Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

:bow:
Ska förresten ställa några av alla de frågor som poppar upp! En kompis sa att man inte ska bada, för att inte höja kroppstemperaturen, stämmer det?? Jag har bara varit på rådgivning hos BM, och det var mest kostråd och lite frågor om att jag inte knarkar eller nåt :p
Jag och en kompis tänkte nämligen åka på SPA, är det dumt då? Eller ska man inte få massage heller? Då försvinner ju liksom hela grejen med spa :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Massage rekommenderas inte under graviditet. Det sägs att det finns en viss risk att man får missfall.

Bad däremot ska inte var några problem. Jag frågade min barnmorska om bubbelbad, hon sa att det inte finns något som egentligen talar emot det. Men vissa avråder ändå. Har hört lite blandat om det där, nåt om att ljudnivån skulle vara för hög under vattnet, och att det är för mycket bakterier i.
 
Sv: Vårmammor 2011

Massage överhuvudtaget, så inte ens t ex nacke? Vill ju såklart inte riskera nånting! Jag som hade sett fram emot att nyttja jobbets friskvårdspengar ;-) men magen framförallt såklart.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ta en ansiktsbehandling! Ingen massageterapeut kommer vilja massera dig då risken är att man utlöser hormonet som sätter igång förlossningen (=vilket skulle orsaka missfall)
Det finns många mysiga saker att göra på ett spa förrutom massage.
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger sista knappen*

Idag har jag jobbat min första dag på 50%! Det gick över förväntan. Jag var bara så hungrig och trött på slutet att jag höll på att somna. Lite "lätt" illamående också eftersom jag inte ätit något under hela passet. Äter jag och är stressad kommer det upp på en gång, så jag bestämde mig för att låta bli att äta något överhuvudtaget och hellre bli lite illamående av att inte ha ätit.

Nu väntar i alla fall en ledig helg för mig! Sen på måndag morgon får vi se den lilla! :love:

Mina ben har blivit helt konstiga. De är jättesvaga och känns som att de ska vika ihop sig under mig. Det känns jättekonstigt, det gör inte ont. De lyder bara inte. :crazy:


Hur mår ni andra?

Jo, mamma frågade om vi hade börjat fundera på barnvagn! :eek:
Har ni börjat kolla på det än? Det känns ju som att det är så långt kvar, men det kan tydligen vara lång leveranstid på dem?
 
Sv: Vårmammor 2011

kl.
Tar bort mig från listan :( Va på ett vul idag efter en veckas små blödande.
Visade sig att fostret inte va större än ett 6 veckors o vad den läkaren kunde se fanns det inga hjärtslag :( :(
Ska dit på måndag igen för en extra koll och kan tänka mig att det blir en skrapning om det inte kommit ut i helgen :(

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum

9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e -oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)
 
Sv: Vårmammor 2011

Skickar en massa tröstkramar :(

Ta hand om dig i helgen och försök att inte tänka på det för mycket. Det händer (dessvärre) ibland att något är fel med fostret och då tycker jag personligen att det är bättre att naturen reder ut det så pass tidigt istället för att man ska gå hela tiden i tron om att man kommer få en pigg och frisk liten bebis.

Det gör inte det hela lättare på något sätt, men kanske lite lättare att förstå. Jag lider verkligen med dig. Jag har själv suttit i samma situaion. :( Vill du PM'a så kan jag dela med mig av mina "erfarenheter" om du vill.
 
Sv: Vårmammor 2011

tack :( Jo jag försöker oxå tänka så att det är bättre att det blir såhär än att man går hela tiden ut och barnet inte klarar sig, men som sagt det blir inte så jätte mycket lättare för det :( Nu är det som det är.. Jobbigt att berätta för de som vet om att vi varit gravida och att förklara för vår 4-åring att han inte ska bli storebror :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag berättade för min mamma genom att ringa, gråta och säga "Det sket sig". Hon förstod direkt vad det handlade om.

Sen kanske man inte kan vara lika öppen och rak, det beror ju på vem det är.

Det finns nog inga speciella sätt som är rätt eller fel att berätta en sån sak. Ni får göra så som det känns bäst för er helt enkelt.

Jag tror att för en fyraåring kan man berätta att bebisen i magen inte mådde bra och att den inte kommer att komma... Eller något sånt. Det beror ju lite på hur mycket sonen pratar om det också. Om ni har planer på att försöka igen kanske ni bara kan låta det vara och hoppas att snart vara tillbaka? Det är ju bara en lösning om han inte verkar fundera så mycket över det. Jag vet inte om det är en bra lösning heller när jag funderar mer på det.

Jag skickar styrkekramar igen hur som helst! :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jättetråkigt att läsa :( Hoppas att ni klarar er bra, både du, din partner och sonen.

*Kl*

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum

9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag mår som "vanligt", alltså märker jag inte ens av att jag är gravid. Jobbar heltid, hästen är fortfarande i full tävlingskondition (dressyrhäst) och nästa helg kommer en dressytränare upp så då blir det träning hela helgen :banana:

Hoppas att detta välmående håller i sig, men väntar på bakslag...

Har gått upp ca 2 kg, men syns inte att jag är gravid, eller ja dom som vet om det kan väl ana en minimal mage. På tisdag är jag i v20...

Jag har faktiskt börjat kika lite på barnvagnar och även funderat på vad man behöver mer för grejjor till en bejbis, jag vet ingenting känns det som. Men när börjar man köpa sådant? Är ju evigheter kvar? :o
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vägdes på inskrivningen idag men vet inte vad jag vägde innan så det hjälper föga ;) Dock syns magen redan :eek: Barnmorskan sa att det inte är omöjligt eftersom jag är rätt lång och rätt smal. Sambon däremot är elak och retas med att det är tvillingar :p

I övrigt är jag som du. Rider och går i skolan som vanligt. Hade jobbat också om inte skolschemat krockat så dumt med jobbskiften. Får äta lite oftare än vanligt och har noll aptit men annars inget särskilt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag måste börja titta lite på barnvagnar, men ska vänta tills efter fredagdå vi ska på UL så man ser att allt är ok sen måste man nog börja handla lite smått innan tiden springer iväg allt för mycket...ska köpa två barnvagnar en lite finare å en "slit å släng" vagn som får bli stallvagn..de luktar trots allt häst efter ett tag om man har fin vagnen i stallet så så får de helt enkelt bli!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kommer ju ärva precis allt. Har till och med tre olika vagnar att välja mellan! Men två äldre systrar som har två barn var + flera vänner med barn så blir det lätt så :D Däremot kommer vi nog att titta efter just vagn ändå för jag vill ha en sån med klicksystem där man tar babyskyddet från bilen och klickar i chassit på vagnen. Det känns så mkt enklare om man åker till stallet och babyn sover så slipper man hålla på och lyfta ur babyn ur skyddet och lägga i vagnen. Jag har dessutom en volvo v70 med KORTA bilbälten bak. När syster hade samma bil vet jag att bältet inte gick runt babyskyddet till 100% utan det satt bara fast i 3 av 4 fästen. Vill därför ha babyskydd med bas :) Om ni har några tips om vilka märken jag ska kolla efter så hojta gärna!
Fördelen för oss vårmammor är ju att om vi har lite is i magen så kan vi runt årsskiftet köpa 2010 års modeller billigare eftersom de vill ha in de nya modellerna i affärerna ;)

Nu ska jag åka och vara med 3 av mina 4 syskonbarn en hel dag igen :) Igår var det cykelutlykt och Toy Story 3 på bio som gällde. Idag börjar vi med basketträning så får vi se vad som händer sen. Jag har iaf inga problem att leka och så. Ligga på mage på golv är väl det som inte funkar numer i v17+2 :D
 
Sv: Vårmammor 2011

oj ja visst är det evigheter kvar... men jag fixar och donar endå :) vi har köpt vagn, fått hem en massa ärvda saker och denna helgen lägger vi nytt golv å målar om i lillens rum. Jag har en känska av att allt kommer att vara klart innan jul ;) Har även köpt en symaskin och börjat sy påslakan och sånt, nån som vet vart man kan få tag på bra mönster på babykläder??
 
Sv: Vårmammor 2011

kl.
Tar bort mig från listan :( Va på ett vul idag efter en veckas små blödande.
Visade sig att fostret inte va större än ett 6 veckors o vad den läkaren kunde se fanns det inga hjärtslag :( :(

Beklagar verkligen!

Ang. din 4-åring, så förstår de mer än man tror. jag har haft 4 MF, och det senaste, som skedde i april, vet våran dotter om (nu 4½)

Vi sa helt enkelt att bebisen dött i mammas mage, och det tog hon bra. Sedan följde många månader med frågor, hon kunde precis när som helst kläcka ur sig: "Varför dog bebisen?" och liknande, allra helst vid olämpliga tillfällen, men det var hennes sätt att bearbeta det hela. Tror det är viktigt att de tillåts fråga, och undra och prata om det som hänt...

kramar
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack :) Vi förklarade för honom att bebisen i magen inte mådde bra och inte kommer att komma ut, typ... Att han ska få en annan lillebror/syster men att det tar lite längre tid nu... Han har varit så himla stolt över att bli storebror och berättat för alla han mött att han ska få en lillasyster! (en syster skulle det va :) ) och såg verkligen fram emot att få lyssna på hjärtat, och vara med när bebisen kom ut hade han bestämt att han skulle vara med :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Herregud vad du fixar.

Vi som inte ens ska ha något barnrum? Tänkte att vi fixar iordning när det börjar vara dags att sova i eget rum.

Jag har inte köpt ett enda bebisplagg eller ordnat någonting... känner mig som en dålig människa nu, men det är ju halva tiden kvar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 641
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp