Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Vad är du i för vecka?

Jag är i 15+5 och jag har en tydlig mage. Jag hade dock inte jättemycket magen att gömma den i innan...

Här är det inte godis i alla fall som gjort magen, för det har jag inte ätit på flera månader. Jag har ätit chips typ två gånger på dessa månader, så jag tror inte på det heller. Dessutom har jag inte gått upp ett enda kilo än... De har bara "möblerats om" lite. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är i 14+2 tror jag det blir. Jag hade ju lite mage innan, inte jättemycket men inte platt iaf;)
Jag har gått upp 3kg tror jag det var när jag ställde mig på vågen förra veckan. Så måste börja se upp med vad jag stoppar i mig:eek: Får försöka ha frukt och annat till hands istället för godis och sånt.
Jag har ju mått illa, men har som tur är inte spytt....
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är i v 16+5 och på mig har det helt klart börjat synas. Jag har nog gått upp en del också eftersom att jag inte red första 12 veckorna. Vardagsmotionen försvann liksom. Jag kan köpa hem godis och chips utan att äta det, jag äter för mkt mat istället :D
 
Sv: Vårmammor 2011

På mig syns det tydligt, väldigt svårt att dölja (15+1) Så som jag ser ut nu, såg jag ut i v 22-25 någonting med dottern :eek: Förstår inte hur det är möjligt, men men...

Jag har gått upp de där kilona som jag gick ner, så det är +-0 sedan innan graviditeten, men inte en chans att jag får på mig mina vanliga byxor och kjolar längre... Som tur är så fungerar mina vanliga klänningar/tunikor + leggings ett tag till, så jag behöver inte handla mammakläder ännu.

Nu har jag äntligen börjat känna fosterrörelser! Som jag har väntat på de här små buffarna där innifrån. Det var på tiden, liten därinne är ju typ 15 cm, så det måste gärna kännas när h*n rör på sig tycker jag!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har jättesvårt att få behålla mat fortfarande, men frukt och yoggi går bra. Så jag får väl fortsätta på den dieten ett tag till... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Bättre än inget! Apropå diet så har min systerson på två år råkat ut för s.k. höstblåsor i och runt munnen så det gör ju bara ont att äta. Utom glass! Så han lever på glass just nu och tycker att livet är ganska bra ändå :D

Jag kan ha vissa vanlig kläder fortfarande, såna som jag hade när jag var en tjockis... :o Men snart kommer det nog bli andra kläder som gäller! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag äntligen börjat känna fosterrörelser! Som jag har väntat på de här små buffarna där innifrån. Det var på tiden, liten därinne är ju typ 15 cm, så det måste gärna kännas när h*n rör på sig tycker jag!

Förut har jag TROTT att jag känt fosterrörelser ju, men idag VET jag att jag gjorde det! :D

Så himla härligt att känna den lilla därinne! Passade på att lyssna med stetoskopet också, och ja. Jag är säker på att jag hörde ett pickande hjärta därinne också. Lät precis som när jag hör min puls i stetoskopet, det slog bara typ dubbelt så fort. Det måste ju vara bebisen! :D

Ninnurur: Jag har alltid kört med tajta linnen, tajta leggings och så... Jag kan ha ETT par leggings av mina gamla. De har högre midja och tunnare resår, annars kör jag vidare på mina tajta linnen. Jag har ju faktiskt bebismage nu, så då får det gå. Jag har ju knappt lämnat hemmet under tiden som jag sett tjock och svullen ut bara...

Typiskt bara att de leggings jag kan ha inte säljs på postorder och inte i nån butik i närheten. Nu måste jag ut och leta efter bra leggings att ha ju om jag ska börja jobba... Känns lite lite med ett par byxor (som säkert inte kommer passa hela tiden heller) under återstående del av graviditeten. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Delvis kl.

Hej igen! Skriver nu med mitt vanliga nick, orkar inte vara hemlig längre. Har skrivit en egen tråd nu också, så det är ändå "ute" så att säga!

Nu i elfte veckan och lika illamående som innan.
Lite nere också, ni som orkar kan läsa min andra tråd om det så slipper vi allt för mycket klagande i den här tråden :)

Mage har jag definitivt också, trots att jag är en bra bit efter er andra. Mitt rutinultraljud är bokat till slutet av November och det ser vi såklart mycket fram emot :)
Tja..det var väl typ det...får skriva mer en annan gång :)

/Föredetta LitenHemlis
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tänkte faktiskt när jag såg din tråd att det var konstigt att personen inte hittat den här tråden. Fast alla kanske inte vill vara med heller i och för sig... :p

Din tråd i alla fall, jag kan inte säga så mycket om det... Jag har ju inte ens ett barn! Jag tror dock att när man får tvåan så har man inarbetade rutiner och tror inte att det blir jättemycket jobbigare att ha två än ett barn.

Sen beror det ju givetvis på vad man har för barn också. Jag tror i alla fall att du fixar det fint!

Mamma brukar säga att det enda som hon tyckte var jobbigt när jag och min storebror (som förövrigt också heter Emil ;)) var små, var att hon tyckte hon bytte blöjor hela tiden. Är 1½ år mellan oss och då var mamma mycket ensam med oss och pappa låg ofta ute och jobbade i veckorna.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har typ inte känt några fosterrörelser alls :( Antingen har jag en väldigt stillsam bebis eller så är jag skengravid eller nåt. Men jag har ju alla andra symtom och jag har inte haft någon mens sedan 6/6 så det borde ju vara en bebis där inne. Kanske ska kolla med svärmor om hon har nåt stetoskop (är öron/näsa/hals sjuksköterska) och se om jag kan höra nåt. För jag blir ju lite nojjig! :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tänkte faktiskt när jag såg din tråd att det var konstigt att personen inte hittat den här tråden. Fast alla kanske inte vill vara med heller i och för sig... :p

Din tråd i alla fall, jag kan inte säga så mycket om det... Jag har ju inte ens ett barn! Jag tror dock att när man får tvåan så har man inarbetade rutiner och tror inte att det blir jättemycket jobbigare att ha två än ett barn.

Sen beror det ju givetvis på vad man har för barn också. Jag tror i alla fall att du fixar det fint!

Mamma brukar säga att det enda som hon tyckte var jobbigt när jag och min storebror (som förövrigt också heter Emil ;)) var små, var att hon tyckte hon bytte blöjor hela tiden. Är 1½ år mellan oss och då var mamma mycket ensam med oss och pappa låg ofta ute och jobbade i veckorna.


Hihi jo visst har jag hittat hit, men lite i smyg tills nu ;)

Och jag tänker precis som du, man är redan en "familj" på så vis att man har redan rutiner och vanor.
Andra barnet får liksom hänga på tänker jag mig...
Ja...det ska nog gå bra, bara detta elaka illamående släpper greppet snart!

Emil är ett fint namn :love: och det kommer vara ungefär 1 och 3/4 år mellan våra, så blir ju nästan samma.
Blöjor blir det nog en del, men sen slipper man ju å andra sidan det med båda :)

Tack för ditt fina svar :)

Ninnurur: Det är inte alls ovanligt att man inte känner något förrens i 18-19 veckan. Har man moderkakan i framvägg kan det dröja ännu längre. Så jag tror inte det är någon fara :)
Men om du är orolig tycker jag du ska kolla upp det!
 
Sv: Vårmammor 2011

Där sa du nåt, min syster hade moderkakan i framvägg tills typ v 35, kan det vara ärftligt/genetiskt tro? Jag har ju RUL 13/10 så jag får nog stå ut tills dess antar jag. Har ju fullt med symtom ändå så om det inte är nån bebbe där blir jag väldigt förvånad. :D
Kul förresten att se dig som dig själv! Tänkte på det där med blöjor. Har vänner som har barn såpass tätt och där ville den äldre sluta med blöjor när syskonet kom, han var ju STOREbror nu! :love: Har du tur händer samma sak dig ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Där sa du nåt, min syster hade moderkakan i framvägg tills typ v 35, kan det vara ärftligt/genetiskt tro? Jag har ju RUL 13/10 så jag får nog stå ut tills dess antar jag. Har ju fullt med symtom ändå så om det inte är nån bebbe där blir jag väldigt förvånad. :D
Kul förresten att se dig som dig själv! Tänkte på det där med blöjor. Har vänner som har barn såpass tätt och där ville den äldre sluta med blöjor när syskonet kom, han var ju STOREbror nu! :love: Har du tur händer samma sak dig ;)

Jag vet faktiskt inte om det är genetiskt..men låter ju inte helt osannolikt :)
Och det är ju bara knappa 2 veckor tills du får se den lilla, wow vad spännande :bump: :) Det är en upplevelse, tro mig! Själv får jag vänta 2 månader, men det känns rätt lugnt ändå.

Tänkte faktiskt köpa en liten potta och se vad min lilla herreman säger. Han hatar att byta blöja, så jag har tänkt att han kanske hellre vill sköta den biten själv så att säga.
Återkommer med rapport ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är i v18 nu (tror jag, haha har inte sådär superbra koll) och har fortfarande inte känt några fosterrörelser. Har många gånger funderat om jag kanske är skengravid??? Har ju iofs sett bebisen i v.12 så den är ju där inne, någonstans... Är fortfarande helt plattmagad, när jag ligger på rygg så känner man att det är en hårdare "boll" i magen, men det syns absolut inte när jag står och då är jag ändå smal.

Kan ha alla mina kläder, jeansen går på men det är lite obehagligt när något sitter åt såpass runt magen så har mest leggings och någon längre tröja.

Ska på RUL på onsdag, blir spännande, men självklart är man ju lite rädd att något ska vara fel.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej, jag är i v. 18 nu och känner inte heller något, men en söt "gravidmage" börjar nu ta sin form istället för att jag bara ser fet ut :) Så nog är det nåt där inne :) Längtar så till den 13:e och UL. Någon mer som tänker fråga om dom kan se vilken sort det är ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hade moderkakan i framvägg och kände första rörelserna i v 23, det var dryyyyg väntan :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Då får jag hoppas att det är så! :)

Jag vill inte veta kön, sambo vill. Jag kontrar då med att jag vill åka till tittut och göra 4d ul men det är sambon för snål för så jag vinner ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är nästan säker på att jag vill veta.

Alla (verkligen ALLA), har sagt att det är en liten tjej vi väntar. Jag känner mig rätt säker på att det är en tjej också. Jag är rädd att om det kommer ut en kille kommer jag tro att det blivit fel. Att det är fel bebis alltså. Kanske inte alls känns då just då, men det är en tanke som slagit mig och etsat sig fast lite.

Ser jag innan på ett UL att det är en kille så har jag ju tid på mig att förbereda mig för det!

Det står dock tydligt på pappret om RUL att könsbestämning INTE ingår i undersökningen. Men man kan ju alltid fråga om de ser. Det lär ju vara en fråga de hört förut dock...

Annars så tror jag att det får vara. Kanske om det blir något mer UL så kan de nog kolla (eftersom aborträtten är borta då), annars får det nog vara. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi vill också veta kön, bara för att vi är nyfikna. ;) Dock spelar det ingen som helst roll vad det är, bägge är precis lika välkommet! Vi tog reda på kön med dottern också... Tror det är en tös denna gången också, får väl se om vi har rätt...

Jag räknar med att inte få veta på RUL, så vi kommer göra ett extra ultraljud privat, antagligen 3D, ngn månad senare tänkte vi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 599
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 765
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp