Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

min snälla sambo hjälper oxå till i stallet, jag har sagt att huvudsaken är att han lyfter vattenhinkarna för jag klarar inte av det för magen är i vägen + att jag får ont så behöver han inte hjälpa mig mer, men under tiden som jag mockar mina två boxar så hinner han fixa vatten, hö å krafftfoder iaf...jag tackar inte nej..är med så att jag kan lyfta typ två skithögar, sammandragning å vila, sen börjar man om! jag tycker allt börjar bli fruktansvärt jobbigt nu..5 veckor kvar å var dag blir bara tyngre å tyngre tycker jag..å mina ljumskar å fogar är from hell...nu kan jag inte ens ta spjärn med foten på den andra för att få av mig skorna:mad:...

ridit har jag inte gjort sen början av dec å mina två hästar här ute dom börjar verkligen tycka de är tråkigt, men de är juh ston med så de går juh åt ljusare tider för dom med:grin:..men dom busar å försöker aktivera varandra iaf..men har fortfarande dåligt samvete för att de bara går å har den längsta vilan de haft..å typ två månader till blir det om jag inte hittar nån medryttare...blir väl lättare att hitta nån när snön försvinner....
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att mina får vila :p Den ena har sin längsta vila sedan hon själv blev mamma 2008 och verkar mest tycka att vädret är trist, den andra är nyss fyllda 3 och känner inte till så mycket annat än att gå omkring och göra som han vill.
Däremot tycker jag att det är tråkigt att de får gå ensamma, men lillingen är hingst så. Han tycker iofs att lek är ganska överskattat, medan morsan drar ett par repor om dagen :D

Här kommer magbild från i måndags, 37+0. Syns nog inte så stor skillnad men det känns som att den kasar längre och längre ner för varje dag :D
370-sida_132905705.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Jag jobbar heltid och kommer göra det feb ut (dvs tors, fred samt nästa vecka) BF22a mars.
BM besök idag. SF 34 cm, hjärtfrekvens 143, HB 130, vikt +15kg. Bebis har lagt sig tillrätta men är fullt ruckbar. Allt är mao precis som det ska.
Jag gick två dagar över tiden med sonen och hoppas såklart att denna kommer liiite tidigare. Fast det brukar ju följas åt så bebis tittat nog ut den 24 mars. :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja jag fick börja med det nu. Har klarat mig ifrån det innan. Så hoppas det går upp till nästa besök.
 
Sv: Vårmammor 2011

Var ju med hos bm häromdagen. Hjärtljud pendlade mellan 123 och 135. Blodtryck och allt sånt var bara bra.
Nu har jag dock börjat samla på mig vatten. När jag vaknade i helgen så hade förlovningsringen sjunkt in i fingret så den får hänga i halsbandet nu. Idag när jag vaknade så hade jag sovit med foten mot det andra benet så jag hade ett hål på smalbenet efter hälen:crazy:.
Annars har jag tur och får sova hela nätterna utan kissepauser. Bebben brukar med vara lugn så jag får sova. Det är jag tacksam för.
 
Sv: Vårmammor 2011

Nä, det känns som att det är dags. Speciellt eftersom jag låg så risigt till efter missfallet i våras. Hade ju bara 99 när jag kom in på gynakuten...
 
Sv: Vårmammor 2011

jag ska sluta ha dåligt samvete för mina pållar jag med då :)

Idag mår jag som en prinsessa! eller så bra man kan iaf, förutom foglossnongarna så har jag endast vaknat EN gång i natt å sen sovit som en liten gris å vaknade innan klockan ringde klarvaken å kände mig utvilad i kropp å själ!! vilken underbar känsla! känns som att jag kan leva på den i flera dagar! :love:

asså, jag vet inte om de är sammandragningar jag har, eller ungen som rör sig eller att magen tyngs ner mer å mer, för oftast när jag suttit å reser på mig eller är uppe å rör på mig så typ Sticker de till eller hur man ska säga från naveln å neråt blygdbenet å ljumskarna..å sen släpper de ganska snabbt..kanske är en kombination av sammandragning/ungen som trycker neråt/foglossningar...magen blir bara hård ibland å de är alltid undee naveln de känns, jag funderade på igår om man kanske ska ringa å kolla upp det har ingen aning, men de är juh inte varje gång å barnet rör sig juh lika mycket som d brukar så de ska nog va så kanske?! endel dagar med endel krämpor känner man sig precis vilsen:grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag får alltid sammandragningar när jag reser mig upp, om jag inte gör det jätte-jätteförsiktigt. Känns som att de kommer när jag använder magmusklerna. Får det alltid när jag är kissnödig också. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

när jag är kissenödig så får jag oxå sammandragningar! eller så får jag sammandragning å lir kissenödig efteråt:) men snaaaart är de över, längtar verkligen efter liten!

NU ska jag äta frukost å STOOOOR kopp varm choklad (mina enda cravings, varm choklad å iskall apelsinsaft/apelsinmer) :D

sen bara för jag känner mig så pigg idag ska jag åka till stan å uträtta en massa saker jag dragit på, så vet hur denna dagen kommer sluta eller iaf hur morgondagen kommer att vara :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har en jättekonstig känsla i bäckenet/magen... Bebis var ju fixerad i måndags hos BM, nu känns det som att bebis försöker "få upp" huvudet igen genom att rucka på det. Det trycker alltså inte på neråt, det känns som att det går uppåt... Jättemysko! :crazy:

Förhoppningsvis så är det väl bara jag som tycker det känns som att det går åt fel håll... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

en annan sak som hänt med mig å min kropp i graviditeten är att jag fått massa gråa hår:crazy: + en grov slinga i luggen...snyggt när man är 26...min frisör tittade häromdagen å konstaterade att de har hunnit växa ut ungefär från graviditetens början...hoppas de färgar om sig sen då..för annars under just graviditeten har mitt hår varit finare än nånsin å jag tappar knappt ett strå å innan tappade jag jättemycjket så nu är jag livrädd att hela jag ska bli gråhårig eller att jag ska tappa massvis när amningen sätter igång...(varför finns de ingen smiley med massa tårar?! :) )
 
Sv: Vårmammor 2011

Det finns det ju! Den här! :cry:

förövrigt beklagar jag dina gråa hår... trist. (måste kanske gå ut i badrummet och kolla om jag också fått några...!?)
 
Sv: Vårmammor 2011

Bm besök avklarat! Magen har visst växt massor! :o Sf 36,5cm, alltså en ökning på 3cm på två veckor så nu hoppade jag upp över övre kurvan igen. Men bm var inte sååå oroad när jag berättade att jag och mina systrar var alla 55-56cm långa när vi föddes. Men fortsätter jag växa så här blir det nytt glukostest efter nästa besök. Hjärtljuden låg på 140 :)
Blodtrycket var lite högt först så vi skulle ta det efter att vi mätt magen och jag vilat lite. Dum som jag var så låg jag kvar på rygg och fick ju såklart vena cava syndrom igen så maskinen mätte först inget blodtryck alls och sen bara 92/51 :p Det blev dock bra, 132/87, när jag satte mig upp. Har order om att ha koll på trycket hemma och höra av mig om jag i vila får över 140/90.
Fick kollat hb också och hade 119. Tydligen är gränsen 118 för att man ska få järn på recept så jag får väl äta järnrik mat helt enkelt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Tydligen är gränsen 118 för att man ska få järn på recept så jag får väl äta järnrik mat helt enkelt!

Jag har haft järnvärde på mellan 118 och 103, pendlande, under hela graviditeten. Har ätit järntabletter sedan inskrivningen v 12. Men jag har inte fått det på recept, jag blev rekomenderad Niferix som är receptfritt på apoteket.

*Kl*

Nu tycker jag att bebis kan ta och titta ut :) Ska bli så spännade! Är ni klara med era bebis rum och alla inköp till bebisen?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har blutsaft hemma, får börja med det igen även om det smakar blä! :D

Jag tror att alla inköp är klara men eget rum får den inte. Vi bor i en trea så den kommer inte få eget förrän vi flyttar till större i framtiden. Sambon har idag ett eget rum som också fungerar som gästrum och det måste han ha om han ska kunna jobba hemifrån eller så. Han är programmerare.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag måste fråga er som ska ha egna rum till de små, ska de sova där inne? Eller vad ska ni med rummen till?
Jag undrar på riktigt, för jag förstår verkligen inte vitsen med egna barnrum...
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad skulle du få utskrivet på recept då? Jag har legat under 118 hela tiden fram till för 3 veckor sedan, och aldrig hört talas om något som skulle ges på recept?
Niferex och Fexim är det enda jag blivit ordinerad, och de är receptfria båda två.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick järntabletter på recept av husläkaren efter missfallet. Kommer inte ihåg vad det hette men eftersom att jag med min adhd-medicin kommer upp i högkostnadsskyddet fort så var det ju gratis iaf :)

Nu ska vi iväg och fira sambons pappas fölsedag och jag har en massa sammandragningar. Toppen! :cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

Min bebis kommer att få ett eget rum, dock kommer han/hon sova i vårat sovrum i början :)
Anledningen till att han/hon får eget rum är att vi har ett extra rum som inte används till något annat.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var säkert Duroferon du fick utskrivet. De ingår i högkostnadsskyddet, men de går även att köpa receptfritt.
Niferex ingår inte i hk, men de flesta BM rekommenderar det pga mindre magbiverkningar. Men det är nog egentligen ytterst individuellt. för de innehåller lika mycket järn.

Vi har planerat ett rum till bebben, men den kommer inte att sova där i början. I starten kommer den sova i en vagga i vårt sovrum, och sen i en spjälsäng. Blir nog lite senare som den får det egna rummet, men känns ändå skönt att vi har den platsen att den kan få ett eget rum sen. Så den inte vaknar av oss och vise versa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp