Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Haha, vad krångligt det är!

Men jag tror (och hoppas framför allt) att bebisarna kommer ut när de är mogna ändå... ;):D
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej! Idag har jag och sambo varit ppå UL och sett en mycket trött och svårväckt liten kille :) Det va nog det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv! Först ville han inte vakna och visa sig för bm men precis när vi skulle ge upp bjöd han på en frivolt och visade upp allt hon ville se ;)
Får korrigera lite på listan då hon flyttade fram mig två dagar...

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e -e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e -oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)[/QUOTE]
 
Sv: Vårmammor 2011

Enligt 1177.se's uträkning bör jag vara i 17+0, bm sa 16+6. Jag vet varken ut eller in :confused:

... och enligt FL 16+5. Helt snurrigt det där. FL och BM räknar likadant, men sätter BF olika, BM på 40+0, FL på 39+6. Därav samma antal veckor till olika BF... Hur 1177 räknar vette tusan, för det stämmer inte med ngt av de två "ogkända" räknesätten. :grin:

Jag kommer nog gå efter BM´s mått sedan, när jag fått ett säkrare datum!
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag har jag och sambo varit ppå UL och sett en mycket trött och svårväckt liten kille :) Det va nog det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv! Först ville han inte vakna och visa sig för bm men precis när vi skulle ge upp bjöd han på en frivolt och visade upp allt hon ville se ;)

Grattis till den kommande sonen! :love: Härligt att allt gick bra, och kul att ni fick reda på könet också!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag går nog också efter bm's daguträkning :)

Här är bilden på underverket! :love:
66030_488477825711_582615711_6919051_7491822_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

tack! hmm hur gör man för att lägga upp bilder??
 
Sv: Vårmammor 2011

KL

Jag har inte varit så aktiv i den här tråden, men varit inne och läst varje dag :) Jag ville bara skriva att jag tycker att det är roligt att det är fler som har varit på första UL. Jag väntar med spänning tills på måndag (18e) då är det min tur att se lilla beben för allra först gången! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det finns beskrivet på bukehjälpen. Men kort sagt så måste bilden ligga ute på nätet redan och så klickar du på symbolen som ser ut som ett vykort och lägger in bildadressen där. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

ok... försökte kopiera länken fån facebook, men det gick ju mindre bra :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Förresten, ett till skäl att jag inte känner av bebben, den ligger och tittar på min rygg med sin rygg mot min mage :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag fick jag kräkas flera ggr i skolan så gav upp å åkte hem:mad:...nu väntar jag på att läkaren ska ringa för nu jävlar ska jag ha nåt mot mitt illamående...mycket av det är ju psykiskt för de blir bättre när man kommer hem men ack så jobbigt ändå...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu kan jag inte hålla mig längre, efter många långa försök blev det plötsligt två streck!! :bump:
De jag känner på buke vet redan, och om någon här vet vem jag är men inte visste om detta så snälla håll det hemligt några veckor till tack!
Vill också gå på ultraljud snart!! Men vi har inte ens varit på inskrivning... nästan två veckor kvar suck.

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e -e_lin_a, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e -oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mjo fast min verkar vara ganska stillsam, det var först när bm hade klämt en stund med ul-apparaten som den började boxas lite :D

misan - Grattis!! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Den i min mage är allt annat än stillsam... Ska det vara såhär (och jag antar att det blir mer) så kommer jag inte få sova mycket de närmsta månaderna. En lättnad när den kommer ut och sambo kan avlasta ;) Men det är otroligt mysigt att sitta och ha handen på magen och känna den lilla :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 641
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp