Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

vi ska, om allt fortskrider som de gör, flytta från vårat hus med tre rum å kök till ett annat hus på sju rum å kök...så jag ska allt göra barnrum sen men bäbis kommer få sova hos oss så länge de behövs! men tänk sen, å kunna ha ett lekrum tex! vilken lycka, å med alla dessa rum så kan de bli hur många barn som helst:)

Jag hittade den gråtande smileyn sen, va nog så upprörd över mina gråa hår så jag inte kunde hitta den då :D
 
Sv: Vårmammor 2011

*tar sista knappen*

Våran bebis får eget rum, men kommer sova hos oss. Tanken är att ha alla bebisgrejer på ett ställe nu innan (sen lär det ju vara grejer överallt) och vi har ett rum över i vilket fall. :)

Allt är nog inköpt och färdigt så bebis är välkommen när som helst. Jag har dock inte packat BB-väskan än. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad skönt att vara klar med alla inköp :)

Jag har en madrass och sängkläder till spjälsängen kvar och en skötväska till vagnen, sen är jag också klar.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte shoppat... men vi har ju kvar grejer sedan dottern, och jag är ju av åsikten att man inte behöver så mkt. :angel: Men vi behöver få hem bilbarnstolen som vi ska ärva av en kompis iaf, och kanske köpa ett paket blöjor. ;) och packa väska, men det blir nog inte riktigt ännu.
 
Sv: Vårmammor 2011

är nog egentligen färdig med allt ja med...fast vi har inte hämtat sängen än men skulle de krisa får bäbis sova i insatsen till barnvagnen, de funkar de med..

packa väskan har jag med kvar, å blöjor o de har jag inte införskaffat, anser att de hinner minsann sambon göra när allt är klart om de skulle va så, annars vet jag att de finns apotek på sjukhuset med så de är nog de minsta bekymmret...
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Här är givetvis ingenting packat än men så är det ju nästan tre månader kvar till BF också :p
Babyskydd till bilen är iaf beställt och tror vi valde leverans mitten av april, en månad i förväg alltså. Bilen ska på sin vanliga årsservice i mars så jag tänkte be dem koppla ur air-bag:en på främre passagerarsätet då också så det är klart.
Barnvagn är ju fixat sen tidigare och spjälsäng tar mina föräldrar med ner i mars när de kommer hit på besök. Bebisen ska få sova i samma säng som jag en gång sov i :laugh:
Sen behövs det ju handlas skötbord och kläder och annat smått och gott men det känns som att vi har gott om tid.
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har nog alla "basgrejer" inhandlade förutom blöjor och tvättlappar tror jag, och har börjat ställa i ordning lite grann. 2,5 v till BF :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ursprungligen postat av fitzy
Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011

Först en magbild härifrån, v 36. Det börjar bli "lite" tungt nu... :angel:
februari%2B2011%2B009.jpg


Har varit på tillväxtultraljud idag, ny läkare då min ordinarie är på skidsemester. Den här hade lite mer bråttom tyckte jag, och jag upplevde även att h*n kanske mätte lite slarvigt i jämförelse med vad jag är van vid, så jag vet inte hur väl det stämmer... Men lill*n bedömdes iaf väga ca 2,9kg vilket var +13%. Flödet var 0,89.

Nu väntar CTG fredag v 8 och torsdag v 9, sedan ny läkartid 8/3 för tillväxt och flödesultraljud, ctg och bedömning av livmodertappens mognad. Och förhoppningsvis blir det sedan bebis några dagar senare!
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8:e - misan, första barnet, datum från UL
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)


Grattis!! Å vad spännande! Det känns verkligen att det närmar sig när det redan poppat fram en i tråden :D Fast jag har ju fortfarande ett bra tag kvar... Passade på att rätta till min dag, från 9 till 8:e hihi, men rätt ska va rätt! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
30:e -Tillit, andra barnet

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8:e - misan, första barnet, datum från UL
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)

Mitt datum var också fel, från 27 till 30 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 134
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp