Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Grattis till tösen!!

en stilla undran, är de nån som känner när ni gårr eller sitter att de lixom "ilar" till långt neråt?! de känns ungefär som om barnet ligger å rör huvudet fram p tillbaka så de riktigt ilar till eller att jaaa, nått rörs runt där inne:laugh: å de är så svårt att beskriva hu de känns...brukar även få den känslan när jag är ute å går å får sammandragningar..har nog frågat detta 100 tals ggr men jag har drabbats av den berömda gravidhjärnan:angel: glömmer allt å lite till:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Inte så uppmuntrande, men min mamma blev helt gråhårig när hon väntade / födde mig. Då var hon 30.
 
Sv: Vårmammor 2011

Är inte det en ganska vanlig känsla? Alltså att det "ilar"? Alla gravida jag känner har haft det symptomet, även jag.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo, den uppfattningen har jag också :)

*knapp*

Vaknade med värkar i natt men de gav med sig igen. De fattar ju inte :mad:

:D
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger sista knappen*

Undra om det kan vara värkar nu... Har haft molvärk till och från hela dagen, men nu har det kommit mer sammandragningar och ett större tryck mot rumpan samtidigt som tryck neråt...

Inget regelbundet eller nåt, men helt ny känsla som är allt annat än bekväm... :p Det går inte över av alvedon i alla fall...
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag har hört det förut. :D

Det avtog efter några timmar i alla fall, var nog bara förvärkar med lite mer drag i än tidigare. :p Men jag vill så gärna trycka ut ungen snart. Jag är riktigt, riktigt trött på att vara gravid... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Då är vi två som är less!

Men jag kom på en sak... Syrrans första förlossning kom igång på kvällen samma dag som vi hade löshoppat dåvarande unghästen. Idag ska vi löshoppa dennes dotter ;) Tänk om samma händer mig! Men nä, det får det inte för mormor är på lanzarote och sambon är sjukling så Bubblan får allt hålla sig inne :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Då är vi två som är less!

tre... Jag fattar inte hur jag ska palla 1,5 månad till. Hoppas det inte är så mycket mer än magen som tänker växa nu... Men är ju törstig som bara den och samlar redan massor med vatten:mad: Dock är blodglukos osv bra, så jag är inte så orolig för diabetes, men man ska ju orka med sig själv med... och vara trevlig under dagarna
 
Sv: Vårmammor 2011


FYRA!!! :D

Jag har också mkt förvärkar, men jag försöker se det som ngt bra trots att det ibland gör riktigt ont; förhoppningsvis gör de ju att livmodertappen börjar mogna lite och förbereder inför förlossningen... Jag hoppas hoppas hoppas verkligen, att vi har våran bebis utanför magen om 3 veckor!
 
Sv: Vårmammor 2011

FYRA!!! :D

Jag har också mkt förvärkar, men jag försöker se det som ngt bra trots att det ibland gör riktigt ont; förhoppningsvis gör de ju att livmodertappen börjar mogna lite och förbereder inför förlossningen... Jag hoppas hoppas hoppas verkligen, att vi har våran bebis utanför magen om 3 veckor!

FEM :p Och då är jag först beräknad att föda i slutet på April :crazy: ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ca 2 veckor kvar till BF, är inte så less faktiskt. Är även inställd på att gå över tiden ca 2 veckor eftersom det är väldigt vanligt... Så räknar kallt med en månad till som "tjockis". Har dessutom lite saker som måste fixas innan jag kan ha en bebis; måste jobba nästa vecka också (vi har eget företag och det strulade lite med min ersättare) och så måste jag få hästarnas hage plogad. Men sedan är jag redo!

Har inga känningar alls att bebis skulle vara på väg ut, inga sammandragningar eller förvärkar öht.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill inte att bebis tittar fram, men det ska den ju inte förrän i mitten på maj. Jag vill hinna undan med vinterkläderna och njuta av vårsolen med tjock mage! Men magen är gigantisk redan:grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hoppas verkligen på att slippa gå över tiden i alla fall.

Har BF om fyra veckor och mamma gick aldrig över tiden. Min äldsta bror kom i vecka 32, min andra bror på BF -2 och jag på BF -7. Visst kan det vara lite genetiskt? Snälla, säg att jag har rätt... :angel:

Jag vill att bebis ska komma den 11 mars. BF -8 är ju helt okej och min och sambons årsdag. :idea:

Tips på att få igång det hela då välkomnas. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

SEX :D

Fast jag är egentligen inte så less på att vara gravid, utan längtar efter innehållet något helt galet! :love:
2 veckor kvar til BF idag... Så nu kan det bli när som :)

Statistik från min mamma (som är bm, om någon nu lyckats missa mitt tjat om det):
- Ca 92% föds mellan v 38+0-41+6
- Ca 5% föds på sitt BF
- Att förstföderskor går över BF i större utsträckning än omföderskor är en myt
- Färdknäppen kan sätta igång förlossningen om man är mogen. Att man är mogen betyder inte att det hade kommit igång av sig själv den dagen ändå, utan man kan gå mogen i dagar-veckor.
- Snöskottning, fet mat, hallonbladste och allt annat man hör har ingen effekt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Inte för att göra dig deppad nu ;)

Men jag läste någon forskning som har visat på att det mer och mer pekar på att det är barnet som sätter igång förlossningen.

Alltså att när det börjar bli för trångt och moderkakans funktion har minskat nog mycket så sänder barnet signaler (som frigör hormoner) att det måste ut. Utsätts barnet för "stress", såsom väldigt mycket sammandragningar och stress hos mamman så kan det också signalera i förtid att det vill ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 134
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp