig genom att inte ge sig in i för mycket diskussioner kring sina egna teorier? Jag kanske överanalyserar men det är lite den känslan jag fått. (Har jag helt missat att du bemött mig Habina ber jag om ursäkt och du får gärna länka till det då. :o )
Hennes teoriande har väl sett ut ungefär som det brukar, nån rad om alla spelare. Men jag vet inte... Det känns som att det är nåt jag missar som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Dock blir jag lite skeptisk när någon(/några?) tyckte hon hade så vettiga teorier, då jag själv upplevde dem som rätt tunna och ibland motsägelsefulla. Nu minns jag inte vem det var men jag ska kolla upp det senare när jag packat färdigt.

Idahoe känner jag har gått helt under min radar, jag vet att jag sett hen häromkring men har inget minne av hen? Röststatistiken säger att hon varit med och röstat ut någon i båda dreven och vid båda tillfällena lagt rösten "mitt i" (svårt att veta sånt dock, man vet ju inte hur de efter kommer rösta. :p ) Dock behöver jag nog titta närmare på Idahoes teorier, och inte bara röstmotiveringarna. Kanske skulle säga titta närmare på alla Idahoes inlägg so far. :D Hmm... Jag som inte kan hålla koll på alla spelare eller en ulv som är duktig på att "synas utan att ses"?

LenaH Jag reagerade på samma sak som Hedinn här, hur hon hakade på Cirkus teori rätt enkelt igår. Har inte så mycket annat att gå på dock, mer än att hon innan det också kändes som att hon gått under radarn. Jag följer konversationen mellan henne och Hedinn rätt bra och ser om jag kan reda ut mina tankar om henne mer utifrån det. (You'll know om jag har följdfrågor. ;) )

Klara jag tycker hon verkat gå rätt hårt åt Cirkus, jag tycker Cirkus teoriar som hon brukar och ser inte riktigt det desperata. Men hela den jargongen mellan dessa två inför dl igår är nåt jag ska titta närmare på.

Så... de jag inte nämnt har jag inga konkreta/specifika misstankar mot just nu. Återkommer senare.

Jag har ärlig talat inte förstått varför du röstat på mig, men jag brukar inte bekymra mig över enstaka röster så länge det inte blir några missförstånd. :)
Röster är en sak, men teorier brukar man väl försöka bemöta oavsett, för mig ger det i alla fall mer med svar på saker än egna teorier för att placera en person, så om en person jag funderar på kan vara ond inte försöker tala om varför mina teorier inte stämmer så är det svårt för mig att omvärdera det hela, då känns det mest undvikande.

@CaisaLundblad Jag är lite för seg i huvudet ikväll så jag måste ha läst, nickar och tänkt svara men inte gjort så. Orkar du kolla vilket nr det är på inlägget så lovar jag svara. :)

Måste orka med lite dator-tid ikväll, får ingen ordning på alla teorier/tankar med bara mobilen. :(

Eftersom @Klara efterfrågade mina teorier så kommer de... ;)
Cirkus verkar väldigt luddig och kommer med teorier om flera som ska sitta i lyan ihop, däribland mig. Det skaver lite med Cirkus resonemang, det känns som om hon får kämpa för att få det att fungera som hon har tänkt sig det, det håller liksom inte riktigt hela vägen. Inte den vanliga klara Cirkus som jag är van att se. Det känns även knepigt att hon släpper Glömmerallt trots att denne inte har skrivit ett enda inlägg idag, är det alltså så man ska göra för att bli godförklarad? Eller finns det någon annan anledning?
.

Har du lust att citera var du tycker cirkus släpper/godförklarar mig?

Jag tycker nämligen cirkus är rätt tydlig med att hon misstänker mig, hon har ju flera teorier där hon misstänker mig i kombination med andra spelare. Däremot har hon i ett inlägg påpekat att hon inte misstänker mig lika mycket som dig och FiaM. Syftar du på det tolkar vi det olika.

Röster är en sak, men teorier brukar man väl försöka bemöta oavsett, för mig ger det i alla fall mer med svar på saker än egna teorier för att placera en person, så om en person jag funderar på kan vara ond inte försöker tala om varför mina teorier inte stämmer så är det svårt för mig att omvärdera det hela, då känns det mest undvikande.

Fast jag har inte fattat dina teorier heller. ;) Min enda tanke var "jaha, jag förstår inte hur hon menar, men det är klart hon får rösta på mig".

Jag skulle vilja säga att minst en ulv röstade på Lobelia, men det känns som en sanning som är rätt självklar ;) Frågan är vem/vilka det skulle vara... Det gör mig en aning bekymrad att jag har svårt att hänga med i Cirkus teorier, när jag har spelat mot henne tidigare så har hon känts livsfarlig när jag har varit ulv och någon att luta sig mot när jag är god. Men den här gången känner jag mig mest frågande, möjligtvis är det för att hon teorier runt mig till viss del.
Habina förstår jag hur hon resonerar om att "offra sig för laget" men jag tycker att det är knepigt att hon verkar så säker på att jag anstränger mig för att inte göra fel, med det måste hon veta åt vilket håll jag står och då lutar det väldigt mycket åt att hon är i lyan.
Caisa smyger undan för mig hela tiden och jag blir inte riktigt klok på om hon är god eller spelar skickligt som ulv.
LenaH hängde lite väl lätt på Cirkus igår, lite knepigt i och med att jag själv har lite svårt att hänga med i Cirkus teorier. Jag hoppas att hon utvecklar sina teorier lite mer ikväll.
Jag ska läsa lite till och se om jag blir klokare, jag måste nog rösta tidigt ikväll, vi får gäster som jag har längtat mycket efter.

Extra uppdatering
Brevbäraren har fått två nya paket att dela ut: en förtrollning och en extra röst.

Har du lust att citera var du tycker cirkus släpper/godförklarar mig?

Jag tycker nämligen cirkus är rätt tydlig med att hon misstänker mig, hon har ju flera teorier där hon misstänker mig i kombination med andra spelare. Däremot har hon i ett inlägg påpekat att hon inte misstänker mig lika mycket som dig och FiaM. Syftar du på det tolkar vi det olika.

Min hypotes:
FiaM och Snurrfian i lyan. Eventuellt också glömmerallt (men just nu så känns hon faktiskt mindre skum så jag droppar henne så länge) FiaM och snurris lägger röster på varandra för att inte sammankopplas i ett senare läge (dvs om en av dom senare blir lynchad så har den andra i allafall ett litet alibi). Båda släpper sina röster idag utan nån närmre motivering. Det känns skumt.
Gah vad jag har letat, jag visste ju att jag hade läst någonstans! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar