Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag känner också mest när jag sitter.

Samma här. Känner i princip bara när jag sitter än så länge, och alltid väldigt långt ner, strax över könshåret bara liksom :o Men jag känner fortfarande inte rörelser dagligen, utan det är till och från fortfarande.
Ninnur, Lilla Smilla och ev ngn mer:
Vad härligt att det är dax för RUL för er nu! jag har 9 dagar kvar till mitt, och det känns närmast evighetslångt. :angel:
__________________________________________
Åh, jag känner mig så eländig med mitt illamående och mina kräkningar, tycker så synd om mig själv! Ibland känner jag ren panik, fan, jag ska antagligen må så här nästan ett halvår till, hur ska jag kunna stå ut!?! :cry: Samtidigt så kan jag skämmas över mig själv som gnäller så för lite kräks och illamående. Jag är ju lyckligt lottad som ens år vara gravid, det är ju det här vi kämpat för så länge! Men jag förstår inte hur jag ska orka med det här alltså...:(
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är på samma ställe som mina sparkar känns! När sambon kände trodde han inte på mig att den va så långt ner! Han trodde jag hade rejäla gaser, men man känner faktiskt skillnad. Jag va tveksam förut till hur jag skulle veta att det va sparkar och inte en livlig mage, men det är solklar skillnad ju! :D

Man får vara ledsen över att må så dåligt. Jag förstår dig. Det va dagar i mitt värsta illamående när jag funderade på vad jag gett mig in på. Hade jag "vetat" att det skulle vara så hela tiden hade jg nog gått under helt. Det måste vara svårt att njuta av att vara gravid när man mår så illa. :( Mitt illamående kommer bara i samband med mat och matrester nu i alla fall.

Tänker på dig i alla fall!
 
Sv: Vårmammor 2011

jag kom på en sak, prova lägg dig på mage! Då känns rörelserna mycket mer väl!

Jag sover på mage och känner ändå inget, men nu vet jag varför :D Har varit på ul nu och sett en alldeles perfekt bebbe där inne :love: Däremot beräknades födsel till 24/3 vilket innebär att jag är i v 17+0 idag så då är det inte så konstigt att jag inte känt nåt. Men det gör som inte mig nåt, fick ett till ul nästa fredag nämligen :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
11:e. LillaSmillan, första barnet
17:e Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e - lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e - oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)
 
Sv: Vårmammor 2011

Hade en blödning till idag :( Tidigt på morgonen strax innan jobbet, satte mig i bilen o körde halvvägs sen vände jag o körde hem igen. Fixade inte att åka dit o tårarna bara rann... Blödningen va liten även denna men mer blod än flytningar än sist..
Suttit hela dagen o väntat på att bm mottagningen skulle öppna. Ha precis pratat med dom o så länge jag inte har ont så ska jag avvakta. Får jag fler blödningar så skulle jag ringa igen (precis samma svar jag fick när jag ringde igår! :( )
Vid missfall kan de ändå inte gör något åt det som hon uttryckte sig...
Hade bestämmt mig innan jag ringde att jag skulle kräva ett ul/vul men vid prat om missfall hade fick jag fullt upp med att hålla tillbaka tårarna så fick inte ur mig någonting vilket jag ångrar nu! Hade kännts så mycket lättare om jag bara hade fått veta att bebben lever där inne...
4v kvar tills vi ska lyssna på hjärtat o om det inte blir fler blödningar (hoppas!), så kommer dessa veckor att vara helt fruktansvärda!
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad härligt! :D Då har du ju en riktigt bra förklaring! :D Jag längtar massor till mitt UL på måndag! Vill också se en liten, perfekt bebis!

Jag börjar dock tro att jag gått längre än vad jag tror :p Har ju uträknat från ett tidigt VUL, men så tidigt kan man tydligen ha svårt att mäta ordentligt. Vi får väl se. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

I mitt landsting så får man vända sig till kvinnokliniken vid tidiga blödningar. Det har jag gjort och fått jättebra hjälp. Ring till närmaste kvinnoklinik och kolla! Du kan ju inte få mer än ett nej i alla fall.

Håller tummarna för att den lilla mår bra därinne hos dig också i alla fall!
 
Sv: Vårmammor 2011

vart i kronoberg bor du? vilken vecka är du i?


ninnorur eller hur det nu stavas -skönt att det såg bra ut iallafall!!
 
Sv: Vårmammor 2011

ok, tänkte om du bodde i närheten av Tingsryd kunde du fått låna min doppler, jag hörde hjärtat från v 12 med den
 
Sv: Vårmammor 2011

NU ska jag gnälla lite å få ur mig lite vrede...jag känner mig inte de minsta arg å har nte gjort under graviditeten men tydligen så är jag det iaf...det är vad jag får höra nästan var dag på ett eller annat vis...jag blir jättelessen för jag känner mej verkligen inte sån men de kanske kommer ut på det viset jag vet inte...i vilket fall så ska man tydligen kunna ta hand å inte påverkas av sina hormoner å graviditet, man ska jobba/ plugga heltid å hinna med alla läxor mm, ta hand om djuren, ta hand om hemmet, ha konstant halsbränna + att förra veckan opererade jag handleden för förtrånga senor på höger handen å har ont å kan inte belasta den å göra allt fullt ut, man ska hinna laga den maten som éns andra hälft önskar å FYYY!!! å mitt i allt detta har jag nu äntligen lyckats sluta röka vilket varit jobbigt för har gärna velat sluta men haft svårt å då har man kännt sig usel för man utsätter barnet för rökning..nu har jag iaf slutat *stolt*..men det är tydligen inte heller förståligt att man faktiskt kan få lite abstinens...neee då..man ska göra allt å bara vara GLAD!! jag är GLAD men nu efter jag skrivit allt detta så kan jag förstå om man bryter ihop titt som tätt...att man kanske inte alltid är så glad som man tror..men de blir juh inte bättre av att folk påpekar de istället för att när man mår bra mm påpeka att dom verkligen tycker om en..neee uppskattning är överskattat....

ska bli intressant å läsa detta om några månader å se om de är jag elller om de verkligen är hormonerna som talat..

ursäkta de långa menlösa gnällinlägget men just nu blir jag bara så lee..
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad härligt! :D Då har du ju en riktigt bra förklaring! :D Jag längtar massor till mitt UL på måndag! Vill också se en liten, perfekt bebis!

Jag börjar dock tro att jag gått längre än vad jag tror :p Har ju uträknat från ett tidigt VUL, men så tidigt kan man tydligen ha svårt att mäta ordentligt. Vi får väl se. :)

ninnorur eller hur det nu stavas -skönt att det såg bra ut iallafall!!


Det var verkligen en enormt fascinerande upplevelse att se en liten bebis som finns inuti min mage! Nu kan jag äntligen tro att det är sant :) Sambon satt bara helt tyst och kollade. Nu ska jag bara försöka njuta av att jag mår bra och inte oroa mig. Bara 9 dagar tills jag får se Bubblan igen ju! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Däremot beräknades födsel till 24/3 vilket innebär att jag är i v 17+0 idag

Först och främst stort GRATTIS till det lyckade ultraljudet! (Varför skulle det göras ett nytt om 9 dagar föresten?)

v 17+0 och bf 24 mars, hur räknar du då?

Jag har ju enl ultraljud i v 14 bf den 23:e, en dag före dig, men är enl Bm´(och Familjelivs´s kalkylator http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php) då i v 16+6 idag? Du borde då vara 16+5, en dag kortare än mig? Eller är det jag som är förvirrad? :confused:
 
Sv: Vårmammor 2011

Korrigerar lite, "Liten Hemlis" har ju "kommit ut" med sitt riktiga nick! =)

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
11:e-LillaSmillan, första barnet
17:e-Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e -e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e -oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)[/QUOTE]
 
Sv: Vårmammor 2011

Sorry, räknade fel. 16+6 sa bm idag iaf. Hon ville ha ett till ul efter att jag gått in i v 18 får att titta på organen då, det händer tydligen en hel del på en dryg vecka! Jag säger inte direkt emot :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Ha ha, nej självklart inte! Titta vill man ju gärna göra ofta! =)
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger en knapp*


Jag vet inte vad det beror på, men jag är grymt trött nu! Jag höll på att somna på jobbet idag (och då jobbar jag bara 2 timmar...).

Igår började mina ben kännas som gelé och inte vilja bära mig när jag går. Idag var det ännu värre. .När jag gick hem och gick nerför trappan från jobbet (jobbar på andra våningen), så var jag tvungen att sätta mig ner mitt i trappen för att benen inte bar längre! :crazy: Skitläskigt.

Innan jag gick till jobbet idag (börjar 11.00), så åt jag frukost som vanligt vid halv nio. Sen två frukter innan jag går till jobbet. Idag kom allt upp igen, precis innan jag skulle iväg. Det förstörde hela arbetsdagen, för jag hann ju inte stoppa i mig något nytt innan jag var tvungen att ge mig iväg. Då var det en väldig tur att det inte var mer än två timmar på jobbet...

Jag kan inte ha mina akupressurarmband längre heller, för jag har blåmärken på hela handlederna. Jag får blåmärken så lätt, och nu gör det bara ont att ha de på. Annars tror jag faktiskt att de hjälper en del nu.

Nu har de på jobbet förstått också, magen går inte att dölja längre hur väl jag än försöker. Jag har ju inte sagt nåt till någon kollega, utan bara till min chef.


Så, nu har jag gnällt av mig för idag :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 603
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 765
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp