Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Men det är ju en evighet kvar ju ;) Halva tiden har gått och det känns som att jag har varit gravid i flera år...
 
Sv: Vårmammor 2011

*Hugger sista knappen här jag ;)

e_li_na: Vad tråkigt att höra, hoppas ni snart får till det igen. Jag ska hålla tummarna!

Kul att du avslöjade dig LadyCovergirl, och välkommen till tråden :)


Ang. tid kvar och köpa saker...för det första har jag ju längre tid kvar än många av er, är i mitten av trettonde veckan för tillfället.
Och för mig får det gärna ta tid! Med en liten 15-månaders i huset är det full rulle ändå :p
Och saker har vi ju det mesta, blir nog lite små kläder misstänker jag, lite av varmare slaget måste vi nog skaffa, sonen föddes i början av Juli.
Och vagn måste vi köpa, syskonvagn :eek:
Lite ledsen är jag allt, älskar vår fina Kronan-vagn och den finns inte som syskonvagn...tror det får bli en Emmaljunga, en av få som går att ha mot sig när dom sitter.

Och till dig feel, vad gäller barnrum. Vi har haft sonen i vår säng tills för en vecka sen ungefär, då flyttade vi ner våra madrasser på golvet och la en tredje bredvid, kloss i liksom.
Så där sover vi nu, och han är ju som sagt drygt 15 månader.
Barnrum har vi alltså inte alls haft nytta av, leksaker har vi i vardagsrum där vi ändå är mest. Emil vill ju inte vara själv än, och vi vill ju vara med honom!
I det tilltänkta barnrummet bor min syster för tillfället :)
Så man måste inte ha barnrum från dag ett ( därmed inte sagt att det är något fel att ha det givetvis! )

Så..förövrigt går det hyffsat här hemma. Jag har lyckats få bältros :eek: och annars rullar allt på som vanligt med illamående och trötthet och roliga saker...

Hoppas ni alla har en trevlig helg!
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi tänkte ha spjälsängen brevid våran säng, och antar att den blir kvar där i några månader iaf, ett spädbarn har ju egentligen ingen nytta av ett eget rum men hade jag bott i ett stort hus med massa rum över hade jag kanske tänkt annorlunda (nu bor vi i en lägenhet mitt i stan). Varför har ni madrasserna på golvet?

Men hallå, vad köper man för storlek till en nyfödd? Hjäääälp :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte heller börjat fixa än.
Vi har visserligen ett rum som ska bli barnrum, men där är en massa annat just nu. Men lär ärva en massa saker från syrran skulle jag tro, så har inte så bråttom
 
Sv: Vårmammor 2011

haha, jo jag känner mig allt lite galen som grejjar och donar ;) rummet står ändå tomt eller ja fick brukas som "skräprum" där allt man inte ville ha framme åkte in... och är i stort behov av uppfräschning + att jag behöver nånstans att ställa alla bebis grejjer tills det är dags :) kan ju även ha att göra med att jag lånat ut pållen på foder och har lite för mycket fritid :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi tänkte ha spjälsängen brevid våran säng, och antar att den blir kvar där i några månader iaf, ett spädbarn har ju egentligen ingen nytta av ett eget rum men hade jag bott i ett stort hus med massa rum över hade jag kanske tänkt annorlunda (nu bor vi i en lägenhet mitt i stan). Varför har ni madrasserna på golvet?

Men hallå, vad köper man för storlek till en nyfödd? Hjäääälp :eek:


Madrasserna har vi på golvet för att det är mycket mysigare så.
Våra två som hör till dubbelsängen är sånna från IKEA, som man kan skruva fast ben på ni vet?
Och Emils är en vanlig skumgummimadrass.
Så det blir en naturlig liten kant som gör att Emil-vilde kan röja runt bäst han vill när han sover, utan att störa oss.
Visst hade vi kunnat lägga bara hans madrass på golvet och ha kvar vår höga säng, men det känns tråkigt tycker jag. Dels för Emil som får ligga så långt ner, och dels för oss.
Att man slipper oroa sig att han ska trilla ur sängen på morgonen när han klättrar över till oss är ju ett annat plus.

För en "normalstor" nyfödd brukar som aneka skriver 50 eller 56 passa bra.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Usch, jag har fastnat i graviditetsfällan med nässpray nu sen förkylningen för två veckor sen. Provade att köpa sån Renässans som är koksalt och då lite bättre mot slemhinnor och så men det funkar inte alls, måste ha Nezeril för att kunna andas. Är det någon som vet hur farligt ett sånt här beroende är? Kan det skada bebisen?

I övrigt är jag nu helt slut efter en intensiv familjehelg. Idag ville ungarna till stallet och Wille behövde ändå en vilodag så han fick vara barnponny (bara 174cm mkh :D) med syster och alla barn medans jag hann mocka och fixa allt. Riktigt skönt att ha det gjort så att jag bara kan slappa nu resten av dagen! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Oh! Tack för tipset, det hade jag missat totalt! Vilken nedrans tur att jag har en massa lördagsgodis från igår kvar att snarra på till det :D I övrigt är det bara skit på tv just nu enligt mig. Och förresten, hej och välkommen som dig själv har jag inte sagt :p Kul att det är någon som man känner igen lite mer från andra delar av forumet :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var så lite så :laugh: Jag får dock spela in det för jag ska till stallet nu och rida i solskenet :D
Jag har förresten en del att se på TV, reprisen av Cougar Town (fotboll i tisdags), Sportspegeln, Becker och South Park. Jag är en mycket upptagen människa :rofl:

Tack också förresten :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger sista knappen*

Imorgon bitti är det dags för UL för oss! Jag är supernervös. Har ju känt fosterrörelser regelbundet flera gånger om dagen i säkert två veckor i alla fall, men i helgen har jag inte känt nåt :cry: Superorolig i alla fall.

Går in i v. 19 idag också.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Är det någon som vet hur farligt ett sånt här beroende är? Kan det skada bebisen?

Inte farligt. Möjligvis lite jobbigt. Jag använde nässpray hela förra graviditeten, och det var inga problem att sluta sedan (graviditeten gjorde att det svullnade i näsan) Den här graviditeten har jag använt nässpray sedan v 8 eller ngt, och räknar kallt med att göra det i mååånga veckor till...

Imorgon bitti är det dags för UL för oss! Jag är supernervös. Har ju känt fosterrörelser regelbundet flera gånger om dagen i säkert två veckor i alla fall, men i helgen har jag inte känt nåt :cry: Superorolig i alla fall.
Det kommer gå superbra, det är jag säker på! Lycka till!
 
Sv: Vårmammor 2011

Inte farligt. Möjligvis lite jobbigt. Jag använde nässpray hela förra graviditeten, och det var inga problem att sluta sedan (graviditeten gjorde att det svullnade i näsan) Den här graviditeten har jag använt nässpray sedan v 8 eller ngt, och räknar kallt med att göra det i mååånga veckor till...

Vilken tur! Har bara hört varningar men aldrig nåt om varför. :)


Trazel - Lycka till. Och NJUT av stunden! Bläddra gärna tillbaka i tråden och kolla mina tips från syrran. Jag ska ju få komma dit igen på fredag :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Prata med bm om att ev få ett kortisonspray utskrivet istället:idea:. Blir du beroende så svullnar slemhinnorna av att inte få sin vanliga dos nässpray.
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch vad nervös jag är! Knappt sovit nåt i natt, men nu börjar färden mot den stora staden... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Heja oss och våra bebbbar idag! :bump:
Jag ska in 13,30.
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack för det tipset också! :) Provade ju som sagt koksalt men det gjorde mest ont i näsan. Jag är ju pollenallergiker så näsan är van vid regelbundet sprayande under hela sommarhalvåret.


Lycka till nu alla ul:are idag :) Jag vill gärna se bilder sen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Har varit in och sett en helvild liten bebis som va helt perfekt! :love: Fick det gamla datumet bekräftat igen :) Återkommer senare med bild, måste ladda upp först och nu skriver jag i mobilen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 641
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 127
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp