Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår hur du menar, jag vet att du ofta åker tidigt men om du inte delar med dig - hur ska då vi andra veta var vi har dig?

Du var tydlig med att du misstänkte Lobelia och jättetydlig med varför och jag köper helt klart hur du tänkte men nu då?
Lobelia var god - hur går då dina tankar nu? :)
Det var inte bara jag som hade fel om henne.
Haka inte upp dig på mig varenda lek snälla

Måste säga att jag verkligen inte håller med @Koppen om hennes röstmotivering. Tycker att @Hedinn diskuterar och både håller med och inte håller med. Och om nu @Habina är god behöver inte röster på henne komma från onda. Framför allt inte i ett tidigt skede av leken.

Frågan är dock om det här gör Koppen ond? Jag är tveksam. Men å andra sidan är hon hopplös att plocka på sina resonemang, man måste vanligen ta henne antingen på misstag eller på sammanhanget. Har jag för mig.

Visst, om Hedinn är ond, så finns det ingen anledning att lägga en åttonde röst eftersom det var så uppenbart att Lobelia skulle åka. Men vi var flera som erkände hur vi misstog oss på lobelias roll. Trots det valde Hedinn en annan väg, vars teorirjag inte köper alls
Den här biten funderar jag också över. Vad menar du att jag trots att flera erkände att ni misstog er om Lobelias roll röstade annorlunda? Min röst var ju lagd innan vi visste Lobelias roll och jag misstänkte henne inte innan, vilket jag även klargjort tidigare... Varför skulle jag ha lagt min röst där?

När jag röstade igår hade Lobelia dessutom bara en röst, hur kunde jag lagt en åttonde?

Totalt OT:
Jag krisar - jag ska ha julafton här med släkten och såhär såg mitt kök ut när jag åkte till stallet och jag hade trott att sambon kanske skulle gjort nånting annat än tjitttjattat med nån jävla kund (han har semester) när jag kommer tillbaka en timme senare - men nej, ingen skillnad. Såtyvärr kommer jag inte orka läsa igenom och tänka mer utan jag ska försöka att inte bryta igenom och krisa totalt

10852613_1520558411542648_1634496518_n.jpg

Lite kort om vad jag tror.
Jag tror att habina är god. Hon och jag verkar ha uppfattat samma saker och för mig gör det att hon lutar över på den goda sian. idahoe som flera andra tycker glider med - håller jag med om att hon glider, men gör ändå inget som jag reagerar negativt på. Koppen som Habina håller åt det goda hållet har jag lite sämre grepp om, men hon sticker ut lite mer, lite flummig motivering till rösten på Hedinn, lite väl likt hur Klara resonerar runt mig och som jag inte riktigt gillar generellt sett.

Vilka jag tror är onda är väl ganska uppenbart. Jag har inte ändrat mina åsikter.
.

cirkus röstar på Snurrfian enligt samma teori som igår + att jag tycker hon försöker glida undan utan konfrontation + att Habina som jag tror är god också sätter henne som ond.

(ber om ursäkt för historiens sämsta inlägg, men min åsikt är klar och jag kommer inte ångra mig)

Det var väl på tiden att inte allt gick som ulvarna ville!

Angående lobelia så måste jag säga att hon betedde sig väldigt konstigt, trots att hon visade sig vara god. Kan ju såklart bero på stress, men det försvårar ju försöken att kunna utläsa något från röststatistiken

Något annat jag reagerar på är liknande inlägg som detta... Det känns så överslätande när man själv röstat på någon som visat sig vara god men man ändå ska poängtera att "...det ju försvårar försöken att kunna utläsa något från röststatistiken."
Det kan ha varit något slags gensvar på Cirkus liknande inlägg tidigare under dagen (med skillnaden att Cirkus faktiskt inte röstade på Lobelia) och till och med som god kan man vilja släta över om man gör ett misstag antar jag... men det skaver lite ändå.

Den här biten funderar jag också över. Vad menar du att jag trots att flera erkände att ni misstog er om Lobelias roll röstade annorlunda? Min röst var ju lagd innan vi visste Lobelias roll och jag misstänkte henne inte innan, vilket jag även klargjort tidigare... Varför skulle jag ha lagt min röst där?

När jag röstade igår hade Lobelia dessutom bara en röst, hur kunde jag lagt en åttonde?
Kollade bara hur du röstat, inte när.
Jag kan bara gå på min magkänsla och min röst står kvar

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian

Har det kommit nån mer röst än dessa?

Habina har kommit med teorier, absolut, men till skillnad från flera här tycker jag inte att de känns riktigt som när hon är god. Det var ett tag sen jag spelade, men en god Habina brukar jag uppleva mer misstänksam och ifrågasättande än jag upplevt henne hittills. Och det om fåret kan jag fortfarande inte släppa... Samtidigt kanske det är lite väl vågat för ett får? Jag vet inte, men jag vågar inte vänta med att rösta och kan som sagt inte gå igenom tråden på det sätt jag skulle vilja i nuläget.
Kan du utveckla här vad det är du menar?

Släppt vet jag inte om jag har gjort, snarare undvikit att kommentera då jag vill se vad som kommer mer. Som jag skrev innan tycker jag att det verkar som att Cirkus och Lilltess har fastnat vid mig och inte letar vidare. Förutom att du röstade på mig har du inte gjort något som jag tycker är konstigt och jag vill in i det längsta försöka undvika hämdröster eller att skrika ond så fort jag får en röst mot mig.

Spelstil och rollstatistik är svårt att göra något åt, även om jag vet att min har en förmåga att bita mig i baken... :cautious:

Åh ja jag kan nog inte säga att jag bitit mig fast med tanke på att jag släppte dig rejält igår.

Som sagt så känner jag fortfarande att du skaver lite och min röst kommer förmodligen hamna på ikväll eftersom jag inte har haft någon möjlighet idag att granska ordentligt vad som hänt i leken. Jag kan ju inte lägga min röst på någon jag inte har en motivering till.

För övrigt tycker jag att dina inlägg är korta och försiktigt precis som du vill verka jagande men inte våga säga för mycket för att bli misstänksam, jag tycker att ju mer du visar dig desto mer misstänksam blir du. Kommer absolut se över mina möjligheter innan DL men om jag inre hittar något som skaver mer än dig så kommer jag lägga min röst på dig ).

Jag kan inte låta bli att reagera på att cirkus låter väldigt säker kring Snurrfian och funderar på om jag missat något... Har en del att fundera kring och gå igenom i och med det, känner jag, om det är så att jag varit helt ute och cyklat.

För tillfället är det därmed Idahoe jag håller mest misstänkt. Dåligt med teorier och väldigt medflytande i allt, vilket mycket väl kan vara ett sätt för en ulv att hålla sig under radarn.

Hedinn röstar på Idahoe

När det gäller Snurrfian håller jag faktiskt med bla Cirkus ;) om att hon känns lite undanglidande, även om jag har tyckt att hon har varit virrig av och till under tidigare lekar så har hon varit tydligare i sina motiveringar och förklaringar än nu. Det kan bero på stress men det skaver lite.

@Koppen, varför sätter du Habina på goda sidan? Myrten frågade detsamma, men jag har inte sett att du svarat.

För egen del tycker jag Hedinn känns väldigt neutral. Detta för att vi har väldigt samma tankar. Hon reagerar på saker jag själv reagerar på och verkar rent allmänt ifrågasättande och komma med bra teorier. Jag tycker faktiskt att det verkar som att hon letar onda. Får i alla fall inga ondvibbar från henne i nuläget, så neutral som sagt.

Tvärtom vad Koppen tycker, tycker jag att Hedinn inte hakar på andras teorier, utan kommer med en hel del egna.

Jag tycker fortsatt Snurrfian är märklig, för hennes teori om att Myrten skulle räddningsrösta dag1. Det känns som ett löst skott. Jag vet som sagt inte om Myrten och Snurrfian har spelat tidigare, men Snurr borde vara medveten om att Myrten är erfaren. Och erfarna brukar inte räddningsrösta.

Av samma anledning är jag lite tveksam till cirkus teoriande. Jag tycker bitar av hennes teori är rätt långsökt, att ulvarna skulle köra så mycket taktik redan första dagen. Min erfarenhet är att ulvar snarare börjar tänka på taktik mycket senare i leken, och mest "goes with the flow" vid start. Sedan förstår jag ärligt talat inte riktigt teorin mot FiaM och Snurrfian, eftersom jag inte upplevt att någondera har "tagit tillbaka" sina röstmotiveringar från dag 1. Detta är inget som säger att cirkus måste vara ond dock, men jag förstår faktiskt inte teorierna. Jag vet inte var jag ska placera henne.

I övrigt håller jag med Hedinn om Idahoe, att Idahoe har flytit med rätt mycket i leken. Nu vill jag egentligen inte säga något om någon som har få teorier, eftersom mitt eget teoriande inte känns på topp direkt. Men om de inlägg Hedinn citerade är de enda teorier Idahoe har haft i leken, så är det rätt knapphänt. Så ja... Jag vet inte.

Jag tycker den här leken är skitsvår. Känner mig också ringrostig.

Åh det är någonting med myrten Caisa och Hedinn. Som jag sa innan tyckte jag att Myrten och Hedinn kändes lite lika och jag börjar känna samma med Caisa nu... (det märkte vi ju när jag anklagade henne att kalla sig själv för ringrostig)

Är det riktigt illa sitter alla i lyan och lurar skiten av alla andra, vilket resulterar i att goda röstar ut goda, visserligen tror jag inte att detta är så stor sannolikhet men man vet ju aldrig ;)

Jag har iaf svårt att tro att alla skulle va goda, ingen omöjlighet dock.. men om en skulle vara ond så har jag verkligen inte huvudet med mig just nu för att utläsa vem det skulle vara..

Ja det var lite kvällstankar från mig!

Åh ja jag kan nog inte säga att jag bitit mig fast med tanke på att jag släppte dig rejält igår.

Som sagt så känner jag fortfarande att du skaver lite och min röst kommer förmodligen hamna på ikväll eftersom jag inte har haft någon möjlighet idag att granska ordentligt vad som hänt i leken. Jag kan ju inte lägga min röst på någon jag inte har en motivering till.

För övrigt tycker jag att dina inlägg är korta och försiktigt precis som du vill verka jagande men inte våga säga för mycket för att bli misstänksam, jag tycker att ju mer du visar dig desto mer misstänksam blir du. Kommer absolut se över mina möjligheter innan DL men om jag inre hittar något som skaver mer än dig så kommer jag lägga min röst på dig ).

Du släppte till viss del ja, men inte helt och idag verkar du inte ens ha tittat efter andra. Att jag skriver korta inlägg är för att jag försöker fokusera på en kommenter eller deltagare i taget för att det inte ska bli för otydligt och att de är försiktiga är för att jag tycker att det är svårt att hitta saker som sticker ut. Du såg ju själv hur bra min teori mot Lobelia var...

Du släppte till viss del ja, men inte helt och idag verkar du inte ens ha tittat efter andra. Att jag skriver korta inlägg är för att jag försöker fokusera på en kommenter eller deltagare i taget för att det inte ska bli för otydligt och att de är försiktiga är för att jag tycker att det är svårt att hitta saker som sticker ut. Du såg ju själv hur bra min teori mot Lobelia var...

Du var ju inte ensam om det med lobelia iaf ;)

Nä jag försöker läsa igenom lite nu men som sagt har haft en hemsk dag och mått jättedåligt så har faktiskt inte prioriterat leken, tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka