Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slutsats: Jag vet inte hur ja ska göra är klyven, får tänka ett par dagar!
kl
För att den här psykologiska utvärderingen och personlighetsprofilen ska bli komplett så får vi nu skicka TS på blinddate med hugad Bukefalist. Naturligtvis med påföljanderapportering samt sedvanlig omröstning och bedömning.
Anyone?
I det första fallet är det fråga om en låt. Ett fiktivt uttryck. Men nä, jag lyssnar inte jättemycket på den sortens musik, nej.Så jobbigt det där måste vara när det kommer till musik!
Att bli illa berörd av låtar som innehåller "om du var min" etc.
En herrans massa låtar använder sig av detta klichéartat uttryck!
Jag säger både till min man och mina barn att de är MINA Älsklingar tex!
Jag tror inte att de blir illa till mods och känner sig ägda..
Bestämmer du dig för att göra det så följ No1s råd och gör det snyggt. Sen får du kanske acceptera att inget svar alls= nej. Kan du leva med det?
kl
För att den här psykologiska utvärderingen och personlighetsprofilen ska bli komplett så får vi nu skicka TS på blinddate med hugad Bukefalist. Naturligtvis med påföljanderapportering samt sedvanlig omröstning och bedömning.
Anyone?
Så jobbigt det där måste vara när det kommer till musik!
Att bli illa berörd av låtar som innehåller "om du var min" etc.
En herrans massa låtar använder sig av detta klichéartat uttryck!
Och om jag nu lättar på hjärtat och berättar så ligger ju bollen hos henne ?
Respekterar självklart hennes val
Det beror ju på hur allvarligt man tar på den där typen av musik, men helt klart är att den bild av romantisk kärlek som förmedlas med sådana uttryck gör mig rätt negativt inställd till musikformen. Det är inget jag väljer att lyssna på, helt enkelt.
Om det skvalar i bakgrunden kan jag väl nästan uthärda, men jag skulle ju aldrig välja texter med sådana uttryck vid situationer då man vill spela en låt av symboliska skäl (såsom bröllop och begravningar).
QUOTE]
I det första fallet är det fråga om en låt. Ett fiktivt uttryck. Men nä, jag lyssnar inte jättemycket på den sortens musik, nej.
Vad är "den sortens musik"?
Sådana "ägandeuttryck" finns i allt från Taube-Don Henley-Opera-Phil Collins-Vangelis-Nirvana-Uno Svenningsson..
Finns det någon viss musikstil som är förskonad från den här typen av kärleksuttryck?
Vad lyssnar ni på då, om jag får vara vänligt nyfiken?
Inte så OT som kan tro, då ni (be-)dömer TS efter hans sätt att uttrycka sig.
Använder man ord som "vill att hon ska bli min" har man per automatik en personlighet satt att äga!
Det är så intressant vad vi lägger för värderingar i vissa ord och meningar!
+1.Musiken först:
Det jag tänkte på var typ dansbandsmusik/Lugna Favoriter/likartat - kanske för att du valde några uttryck på svenska.
Taubes texter är enligt min mening riktigt gräsliga till stora delar när det kommer till relationerna mellan könen, det finns strofer som jag tycker skildrar sexualiserat våld i "romantiska" termer. Och då är jag ändå uppvuxen med Taube och hade svårt att börja kritisera hans texter när jag insåg hurdana de är.
Men du har rätt, det gäller inte just en viss musikalisk genre.
Snarare är väl problemet att vi lever i en kultur med en djupt problematisk syn på kärleksrelationer mellan män och kvinnor, som behöver omvärderas. Ovan nämnda musik är inte till hjälp på den punkten.
TS sen:
Så som TS uttrycker sig, så ja, TS framstår negativt i mina ögon. Jag känner ungefär som Imzork uttrycker det inför TS inlägg och resonemang. Det enda vi har att gå på är ju vad TS skriver - att önsketänka att TS säkert är mycket bättre än sitt språkbruk, är inte min grej. När jag bara har språkbruket att gå på, så går jag på det, helt enkelt.
Ditt största feltänk måste nog ändå vara
a) du trodde att din kompis skulle få hjälp här
b) du trodde att din kompis skulle hitta en dejt här.
Du är alldeles för sällan på buke, du verkar ha glömt hur det är
Ditt största feltänk måste nog ändå vara
a) du trodde att din kompis skulle få hjälp här
b) du trodde att din kompis skulle hitta en dejt här.
Du är alldeles för sällan på buke, du verkar ha glömt hur det är
BTW det här är den tredje historien på samma tema som jag får berättat för mig av män, vad är det med er varför kan ni inte vårda relationerna när ni är i dem istället för att sätta era ex på någon form av pidestal när relationen är slut. Ingen av mina vänner av kvinnokön är ens det minsta intresserade av sina ex, snarare tvärtom.