Varulvslek.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 436
  • Visningar Visningar 16 391
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och har tillgång till dator så jag passar på att försöka komma med lite funderingar nu. I kväll har jag både dåligt med tid och desutom enbart tillgång till telefonen och det tar sådan tid att skriva inlägg på den! :cautious:
Paddington är den fösta (förutom cirkus tappra försök dag 1) som gör ett ordentligt teoriinlägg. Går mest på vad alla röstade på dag ett vilket är fullt förståeligt då det inte finns något annat att gå på och verkar komma fram till just det. Godförklarar Shaggy, då hon har röstat på bumpo vid båda tillfällena hittills.
Jag kan hålla med om hennes slutsats gällande Shaggys godhet och Paddington själv känns också åt det godare hållet, byggt på det lösa antagandet att hon försöker föra leken framåt samt att hon faktiskt inte har skrivit något som jag har reagerat på. :)
Koppen övertog Sasses roll igår. Då Sasse inte skrev mycket innan hon lämnade över stafettpinnen så väljer jag att bortse från det och inriktar mig helt på det Koppen har skrivit efter återkomsten. Jag reagerar lite på hennes inlägg mot bumpo, men eftersom vi nu vet att bumpo var ond så talar det nästan mer för att Koppen verkligen är god. Hon väljer att rösta på Idahoe efter att ha diskuterat med henne om svaga röster.
Jag väljer än så länge att placera Koppen som neutral då jag har svårt att hänga med i hennes resonemang, hon har kommit med en del kommentarer som jag har reagerat på men är trots det osäker på om hon verkligen är ond.

Utifrån detta kommer mina ögon på FiaM som röstade på min förra roll ...
Hur tänker du nu? Vi vet inget om snurrfians roll så för mig känns det mest som en hämndteori.
...samt på Snurrfian och fortfarande idahoe.
Lillgrådis och Shaggy röstade även de på Bumpo och nu börjar man kunna fundera lite mer.
Statistiken säger lite mer än inläggen iallafall.
Hmm...
Och idahoe röstade på lillgrådis som vi ju vet var god.
Du räknar upp ett antal personer som röstat på goda. Jag motsäger mig att man enbart kan gå på röststatestik men även om man gör så varför kommer inte glömmerallt med på misstankelistan?

Utifrån detta kommer mina ögon på FiaM som röstade på min förra roll samt på Snurrfian och fortfarande idahoe.
Lillgrådis och Shaggy röstade även de på Bumpo och nu börjar man kunna fundera lite mer.
Statistiken säger lite mer än inläggen iallafall.
Hmm...

Och idahoe röstade på lillgrådis som vi ju vet var god.
Kan du förklara hur du tänker? För jag begriper inte ens vad du vill få fram...

Överlag så tycker jag att det är extremt svårt den här gången, det är många som knappt skriver något och det är svårt att hitta något att gå på.
Att titta på röstlistorna ger inte mig så mycket... Bumpo röstade på mig och sedan Lillgrådis, Lillgrådis var god och blev käkad av ulvarna. Sen vet åtminstone inte jag så mycket mer... LenaH som vi vet är god röstade på Bumpo, antagligen mer tur än att hon faktiskt visste något i och med att det var första dagen. Lillgrådis vet vi också är god, första dagen röstade hon på Cirkus, men det var en första dags röst, dag två röstar hon på Bumpo som är ond, vilket är bra men hjälper inte till med att hitta de andra ulvarna. :cautious:

@Snurrfian du verkar väldigt o-snurrig den här leken :up::p
Bra skrivet.

Jag tycker det överlag finns väldigt lite att gå på ännu så länge. :down: I och med att det varit väldigt lite teorier att gå efter och dessutom båda röstningarna varit väldigt spridda röster med flera som legat ganska jämnt. Det gör det ju väldigt svårt att utläsa någonting alls därifrån egentligen, tycker jag åtminstone.
Min tredje lek men klart svårast hittills:o

Glömmerallt har jag missat helt och hållet O_o

Jag är så fantastiskt dålig på att få ner mina teorier så de låter lika bra här som i mitt huvud... :down::cry:

Så har det alltid varit och jag har lekt ulvleken i minst fem år. Ska se om jag kan skriva ner hur jag tänker utan att ni ska bli ännu mer förvirrade.

Jag kan inte hitta nåt ulvigt bland inläggen.
Känner att jag just nu mest vill kika på hur alla har röstat gentemot de som åkt ut.
Den enda jag inte kan släppa helt är Idahoe. Tyvärr kan jag inte förklara hur jag tänker bara.
Ska glra ett försök om mina misstankar kvarstår tills DL

Den enda jag inte kan släppa helt är Idahoe. Tyvärr kan jag inte förklara hur jag tänker bara.
Ska glra ett försök om mina misstankar kvarstår tills DL
Du får gärna försöka, så jag kan förklara mig om det varit något otydligt.
Röststatistiken kan jag ju inte göra så mycket åt tyvärr :(

Slutar snart jobba så här kommer lite fler funderingar. :)

Idahoe har skrivit många inlägg i den här leken men har inte kommit med så mycket eget, har röstat Koppen – Lillgrådis. Rösten på Koppen dag 1 säger jag inget om, det är svårt med förstadagsröster och jag brukar inte bry mig om dem då det är svårt, speciellt i en lek som denna där ingen skriver något. Rösten på Lillgrådis är däremot lite mer tveksam för mig. Hon funderade visserligen kring Lillgrådis ”hämdröst” dagen innan men tog även upp att det kunde vara en enkel panikröst första dagen i brist på bättre. Detta tas upp i inlägg #205, där hon även skriver att hon tycker att bumpo är misstänkt på grund av sina många inlägg med lite innehåll. Visserligen kommer hon med ett försvar till bumpo i samma inlägg men det väcker ändå min misstanke lite, speciellt nu när vi vet att bumpo var ond.
Jag är osäker på var jag har Idahoe och kommer att försöka hålla ögonen öppna för vad som händer under dagen.

Snurrfian, fick min röst igår, mest på grund av tidsbrist på slutet men även för att vissa av hennes inlägg är så snurriga att jag blir vimmelkantig. Hon är en av dem som har kommit med en del bra försök till funderingar den här leken. Reagerar lite på att hon verkar försvara bumpo lite när Koppen ifrågasätter hur bumpo kunde veta att hon (Koppen) skulle komma tillbaka. Här tar Snurrfian upp att jag hälsat Koppen välkommen men att Koppen inte reagerar på det. Är detta ett försök att försvara bumpo och väcka misstankar mot mig eller en allvarlig undran?
Jag tror inte att Snurrfian är ond egentligen, men kommer att hålla ögonen öppna även när det gäller henne.

Cirkus har skrivit ganska få inlägg men de flesta har varit relevanta för leken. Gjorde ett tappert försök till teoriande dag 1, röstade på Lillgrådis men det var en fösta röst så, jaha…? Hon har inte skrivit något som jag har reagerat på och med tanke på att hon lade sista rösten på bumpo igår så vill jag sätta henne som god.

Glömmerallt inledde med att göra själ för sitt namn och glömma bort leken, oj då eller vad ska jag säga om det? Har skrivit väldigt få inlägg och jag tycker att de känns ganska försiktiga. Röstade på Lillgrådis igår på grund av att hon tycker att det är ”skumt med sena udda röster i första lynchen, speciellt med svaga teorier bakom”.
Det här gör att glömmerallt sticker ut lite för mig, jag hade nog reagerat mer om Lillgrådis lagt en tredjeröst på någon som sedan visade sig vara god. Skulle verkligen vilja se mer från glömmerallt men i dagsläget kan jag inte sätta henne som god.

Håller med övriga som har skrivit under dagen att det är jättesvårt, jag har egentligen inga som jag på allvar kan säga är ulvar idagsläget utan försöker mest gripa efter de berömda halmstråna... :crazy: :banghead:

Idahoe har skrivit många inlägg i den här leken men har inte kommit med så mycket eget, har röstat Koppen – Lillgrådis. Rösten på Koppen dag 1 säger jag inget om, det är svårt med förstadagsröster och jag brukar inte bry mig om dem då det är svårt, speciellt i en lek som denna där ingen skriver något. Rösten på Lillgrådis är däremot lite mer tveksam för mig. Hon funderade visserligen kring Lillgrådis ”hämdröst” dagen innan men tog även upp att det kunde vara en enkel panikröst första dagen i brist på bättre. Detta tas upp i inlägg #205, där hon även skriver att hon tycker att bumpo är misstänkt på grund av sina många inlägg med lite innehåll. Visserligen kommer hon med ett försvar till bumpo i samma inlägg men det väcker ändå min misstanke lite, speciellt nu när vi vet att bumpo var ond.
Jag är osäker på var jag har Idahoe och kommer att försöka hålla ögonen öppna för vad som händer under dagen.

Snurrfian, fick min röst igår, mest på grund av tidsbrist på slutet men även för att vissa av hennes inlägg är så snurriga att jag blir vimmelkantig. Hon är en av dem som har kommit med en del bra försök till funderingar den här leken. Reagerar lite på att hon verkar försvara bumpo lite när Koppen ifrågasätter hur bumpo kunde veta att hon (Koppen) skulle komma tillbaka. Här tar Snurrfian upp att jag hälsat Koppen välkommen men att Koppen inte reagerar på det. Är detta ett försök att försvara bumpo och väcka misstankar mot mig eller en allvarlig undran?
Jag tror inte att Snurrfian är ond egentligen, men kommer att hålla ögonen öppna även när det gäller henne.

Cirkus har skrivit ganska få inlägg men de flesta har varit relevanta för leken. Gjorde ett tappert försök till teoriande dag 1, röstade på Lillgrådis men det var en fösta röst så, jaha…? Hon har inte skrivit något som jag har reagerat på och med tanke på att hon lade sista rösten på bumpo igår så vill jag sätta henne som god.

Glömmerallt inledde med att göra själ för sitt namn och glömma bort leken, oj då eller vad ska jag säga om det? Har skrivit väldigt få inlägg och jag tycker att de känns ganska försiktiga. Röstade på Lillgrådis igår på grund av att hon tycker att det är ”skumt med sena udda röster i första lynchen, speciellt med svaga teorier bakom”.
Det här gör att glömmerallt sticker ut lite för mig, jag hade nog reagerat mer om Lillgrådis lagt en tredjeröst på någon som sedan visade sig vara god. Skulle verkligen vilja se mer från glömmerallt men i dagsläget kan jag inte sätta henne som god.

Håller med övriga som har skrivit under dagen att det är jättesvårt, jag har egentligen inga som jag på allvar kan säga är ulvar idagsläget utan försöker mest gripa efter de berömda halmstråna... :crazy: :banghead:
Intressant teori kring Snurrfian faktiskt

Men alltså det är just det, folk hade definitivt regaerat om någom lagt en tredje röst på en god i det läget. Just därför som jag tror att en ulv velat undvika det. Sedan vill jag påpeka att jag hade fler anledningar till att rösta på lillgrådis. Att bara rösta på en sådan grej hade jag fårståt om du tyckte var tveksamt.

Jag hade uppenbart fel men jag tycker fortfarande att min teori var rätt bra.

Till alla som undrar över min aktivitet så mår jag pyton och har nyss kravlat mig upp ur sängen och orkar inte direkt teoria men jag ska försöka få iväg en röst före dl i varje fall.

Lite kort från mig då. Jag tycker att lillgrådis förstaröst på bumpo också lägger henne åt det godare hållet. De som röstat på lillgrådis i denna lynch känns som de jag helst vill skärskåda. Jag tycker att motiveringarna var alltför svaga och dessutom väldigt lika - att rösten på mig var skum när inte ens jag reagerar på den en typisk förstdagsröst liksom. Sen tänker jag också tillbaka på bumpos spion/ulv teori angående oss två och om lillgrådis varit ulv så hade bumpo ju vetat det och inte lär heller bumpo ha lagt upp en kollega på det viset. Med detta sagt så vill jag faktiskt lägga lillgrådis åt det goda hållet. Och de jag just nu känner mig mest skeptisk till är då glömmerallt och Idahoe. Jag tror kanske inte att bägge sitter i lyan tillsammans och att tre ulvar samlat sig så om en röst särskilt så här tidigt i leken känns det osannolikt, men jag tror nog att någon utav dom är på den onda sidan i allafall

Jag håller med om att det känns osannolikt att både GA och Idahoe är ulvar tillsammans, jag tror inte att två personer i lyan skulle rösta på samma person med tanke på hur spridda rösterna har varit dessa två dagar. Sedan om en av dem är ulv eller om bägge är goda har jag ingen känsla för just nu. Jag har knappt lagt märke till GA så här långt i leken och jag har inte reagerat på något Idahoe skrivit förutom det som fick mig att rösta på denne första dagen.

Jag tycker att de som röstade på lillgrådis är dagens hetaste kandidater än så länge. Och det är bara två kvar eftersom bumpo åkte i lynchen.

Förstår inte riktigt det här inlägget. Först säger du att det känns osannolikt att GA och Idahoe skulle vara i lyan tillsammans i inlägg #250 (som jag citerat ovan) och nu är de bägge två dagens hetaste kandidater?

Ditt inlägg fick mig att kika igenom röstlistan för dag2 och om jag i inlägget ovan tycker det är osannolikt att både GA och Idahoe skulle vara i lyan för att de röstade på samma person så finner jag det näst in till omöjligt att hela lyan skulle gå samman och rösta på en och samma person, för Bumpo röstade ju också på lillgrådis.

Röstlista dag 2
20:50 Lillgrådis röstar på bumpo
21:06 Koppen röstar på Idahoe
21.14 glömmerallt röstar på lillgrådis
21:24 Snurrfian röstar på Koppen
21.25 Idahoe röstar på Lillgrådis
21.27 Paddington röstar på Koppen
21.27 Shaggy röstar på Bumpo
21.29 FiaM röstar på Snurrfian
21.29 bumpo röstar på Lillgrådis
21.30 cirkus röstar på bumpo

Då låg redan bumpo uppe för röstning så det är inte omöjligt att det även kan vara ett sätt att försöka godförklara sig själv/en kollega. Det åker ju trots allt bara en åt gången.

Bumpo hade en röst mot sig ja, men låg inte uppe för lottning vid det tillfället, din röst på bumpo kom sist av alla och gjorde att bumpo kom upp för lottning under DL1. Jag ser det lite osannlikt att bumpo skulle lägga upp en kollega för lottning i det läget när det inte behövdes så att säga - varför riskera att förlora en kollega redan vid första DL.

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurrfian
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen
21.49 FiaM röstar på Koppen
21.51 Paddington röstar på Idahoe
21.52 LenaH röstar på bumpo
21.53 Sasse röstar på Idahoe
21.54 bumpo röstar på snurrfian
21.55 Lillgrådis röstar på cirkus
21.56
Shaggy röstar på Bumpo

Att jag försvarade Bumpo var mest för att @Koppen s angrepp var så väldigt märkligt, nog för att Bumpo visade sig ond, men det var väldigt knepigt att undra över hur Bumpo visste om det när det redan stod i tråden... Sen kan det vara Koppen som helt enkelt är extremt rörig och inte ens har koll på vad hon själv skriver oavsett vilken roll hon har.

Förstår inte riktigt det här inlägget. Först säger du att det känns osannolikt att GA och Idahoe skulle vara i lyan tillsammans i inlägg #250 (som jag citerat ovan) och nu är de bägge två dagens hetaste kandidater?

Ditt inlägg fick mig att kika igenom röstlistan för dag2 och om jag i inlägget ovan tycker det är osannolikt att både GA och Idahoe skulle vara i lyan för att de röstade på samma person så finner jag det näst in till omöjligt att hela lyan skulle gå samman och rösta på en och samma person, för Bumpo röstade ju också på lillgrådis.

Röstlista dag 2
20:50 Lillgrådis röstar på bumpo
21:06 Koppen röstar på Idahoe
21.14 glömmerallt röstar på lillgrådis
21:24 Snurrfian röstar på Koppen
21.25 Idahoe röstar på Lillgrådis
21.27 Paddington röstar på Koppen
21.27 Shaggy röstar på Bumpo
21.29 FiaM röstar på Snurrfian
21.29 bumpo röstar på Lillgrådis
21.30 cirkus röstar på bumpo
I princip håller jag med dig om att det verkar konstigt om hela lyan skulle gå ihop sig och rösta ut någon, men så var det det där med att inte göra som man förväntar sig... :arghh:

Info!

Ser att klockan tickar på och Cirkus fortfarande inte är aktiv ikväll.
Fick ett sms av henne innan att hon är på djursjukhuset med sin dåliga katt. Hon är ursäktad från att rösta om hon inte hinner hem.
Därav hennes frånvaro.

Eftersom jag nu specialstuderat röstlistorna:

Cirkus röstar lillgrådis, bumpo. Vi vet att bumpo var ond, Cirkus lägger sista rösten på bumpo som gör att det blir lottning mellan denne och lillgrådis. Känns som högt spel av Cirkus om denne skulle vara i lyan, men efter dennes resonemang ikväll att alla som röstat på Lillgrådis bör vara onda så börjar jag fundera över Cirkus roll..

Snurrfian röstar glömmerallt, Koppen. Röststatistiken säger inte så mycket eftersom vi inte vet GAs och Koppens roller, dock upplever jag, precis som Idahoe att Snurrfian mindre snurrig den här gången vilket gör att jag reagerar lite på att FiaM tycker snurrfian är väl snurrig. Jag tycker att Bumpos röst på denne under DL1 gör att jag lutar att det godare håller för denne

Idahoe röstar Koppen1, Lillgrådis, Idahoe har ingen vidare röststatistik men jag får inga ondvibbar från denne - förstår därför inte Koppens beslutsamhet mot denne.

FiaM röstar Koppen1, Snurrfian. Har skrivit en hel del bra teoriinlägg men det är något med dem som jag reagarar på. Tycker att Koppen borde vara god i o m diskussion m Bumpo som visade sig vara ond, men jag hade nog behövt se en röst på Bumpo i det läget från Koppen för att hålla m om den teorin. Tycker sedan att Snurrfian försvarade Bumpo i dennes diskussion m Koppen och att Snurrfian försökte kasta misstankar mot FiaM själv i o m påpekandet om att FiaM var först att välkomna Koppen tillbaka till leken. Något FiaM missat är att även jag (innan Snurrfian tog upp det) gjorde samma sak. Det hade inget med att försöka kasta misstankar mot FiaM utan för att visa för Koppen att dennes resonemang inte höll. Dock det som jag tycker står ut är gårdagens röst på just Snurrfian. Dels är det motiveringen av rösten att den helt verkar basera sig på att Snurrfian missat Sasses röst, men även för att det var en sistaminuten röst som gjorde varken till el från för resultatet, dvs helt obetydlig vilket får mig att fundera över FiaM. Det känns lite som om denne vill försöka smyga under radarn genom att inte ta ställning.

Paddington röstar Idahoe, Koppen - hoppar över mig själv, antar att ni förstår varför ;)

Sasse/Koppen2 röstar Idahoe, Idahoe. Förstår inte riktigt Koppens resonemang och inte heller varför denne i stor sett bara har Idahoe i fokus. Håller även med Shaggy att det verkar som om Koppen mest fokuserar på de som röstat på bevisat goda. Jag tror att det enda man kan säga säkert i ulvlekarna är att i flertalet fall är det just goda som röstar ut goda, man kan inte bara gå blint på röststatistiken

Glömmerallt missat rösta, röstar Lillgrådis. Har knappt lagt märke till GA i den här leken och kan inte dra någon slutsats bara utifrån den här rösten, måste se mer av GA.

Shaggy röstar Bumpo, Bumpo - jag kan inte se något annat än att Shaggy är god utifrån dennes röststatistik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 736
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka