Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Tjejnamnet kan inte ge smeknamn, däremot killnamnet vill jag ha en variant av som smeknamn :angel:

Men så avis jag blir på dig som känner massor i magen, jag känner ju ingenting! :cry: Inte mer än att det är trångt att äta ibland, men absolut inga rörelser alls... :(

För mig kom allt på samma dag. Jag gick in i v 19, var på UL och fick en rejäl spark i magen så en och samma dag. Var också lite orolig innan men sparken kom och nu far det runt ordentligt där inne. Min moderkaka ligger normalt också, så den låg inte ivägen för att känna av sparkarna heller. :)

Så håll ut, snart får du inte vara ifred! ;)

Gick in i v 19 igår, är alltså i 18 + 1. Kanske inte så konstigt på att jag minst en gång i timmen tvivlar på att jag verkligen är gravid. Det känns ju inget! Förutom halsbrännan då men det skulle ju kunna vara pga annat så. Kommer nog vara såhär "tröstlös" tills jag fått se Bubblan på ul.

Det är ju jättestor skillnad på när man känner bebisen första gångerna. Det kommer ska du se! Det är inte långt kvar innan du får se att det är en liten krabat där inne i alla fall! ;)

Angående maten så hinner jag aldrig märka att det är trångt om plats... Äter jag för mycket kommer det fortfarande upp på en gång. :grin:

Du kommer nog få reda på hur moderkaka osv ligger på ditt UL, den kanske ligger i vägen för att de första kännetecknen sk komma redan nu? En del får väl vänta till v 22-23 nånting? Jag satt på pendeltåget och bäbis tyckte väl att det blev lite trångt efter ett tag så då sa den till att nä maka på dig morsan för nu klämmer det på mig. ;) Jag har mest känningar i nedre buken på höger sida, och mest när jag sitter.

Jag känner också mest när jag sitter. Står jag upp har jag inte känt det någon gång än. Jag har känt det både när jag legat på sidan och på rygg. Och när jag böjde mig ner för att leka med mina brorsbarn häromdagen! Då fick jag en rejäl spark, det klämde väl till nåt då... :p

Jag blir så avis jag me! vill juh oxå känna sparkar!! men dom kommer väl snart får vi hoppas på!!

Jag har en konstig undran om vår katt..(ska lägga in en tråd på katter å se) men, hon sover inne om nätterna till och från, en gammal honkatt som är ganska så osocial, eller jättesocial när hon själv vill, på nätterna har hon alltid sovit i soffan eller jämte mitt huvud eller nere vid mina fötter..när hon nu fått kbörja komma in på höstkanten så har hon efter jag blivit gravid, lagt sig tryckt mot min mage och spinner halva nätterna igenom..jag ligger alltid på sidan i fosterställning och hon lägger sig mot benen å tryckt mot magen med sin rygg..när jag måste gå ner på nätterna så följer hon med å sen kommer hon upp igen å intar samma position...förhoppningsvis så kanske de lungnar bäbis där inne men de e verkligen konstigt..eller är de bara nåt jag fått för mig men sambon har med reagerat på detta...hoppas de inte kommer ut en unge som spinner sen bara:)

Vad mysigt. Ja katter kan få för sig saker ibland. Vi har med en stallkatt som helt plötsligt en dag blev innekatt, men det var långt innan graviditeten dock;) Men du se det positivt, flerspråkig bebis redan från början:D

Ja jag tycker bara de är mysigt!! men lite märkligt är de allt, de ska bli intressant å se om hon börjar sova vid huvudet sen igen när allt är över!

Min katt lag sig i vagnen hos mina bebisar och spann jättehögt om de grät och jag inte hann plocka upp dem. För övrigt gav hon mig också "minen" - du, hörru, din värdelösa typ - din avkomma ligger här och piper och nån måste ju ta hand om den ...

Jag tror ofta djur känner på sig sånt. Min knäppa unghäst som jag red under en tidigare graviditet blev supersnäll och stod ofta och myste med huvudet mot min mage. :)

Mina kissar märkte direkt på mig! Båda ska helst ligga på magen nu :D Den ena var likadan med syster också under båda hennes graviditeter och låg till och med i knät när hon ammade sen, trots att han egentligen är rädd för barn! När bebis sen sover i vagn i trädgården så ligger han 9 ggr av 10 under vagnen och vaktar :love:

Jag skrittade barbacka idag men det var nog sista gången, kändes apmysko när jag hoppade av. Det måste ha varit någon form av sammandragningar!

Du får vara avundsjuk på mig för sparkarna så får jag vara avundsjuk på dig för ridningen? Jag skulle inte fixa att rida än med mitt illamående, sjösjuk då ju!

JAg rider ca 3 ggr i veckan än så länge..endel dagar känns de bättre än andra...igår hade jag en aspigg häst som taktade i en timme...om inte bebis blev vaggad till sömns då så blir den nog aldrig det:laugh:

enda ja kan känna när jag rider är att jag är evigt pinkenödig fast jag inte är det...får se hur länge de går å rida..rider western så får väl bli tills magen tar emot hornet om man mår bra..man sitter bekvämt iaf:)

Western är nog lite svårare än engelsk sadel :D Jag har inga som helst problem att rida i min 18" hoppsadel än så länge. Tur att jag är lång och behöver stor sadel för att benen ska få plats :D

Jag bara längtar mer och mer efter ultraljudet samtidigt som jag är livrädd att det inte är någon bebis i magen! Tänk om jag har inbillat mig allt?? Jag har verkligen ångest nu... :(

*KL*

Hur länge sträcker sig våren egentligen? :angel:

*hade ett mycket svagt extra streck på stickan idag, men BIM är först i morgon så... :idea: *

Våren är väl mars, april och maj. :)

Ninnurur: Du har ju fått plus på stickan. Jag är rätt så säker på att du skulle ha märkt om den lilla kommit ut. ;) Du har ju mått illa också! Japp, definitivt finns det en bebis därinne hos dig också! :)

Jo, jag vet väl egentligen att det finns en bebbe. Varför skulle jag annars fått en byst som Dolly Parton, större mage trots att jag spytt en massa och nu ha halsbränna som inte är av denna värld. :D Men du har rätt, vi får väl dela, du får känna sparkarna och jag får rida :D

kl.
Var på inskrivning igår :) Känns skönt att ha kommit så långt iallafall... 4v (en evighet!) kvar tills vi får lyssna på hjärtat!
Fick en lite blödning igår, eller va mest som flyningar med lite blod i, rädd som fasen blev man ju! Sambon lugnade
ner mig lite efter att vi läst på lite att det är ganska vanligt m,m, men ska ringa bm så fort de har öppnat...
Vet inte om det är huvudet som spökar efter blödningen men kan inte släppa tanken på att den kanske inte lever där inne :(
Att gå 4v nu o undra o vara orolig känns inge vidare alls :( Va inte såhär nojig med första barnet, hade inte en tanke på att något kunde gå galet men denna gången är jag orolig över precis allt!

Ang. katterna så har inte våra brytt sig om min mage något, varken denna gången eller första. Men däremot vår kattunge som är född i sommras har tytt sig till vår 4-åring något hemskt! Är så roligt att se :)
Varje natt när han ska lägga sig o är ledsen lägger sig hon under hans täcke med huvudet på kudden o så "läser" han en saga för henne sen när han har somnat smyger hon ut om hon inte har slocknat helt själv :)

Hej, knepigt det där me katter, va hos en kompis i lördag och hennes katt låg också på min mage hela kvällen... Hon sa att han även gjort det på henne när hon va gravid...
Åhh imorrn bitti ska vi in på UL ska bli sååå spännande :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 554
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 329
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 083
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 355
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Cykla med liten hund
  • Valpmat