Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

ALLA tror att vi kommer få en pojk...eller tvillingar för vi har massa tvillingar överallt å de vill jag verkligen INTE ha...men isf är de bara att gilla läget...dessutom kallar jag alltid magen för "han" helt automatiskt så de kanske är en pojk iaf...spännande för mina syskon har bara flickor å sambons syskon har bara pojkar så blir spännande å se vem av oss som bryter mönstret:) eller är de tvillingar..en pojk å en flicka....:grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag har gått och blivit dunderförkyld! Nyser och snorar och allt är igensvällt. Var på apoteket nyss och införskaffade Nezeril, näsdukar och Strepsils så nu ligger jag nedbäddad i soffan och tycker synd om mig själv :(

Sen har jag också efter diskussioner med min familj kommit på att det är konstigt att min BM inte reagerade vid inskrivning. Jag är nämligen Rh- och har ju haft ett missfall efter 11 fulla veckor så det är ju egentligen andra graviditeten. Risken för autoimmunitet är ju större då. Måste kolla med svärmor vad sambon är för blodgrupp också... Usch så mkt nojjande det blivit för mig nu, både det här och att jag inte känt något i magen. Men den växer ju iaf så det är ju bra...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är också Rh-, hade ett MF i v. 14 och ett MA i v. 10. Min BM reagerade inte heller. Jag har ingen aning om det där... Men jag antar att det är rätt vanligt. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick precis post från ackis och att delta i en forskningsstudie angående förlossningsdepression. För min som har ADHD och föräldrar som är psykologer så känns det självklart att delta. Det kanske inte bara blir till hjälp för andra utan också för mig själv! :) Nu känns min ynkliga dag lite bättre ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad spännande! :)

Jag skulle tycka sånt va läskigt, men jag skulle nog också delta utan att fundera över saken. Det kan ju både hjälpa en själv och andra.
 
Sv: Vårmammor 2011

kl
Idag ska vi få åka iväg och lyssna på fosterljud. Ska bli spännande. Har ju dock fortfarande inte hört något om UL så jag får väl plocka med mig mitt schema och se om man kan hitta en tid kanske.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Måste bara vädra en fundering. Är jag konstig som vill ha min mamma med till förlossningen? Min sambo är inte den mest företagsamma i pressade situationer, han blir snarare handlingsförlamad. Och eftersom han inte heller har körkort så kommer det antagligen bli mamma som kör upp oss till bb, hon bor mindre än 5 min från oss med bil. Men jag vill alltså ha henne med under förlossningen också. Klart att sambon ska vara med, det är ju vår kärlek som kommer till världen :love:, men jag vill ha någon där som jag vet behåller lugnet och som kan lugna mig. Jag har ju adhd och panik ångest så jag vet redan nu att förlossningen kommer att vara skitläskig. Inte för smärtan eller så utan för att jag inte känner någon och kommer att känna mig ensam och utelämnad utan bekanta ansikten runt mig ;) Visst, det är ju 5 månader kvar men det är lika bra att spekulera i förväg :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, ska jag vara ärlig så har jag också tänkt tanken på att ha mamma på förlossningen! :D

Min sambo har inte heller körkort, så antagligen blir det mamma som får köra oss (fast hon har ca 30 min resväg till oss först :angel:). Jag antar att det inte kommer vara någon panik. Blir det akut vet jag inte hur vi löser det. Sambons föräldrar bor mycket närmare (typ 5 min), men de vill jag inte åka med till förlossningen. Då tar jag hellre en taxi och betalar tusenlappen det skulle gå på.

Åter till att ha mamma på förlossningen. Jag är rätt säker på att hon inte ska vara där. Det här är våran grej, och ja. Jag tror att jag klarar det utan henne. Jag tror dock att allt kommer lösa sig utan problem i alla situationer. Jämt. ;) Jag kanske är naiv i mitt tänkande, men man blir väldigt känslokall i mitt jobb... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag glömde ju berätta att jag har jobbat idag!

Första gången sedan 28 juni som jag jobbat! 2 timmar och 8 minuter jobbade jag. Det gick bra, men jag var helt slut och illamående när jag kom hem. Bra med mjukstart på 25% i en vecka. :)

Nu har jag kunnat äta lite och vilat lite, så nu är det lite bättre igen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är nog i det tänkandet vi skiljer oss ;) Jag är sån kontrollfreak ibland att jag inte ens åker buss för då är det ju inte jag som har kontrollen, jag vet inte när/om jag kommer fram. :D Låter kanske osannolikt men i min hjärna är det logiskt som 17! :D Jag tror nog att mamma vill vara med också. Om hon inte ska vara med inne på förlossningen så kommer hon nog hålla sig nära ändå, ackis är ju hennes gamla arbetsplats så hon vet nog hur hon ska roa sig ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag kan förstå hur du menar i ditt tänkande. Just bilkörning har jag svårt att överlåta till någon annan också. Men det där med kontrollbehovet kan jag förstå, utan att egentligen känna så själv. :)

Jag jobbar på ett större telekomföretags IT-avdelning. Det kommer mycket klagomål till oss och det förekommer hot ibland också. Jag brukar dock ha svårt att fatta vad som är hoten eftersom jag skakar av mig allt så fort. :angel: Sen kan min chef komma och säga att samma person pratat med en kollega till mig efter mig och att den då skulle bomba stället i princip.

Obs, allt sånt polisanmäls och prioriteras inte högre, så det är ingen idé. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Om du känner dig trygg med att ha din mamma med dig så tycker jag du ska ha det! jag skulle nog inte vilja ha med min mamma, räcker med min sambo, han blir stadig som ett berg när något händer så känns tryggt att ha med honom och det är våran stund!

fast vad säger dom på bb?! hur många får man ha med sig in?

du kanske hinner ångra dig och känna dig tryggare innan det är dax! kan juh va så, jag känner mej med livrädd när jag tänker på förlossningen...

Idag har jag en såndär "ograviddag"..annars brukar magen va spänd å jag illamående å allt..idag känner jag mig bara sladdrig, allmänt tjock och som vanlgt..vill att lillbäbis ska börja sparka därinne snart så man kan känna av den lite..går in i v 17+0 imorgon..REDAN!! snart halva tiden gått, heeelt sjukt...å vill även att ultraljudet ska närma sig fortare så man kan få se lilla livet så allt är ok!
 
Sv: Vårmammor 2011

Här är både förlossningen och bb stängt för andra än kvinnans partner pga smittorisk, men med speciella skäl kanske man kan få ha med sig sin mamma?

För min del skulle det inte alls vara aktuellt, skulle absolut inte kunna tänka mig att ha min mor med vid förlossningen...
 
Sv: Vårmammor 2011

Gör hon dig trygg så ska du naturligtvis ta med henne.

Själv så är jag fruktansvärt nålrädd och som läget ser ut idag kan sköterskorna förmodligen bara glömma att lyckas sätta en kanyl på mig:crazy: Så idag började jag fundera på om jag inte ska dra dit pappa utifall att.... Eller någon annan jag känner på ambulansen som i så fall får sätta kanyl... Om det nu blir tvunget.. Hoppas inte:angel: Men men. Är ju lång tid kvar till dess.

Hoppas att sambon kan köra mig till bb den dagen det händer. Annars får väl nån granne rycka in i värsta fall:D

Hjärtslagen var iaf starka och fina på bebben. 160 slag/min. Nu känns det lite mer verkligt att det verkligen händer
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag förstår att du vill ha din mamma med, och tycker det låter som en jättebra ide enligt det du beskriver med känslor och så.
Tänkte tanken själv, mamma är ju mamma och hon har ju trots allt själv fött 3 barn så hon kan ju det där så att säga.
Men vi ville ändå ha stunden för oss själva när det väl blev dags, och det är jag glad för idag.
Mamma ville nog inte heller vara med, just av den anledningen att det är liksom inte hennes plats, eller ja så kände hon.
Det blir nog lätt att en mamma tar över, och så får inte pappan plats på något vis.
Men vet du å andra sidan hur din sambo blir i liknande situationer så kan det ju vara bra att ha någon stadig med som man litar på.
Känns det som att hon blir i vägen kan ni ju alltid be henne vänta utanför eller så.
Har för mig att man får ha med sig två anhöriga på förlossningen också, när jag födde i alla fall. Fast nu vet jag inte riktigt det är med tanke på smittorisk hit och dit..?

Själv påbörjar jag tolfte veckan idag, och mår lika fruktansvärt som innan.
Men idag har vi i alla fall klippt gräs och häck och grävt en ny liten rabatt och annars bara gjort fint inför hösten och vintern.
Känns skönt :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack för all input! Det är ju som sagt ett tag kvar så mkt hinner ju ändras. Tog upp saken med sambon och hans svar var att om situationen kräver det så kan han kontrollera sina känslor fullständigt. Men det är ju inte det jag vill, jag vill ju att han ska vara med och vara delaktig och skratta och gråta tillsammans med mig! Men han är ju sån, det är allt eller inget eller nåt sånt... Vi får väl se när det är dags och efter studiebesök på förlossningen och så. Om hon inte får vara med inne så vill jag nog ha mamma utanför dörrarna iaf... Mkt av min osäkerhet beror nog på att andra människor inte vet hur de ska uppföra sig runt "såna som jag" som har adhd. Vi är ju som alla andra men ändå inte. Vissa människor verkar tro att vi är dumma i huvudet tyvärr... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

På Ackis får man ha med sig två anhöriga under förlossningen om man vill, så om du vill ha med din mamma så får du. Det kan ju kännas skönt att veta.
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch!! idag när jag skulle gå från lektion..hade suttit ner ca 2 timmar å reser mig upp hastigt så spände de till i höger sidan som ägglossning...jävlar va ont de gjorde, fick gå dubbelvikt till bilen å hoppas på att jag inte skulle svimma..men klarade mig den långa vägen dit iaf sen efter jag suttit ner nån minut så släppte de...blev minsann lite nervös där et tag men de ska nog va lugnt...ligamenten som inte hinner med antar jag..så är de när man inte tänker sig för.. eller ska de va nåt annat som jag ska va orolig för?! förmodar att nån mer än jag kännt av de där...
 
Sv: Vårmammor 2011

Reser jag mig för snabbt så får jag först jätteont, precis som du beskriver. Sen blir det svart för ögonen. Det har väl med mitt låga blodtryck att göra antar jag (svimningskänslan alltså).

Jag antar att det är ligamenten som gör ont, för det gör bara ont där när jag reser mig.

Jag har börjat få molvärk i magen också, inget jag haft tidigare i den här graviditeten så jag blir lite orolig. Har läst på flera ställen att det är vanligt nu (v. 17) eftersom livmodern växer så mycket. Jag gillar det hursomhelst inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 599
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 765
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp