Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myrten, kommer med bra funderingar och ännu bättre förklaringar! Tack så mycket :) Reagerar inte på något hon skriver men eftersom jag inte har spelat med henne förut så vågar jag inte sätta henne åt något håll än. Misstänker starkt att hon kan lura mig ganska ordentligt. :D

Idahoe, känns lite mer avvaktande och försiktig än vad hon har gjort de andra gångerna jag har spelat med henne. Av någon anledning får det mig att hellre sätta henne åt det goda hållet än åt det onda. Får se vad som kommer mer från henne.

Eh först tyckte du myrten var neutral och sedan fick något dig att haja till och därför är hon fortsatt neutral?

Kan du utveckla det tror du? Om du inte hajat till hade hon inte fortsatt vara neutral då? Isåfall varför inte?

Eftersom min känsla om hedinn + myrten som ulvar som spelar teater känns väldigt osäker, så är hon fortsatt neutral därigenom. :)

De jag tycker är svårast just nu är Cirkus och Lilltess. Till stor del tror jag att det beror på deras misstankar mot mig som är baserade, om jag har fattat rätt, min röst på Snurrfian som var en panikröst med en OT kommentar som motivering. Samt att jag kommenterade att jag höll med Myrten om hennes funderingar om rollerna Vittnet och fåret.
Det känns lite som att de har fastnat på mig och inte letar vidare och det gör att jag börjar fundera, jag vet att Lilltess var god i sin första roll men eftersom hon inte hann få någon specialinformation innan hon lynchades kan hon väl ta över en ond roll?

De jag tycker är svårast just nu är Cirkus och Lilltess. Till stor del tror jag att det beror på deras misstankar mot mig som är baserade, om jag har fattat rätt, min röst på Snurrfian som var en panikröst med en OT kommentar som motivering. Samt att jag kommenterade att jag höll med Myrten om hennes funderingar om rollerna Vittnet och fåret.
Det känns lite som att de har fastnat på mig och inte letar vidare och det gör att jag börjar fundera, jag vet att Lilltess var god i sin första roll men eftersom hon inte hann få någon specialinformation innan hon lynchades kan hon väl ta över en ond roll?

Ja jag tror inte lilltess hade fått överta någon roll alls om hon haft specialinfo.

@Niyama får rätta mig om jag har fel

Så tja, gör det inte mina misstankar mindre. Jag vet inte, men något över dina teorier känns så desperat. Du verkar inte vilja se mycket annat än det du pekar på.

Och om nu nödvändigtvis någon ulv var med och röstade ut Lilltess, du var också med och röstade på henne.

Du tror väl inte att jag är så korkad att jag misstänker mig själv?

Nåja, du får tro vad du vill. Din enkelspårighet får i allafall mig att känna mig mer misstänksam mot dig än tvärt om. Du överväger inte ens tanken att jag har rätt utan bara avfärdar det som desperat.
Jag hade igår hypoteser och Snurrfian och till viss del FiaM reagerade precis som förväntat av några som inte vill hänga ihop. för mig så bevisade de snarare min hypotes snarare än att de fick mig att tänka i andra banor.Flera andra noterade det också.

Kikade igenom Idahoes inlägg lite. Det citerade är i princip de enda teoriinläggen jag hittar:

Det känns lite som "jag måste nämna alla men jag har egentligen inget att säga". Dvs inga djupa analyser utan nån liten idé om alla som sen i princip avfärdas med att det kan innebära vad som helst.

Att h*n(?) dessutom flyter med väldigt enkelt gör inte att det känns bättre. Vi är ändå inne på dag tre, lite mer med substans borde man väl kunna komma med vid det här laget om man letar onda?

Håller med om medflytandet och det kan vara ett dåligt tecken. Samtidigt tänker jag, som ond med facit - skulle man då inte försöka undvika att hamna i situationen att man varit med och röstat ut två goda på två DL? Speciellt i en stor lek med många deltagare. Men jag lever i tron att onda ofta lämnar åt de goda att rösta ut varandra i lekens början

Håller med om medflytandet och det kan vara ett dåligt tecken. Samtidigt tänker jag, som ond med facit - skulle man då inte försöka undvika att hamna i situationen att man varit med och röstat ut två goda på två DL? Speciellt i en stor lek med många deltagare. Men jag lever i tron att onda ofta lämnar åt de goda att rösta ut varandra i lekens början

Vore det inte ganska smart av en ulv att göra just det bara för att många tänker just så?

Å andra sidan vet jag inte om idahoe är den typen av spelare som skulle tänka så? Hon är väl ganska ny i lekarna?

Absolut, men det kan också vara ett sätt att flyta med i röstningen utan att sticka ut. Det är nog lite olika hur man tänker där, och jag har inte så bra koll på hur Idahoe brukar spela.

LenaH har kommit igen efter första dagens låga aktivitet. :) De flesta inläggen verkar dock handla om speltaktik och inte teorier, jag skulle vilja se mer av det senare! :angel:

Du tror väl inte att jag är så korkad att jag misstänker mig själv?

Nåja, du får tro vad du vill. Din enkelspårighet får i allafall mig att känna mig mer misstänksam mot dig än tvärt om. Du överväger inte ens tanken att jag har rätt utan bara avfärdar det som desperat.
Jag hade igår hypoteser och Snurrfian och till viss del FiaM reagerade precis som förväntat av några som inte vill hänga ihop. för mig så bevisade de snarare min hypotes snarare än att de fick mig att tänka i andra banor.Flera andra noterade det också.

Jodå, jag har övervägt att du kan ha rätt i dina funderingar. Men eftersom jag själv inte hittat något som i mina ögon gör FiaM misstänkt så stämmer inte dina funderingar med mina än så länge. Jag har några timmar till på mig att fortsätta läsa igenom leken, det är möjligt att jag hittar något som jag inte upptäckt tidigare.

Jag misstänkte att det var det var det inlägget du menade. >som jag skrev så uppfatar vi det olika. Jag tolkar det som att jag är mindre misstänkt än er två inte som att jag är omisstänkt.

@cirkus kan kanske tala om hur hon tänkte?

Jag tänkte att man kan inte få ut flera på en gång, men ändå visa att man misstänker flera så jag ville markera att min hypotes kändes mer sannolik med Snurrfian och FiaM som ulvar(speciellt efter gårdagen). Dessutom så tänker jag att det kanske ändå varit för djärvt (av dig) att lägga en ytterligare röst på FiaM i det läget om ni är kollegor. Det var ju två till kvar att rösta då(Myrten och bumpo).

Fy vad svårt jag tycker det är. Har läst en del två gånger, men är osäker på nästan alla.

Tror cirkus och koppen är goda, men jag kan ha helt fel. Cirkus har hämtat sig bättre igår jämfört med innan med att förklara sina tankar. Koppen skriver som hon brukar när hon är god, fast säker känner jag mig förstås inte.

Ond tror jag snurrfian är, vilket jag teoriat om innan. I övrigt tycker jag ulvar/får tassar omkring och gömmer sig bra.

Nä, jag kan ha helt fel om det här, känner mig allmänt seg och förvirrad, men det får duga tills jag varit i stallet. Kanske hjälper det någon i alla fall (hur vette tusan). ;)

Förresten, funkar det för er att ha nattDL kl 23 ikväll? Jag har blivit sjuk, och beroende på hur jag mår imorgon kanske jag ska iväg till vårdcentralen eftersom det sen blir julstängt.

Protestera i PM om ni inte vill ha det.

Jag tänkte att man kan inte få ut flera på en gång, men ändå visa att man misstänker flera så jag ville markera att min hypotes kändes mer sannolik med Snurrfian och FiaM som ulvar(speciellt efter gårdagen). Dessutom så tänker jag att det kanske ändå varit för djärvt (av dig) att lägga en ytterligare röst på FiaM i det läget om ni är kollegor. Det var ju två till kvar att rösta då(Myrten och bumpo).

Skulle du vilja förklara din hypotes en gång till? Både Snurrfian och FiaM har varit svåra att greppa för mig, och jag läser och läser men får ändå inget riktigt grepp.

Nu hade jag inte riktigt koll på ställningen när jag lade min röst men om vi nu låtsats att jag haft det, varför hade det då varit djärvt?

Myrten röstade väl före mig? jag röstade ju presis på deadline?

Tack för länken, jag har för mig att jag svarade, men förmodligen tänkte jag det bara. ;)

När jag sammanfattade tyckte jag myrten var neutral, men just det här inlägget fick mig att haja till. Därför står hon kvar som neutral, precis som hedinn.

Men OM min känsla faktiskt stämmer, så gäller den alltså bägge två, två ulvar som spelar teater med varandra. :)

Haha eller så missade jag det... :p

Och ja, jag blev ju inte mycket klokare av det här svaret egentligen, men du utvecklade vidare så det får väl vara. :D

@Lilltess Har jag sagt att jag är ringrostig? :o Tror det var Myrten, va? :p Kanske även Heddan, jag har visserligen inte spelat sen i somras men jag tror inte jag sagt att jag är ringrostig, känner mig som vanligt men med lite dåligt med tid. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 757
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka