Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 1
17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM
Bumpo missar röstningen

Lilltess lynchas/siare 2!

Lilltess ersätter Bumpo

Ulvarna käkar Matmissbrukaren! Hon var siare 1.

Dag 2
17.21 Lobelia röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på snurrfian
21.40 Klara röstar på cirkus

Ställning:
Idahoe 1
Snurrfian 3
FiaM 1
Lobelia 7
Habina 1
Cirkus 1
Missade att rösta glömmerallt

Lobelia var borgmästare!
Ulvarna fick gå hungriga

Jag behöver lite struktur för att få lite överblick... ;) Fast jag vet inte om listorna gör mig så mycket klokare egentligen...

Jag tycker de röstningarna som varit är märkligt lika..

Röstning 1: lilltess röstar tidigt och får någon tidig röst. Hon ändrar senare sin röst. Det trillar in många "lätta" röster på henne. Lilltess viasarr sig vara god

Röstning 2: lobelia röstar tidigt och får någon tidig röst. Lobelia ändrar också sin röst. Det trillar in många "lätta" röster på henne. Hon visar sig vara god.

Jag vet inte om det går att dra några slutsatser kring det men det känns lite, ja märkligt.

Idahoe var för övrigt den enda som röstade på både littess och klara annars var det olika personer i de båda strömröstningarna.

@CaisaLundblad Jag är lite för seg i huvudet ikväll så jag måste ha läst, nickar och tänkt svara men inte gjort så. Orkar du kolla vilket nr det är på inlägget så lovar jag svara. :)

Måste orka med lite dator-tid ikväll, får ingen ordning på alla teorier/tankar med bara mobilen. :(

Javisst. :) #258

Jag ville mest få utrett hur du menade med en tanke, att du inte svarade var mer skumt för mig än det jag frågade om. :o

Sitter och funderar över vilka roller som finns kvar och vilken information de kan ha fått. Kan inte säga att det gör mig speciellt mycket klokare, men men. :banghead:

Ängel, verkar ha prickat rätt i natt, i så fall bra jobbat! :bow:
Spionlärling, ska ha fått en del information om vad som hänt i kulisserna
Vittnet, kan ha sett en attack och därmed veta om identieten på en ulv. Det svåra här är ju att veta om vittnet har använt sin förmåga än eller inte...
Spökväckaren, hmm, är lite osäker här, får vi veta om/när spökväckaren väcker någon? :confused:
Tvillingarna, kan diskutera med varandra och kan lista ut mer på det sättet.
Häxa, ingen specialinfo
Brevbärare, kan dela ut två paket, beskydd och sia. Undrar om något är uttdelat än? I så fall kan det ju vara brevbäraren som gjorde att natten var lugn.

Som sagt det här hjälper inte mig så mycket än men med lite tur kan det kanske hjälpa någon annan :)

Jag tycker de röstningarna som varit är märkligt lika..

Röstning 1: lilltess röstar tidigt och får någon tidig röst. Hon ändrar senare sin röst. Det trillar in många "lätta" röster på henne. Lilltess viasarr sig vara god

Röstning 2: lobelia röstar tidigt och får någon tidig röst. Lobelia ändrar också sin röst. Det trillar in många "lätta" röster på henne. Hon visar sig vara god.

Jag vet inte om det går att dra några slutsatser kring det men det känns lite, ja märkligt.

Idahoe var för övrigt den enda som röstade på både littess och klara annars var det olika personer i de båda strömröstningarna.
Jag antar att du menar Lobelia och inte klara där på slutet... ;) Men visst droppar det in "lätta" röster, jag var en av dem på Lobelia... Men jag var även inne på Cirkus men tyckte att jag inte kunde rösta med en hämnd röst en dag till, det var uppenbarligen helt fel beslut...

Idahoe var för övrigt den enda som röstade på både littess och klara annars var det olika personer i de båda strömröstningarna.[/QUOTE]

Vad har Klara med utröstningarna att göra? :)

Jag tror inte alls att du läst det för jag fattade det som att @cirkus släppte @glömmerallt för stunden mest för att hon inte var närvarande och kunde bemöta det. Så tänkte jag själv iaf.
Jag tolkade det så att hon inte tyckte att glömmerallt var lika misstänkt, jag trodde att jag hade ställt en fråga på det till Cirkus, men den hann tydligen inte bli skickad igår, det gick en propp igår kväll när jag höll på och skrev så allt blev svart... Och då gav jag upp helt, jag borde ha följt upp det bättre i morse...

Nu är det en massa ifrågasättande till höger och vänster. Jag har inte riktigt huvudet med mig idag till att utläsa något från detta. Mina allmänna tankar just nu:

Caisa vekar hålla sig i bakgrunden, säger dock att hon är ringrostig så detta behöver inte säga något om hennes roll. Sedan kan det ju vara en ond som gömmer sig bakom sin ringrostighet ifall hon skulle råka göra en tabbe. Lite långsökt kanske men det är inte mer än en tanke så långt.

Hedinn är igång och ifrågasätter, förklarar sig mycket bra och tycker inte att där är något som sticker ut.

Cirkus håller med som vissa andra säger att hon inte känns som vanligt. Något virriga inlägg och vi är många som inte förstått öht vissa inlägg hon skrivit. Saknar den tydliga cirkus som brukar pricka så otroligt rätt. Frågan även här är om det verkligen säger något om hennes roll..

Myrten är på hugget.. det är något som gör att jag tycker att Myrten och Hedinn flyter ihop lite. Många gånger får jag kolla en extra gång vem som skrivit. Kan ju vara så att de är lika ingående när de förklarar saker och ifrågasätter på samma vis...

FiaM har knappt skrivit något men fortfarande något som skaver med henne. Vet inte riktigt förutom lilltess1 teorier mot henne..

Idahoe håller sig lite under radarn för mig. Säger inte heller något om hennes roll för mig. Tycker dock inte att han verkar leta onda.. och det klingar inte så bra i ett ulvspel..

Habina känns som hon letar onda. Har vissa bra tankar och vissa virriga. Känns som jag inte har något grepp om henne.

Klara ny och gör ett bra jobb. Skulle vilja se mer av henne när det börjar hetta till :)

Snurrfian som jag skrivit innan tycker jag inte alls hon spelar som vanligt.. känns varken God eller ulvig.. . Hmmm

LenaH har blivit mer aktiv nu. Ska läsa igenom hennes inlägg lite mer..

Sasse svårt att sätta fingret på henne. Dock har jag en relativt bra känsla då hon vissa gånger har gått in och rett upp när några andra har hamnat i ett missförstånd. Kan ju också vara för att verka god. Haha så är det ju med allt visserligen.

Får se om jag missat någon för jag har ingen lista framför mig...

@glömmerallt - den gången jag av misstag skickade upp dig för lottning är vare sig första eller sista gången jag lagt upp en kollega för lottning. Om man säger så. Men möjligen enda gången du varit med i leken.

Som ulv finns det enligt mig nästan alltid ett syfte i att rösta på andra ulvar. Sedan kan det vara olika starkt. Ju djärvare desto bättre.

Sitter och funderar över vilka roller som finns kvar och vilken information de kan ha fått. Kan inte säga att det gör mig speciellt mycket klokare, men men. :banghead:

Ängel, verkar ha prickat rätt i natt, i så fall bra jobbat! :bow:
Spionlärling, ska ha fått en del information om vad som hänt i kulisserna
Vittnet, kan ha sett en attack och därmed veta om identieten på en ulv. Det svåra här är ju att veta om vittnet har använt sin förmåga än eller inte...
Spökväckaren, hmm, är lite osäker här, får vi veta om/när spökväckaren väcker någon? :confused:
Tvillingarna, kan diskutera med varandra och kan lista ut mer på det sättet.
Häxa, ingen specialinfo
Brevbärare, kan dela ut två paket, beskydd och sia. Undrar om något är uttdelat än? I så fall kan det ju vara brevbäraren som gjorde att natten var lugn.

Som sagt det här hjälper inte mig så mycket än men med lite tur kan det kanske hjälpa någon annan :)

Generellt så brukar det inte skrivas ut om/när spökväckaren väcker spöket(jag tror inte jag varit med i någon lek där det skrivts ut)

Jag utgår från att spökväckaren väckt något eftersom den inte vet hur länge den överlever så vill den förmodligen väcka upp någon så snart som möjligt. Efetrsom Lilltess har hoppat in i leken igen kan vi nog utesluta att hon är den som blivit uppväckt.

Av samma anledning tror jag brevdbäraren delat ut paketen. den vill hinna göra det medan den lever.

Jag måste lägga min röst nu eftersom mina gäster är på ingång och det finns en överhängande risk att jag helt glömmer bort att rösta annars. ;)
Så jag följer upp den tanke jag hade igår att Cirkus spelar luddigt och är luden även om jag inte röstade på den igår. Det känns som om hon tar teorier helt ur luften utan något att bygga dem på egentligen. Så Snurrfian röstar på Cirkus.

De jag missade i genomgången (som gick ut på att jag inte hade i närheten av grepp om mer än hälften:rofl:) tror jag var Idahoe som jag har total nollkoll på och Lilltess2. Den senare känns fortfarande bekant i stil från Lilltess1, som var god. Detta är på intet sätt säkert, men just nu har jag inga vibbar.

Håller med @glömmerallt om spökväckaren men är mer tveksam rörande brevbäraren. När jag har varit brevbärare har jag varit väldigt restriktiv, för jag har velat vara så säker som det går på att jag verkligen vet att paketen går till någon god när jag lämnat dem. Spökväckaren har ju inget eget beskydd, så där vore det vågat att vänta. Även om det optimala vore att väcka någon med specialinformation, så kan det ju ta tid innan någon sådan dör. Eftersom spöket även får rösta känns det viktigt för den goda sidan att det verkligen väcks och att förmågan inte försvinner om spökväckaren lynchas eller äts.

Missade koppen och GA

Ja GA har jag typ inget att säga om. När hon är inne kommer hon med bra funderingar när hon inte är här.märks det inte...

Koppen. Har hamnat under radarn lite. Kan tycka mig att känna igen hennes spelstil från innan. Men var du TVUNGEN att komma med ett typ "va fan" inlägg igen när lobelia rök? haha jag är allergisk mot det.

@glömmerallt - den gången jag av misstag skickade upp dig för lottning är vare sig första eller sista gången jag lagt upp en kollega för lottning. Om man säger så. Men möjligen enda gången du varit med i leken.

Som ulv finns det enligt mig nästan alltid ett syfte i att rösta på andra ulvar. Sedan kan det vara olika starkt. Ju djärvare desto bättre.

Jag menar inte att du inte skulle lagt upp någon kollega för lottning uppfattade du det så så missförstod du mig. Min poäng var snarare att jag tror(jag har fått den uppfattningen) att dina röstningar är genomtänkta. Och du nämner det ju själv nu att ulvar brukar ha ett syfte med att rösta på varandra. OM du och fiaM är ulvar ihop så finns det i nulägget inget sådant tydligt syfte tycker jag. Därför tycker jag inte det vore troligt att du lagt rösten på FiaM om ni nu är ulvar i hop utan jag finner det fullt möjligt att ni två är ulvar ihop trots att din röst inte hamnade på henne.

Som jag skrev så din röst på lilltess säger ingenting om din roll för mig varken åt ena eller andra hållet

Håller med @glömmerallt om spökväckaren men är mer tveksam rörande brevbäraren. När jag har varit brevbärare har jag varit väldigt restriktiv, för jag har velat vara så säker som det går på att jag verkligen vet att paketen går till någon god när jag lämnat dem. Spökväckaren har ju inget eget beskydd, så där vore det vågat att vänta. Även om det optimala vore att väcka någon med specialinformation, så kan det ju ta tid innan någon sådan dör. Eftersom spöket även får rösta känns det viktigt för den goda sidan att det verkligen väcks och att förmågan inte försvinner om spökväckaren lynchas eller äts.

När det gäller brevbäraren tycker jag det spelar roll vilka paket det finns att dela ut. Just beskydd är ju ett paket som är ganska ofarligt att dela ut. Hamnar det hos en ulv så är det ju givetvis dåligt eftersom ingen god får det men ulvarna själva har ju ingen nytta av det. Därför tror jag att det paketet är utdelat, mer osäker på spioninfon, brevbäraren kan ju vilja spara ett paket och det innebär ju större risk.

Jag ser inte riktigt vad du ser, men det är kanske för att jag hajjade till lite när jag såg det inlägget du länkar till. Jag hade känt mig lite förvånad av Myrtens röst men kunde inte sätta fingret på det, det har jag fortfarande inte gjort. Jag tror att jag någonstans "förväntar" mig att de vanare spelarna försöker låta bli (i den mån de kan såklart) att rösta ut en av de nyaste spelarna i första lynch. Det är såklart ingen regel och jag ryckte mest på axlarna åt det då och läste vidare. "Osäker på vart jag har henne" är ett bra uttryck.
Det behöver ju dock inte säga något om Hedinns roll, dock (eller Myrtens för den delen). Men du skriver i ditt teoriinlägg att Myrten är neutral men på nästa rad får du känslan av att hon sitter i lyan med Hedinn? :p Hur går det ihop? ;) I ditt scenario bör det isåfall bara vara Hedinn av de två som gjort något du tycker känns uppdiktat, eller? :)

Tack för länken, jag har för mig att jag svarade, men förmodligen tänkte jag det bara. ;)

När jag sammanfattade tyckte jag myrten var neutral, men just det här inlägget fick mig att haja till. Därför står hon kvar som neutral, precis som hedinn.

Men OM min känsla faktiskt stämmer, så gäller den alltså bägge två, två ulvar som spelar teater med varandra. :)

Kikade igenom Idahoes inlägg lite. Det citerade är i princip de enda teoriinläggen jag hittar:

Så, några tankar från mig.

Lobelia som jag nämnt ovan tycker jag motiverar sin röst väldigt konstigt (och nu låter det som att jag planerar att rösta på henne som hämndröst, men jag hade tyckt likadant även om hon inte ändrat från Klara till mig...)

Snurrfian verkar snurrig som vanligt ;) vilket dock tyvärr inte säger ett dugg om huruvida hon är ond eller inte. Ja, visst är förstaröster ofta såna som man kan bortförklara, men kan tycka att hon gör det lite väl kraftigt?

FiaM kändes lite luden för mig ett tag, men sen kommenterade hon Lobelias röst på ett vettigt sätt och jag är tveksam på om en ulv skulle vilja hänga ut en eventuell kollega så? Eller är det ett försök till att distansiera sig från kollegan som alibi måntro?O_o
Hon är också snabb att försvara Klara med att nya visst kan vara duktiga (och visst är det så :) ) men det skulle lika gärna kunna vara för att de är goda tillsammans som att de sitter i lyan tillsammans, så just det säger kanske inte så mycket om FiaM s eventuella ondhet eller godhet.

Cirkus skrev ett teori-inlägg om ett triangeldrama som verkade helsnurrigt, vilket först fick mig att fundera på om hon var ond. Nu kom dock ett förklarande av inlägget, och teorin är (om än lite långsökt) inte helt omöjlig, åtminstone vad gäller FiaM och Snurrfian. Du får väl vara neutral ett tag till Cirkus, även om jag håller ett öga på dig. ;)

Klara verkar skärpt för att vara nybörjare. Hon skulle mycket väl kunna ha hjälp, men inget som jag tycker direkt tyder på det just nu

Koppen spelar ungefär som hon brukar. Det säger mig absolut ingenting om hennes status på ondhetsskalan dock.

Känner att jag har dåligt grepp om flera, kanske framförallt de jag inte spelat med tidigare typ Hedinn, CaisaLundblad och Myrten. Det gör mig lite nervös:nailbiting:, eftersom alla tre är erfarna spelare och de har inte direkt "drivit" så mycket idag heller.

Det känns lite som "jag måste nämna alla men jag har egentligen inget att säga". Dvs inga djupa analyser utan nån liten idé om alla som sen i princip avfärdas med att det kan innebära vad som helst.

Att h*n(?) dessutom flyter med väldigt enkelt gör inte att det känns bättre. Vi är ändå inne på dag tre, lite mer med substans borde man väl kunna komma med vid det här laget om man letar onda?

Hm nu när vi diskutera

@Niyama jag har en fråga, får vi veta om spökväckaren väckt någon?

Tack för länken, jag har för mig att jag svarade, men förmodligen tänkte jag det bara. ;)

När jag sammanfattade tyckte jag myrten var neutral, men just det här inlägget fick mig att haja till. Därför står hon kvar som neutral, precis som hedinn.

Men OM min känsla faktiskt stämmer, så gäller den alltså bägge två, två ulvar som spelar teater med varandra. :)

Eh först tyckte du myrten var neutral och sedan fick något dig att haja till och därför är hon fortsatt neutral?

Kan du utveckla det tror du? Om du inte hajat till hade hon inte fortsatt vara neutral då? Isåfall varför inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • MyDog 2025