Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

precis så är de för mig med! å jag har oxå mycket molnande värk..speciellt när jag sitter i skolbänken när man lutar sig lite framåt när man slriver..magen kläms lixom lite mot benen nu å har jag vanliga byxor på mig så ligger dom emot så då blir de gärna lite värk...börjar även känna att magen är ganska så "öm" eller hur man ska förklara de...det är nog mycket som händer där inne och ute nu...organen trycks ihop mer å mer å skinnet ska spännas å de växer...de vore nog konstigt om man inte hade ont!

fast molnande värk har jag haft till å från ända från start..
 
Sv: Vårmammor 2011

oj, kan ni ha vanliga byxoer fortfarande :) Själv blev jag skrattad åt när jag red förut idag, med gylfen helt nere, då hade gummibandet gått av och linnet jag brukar stoppa ner i byxorna åkt upp så mina fina leopardtrosor flashades för fullt :) Tur att det va på förmiddagen å inte många som kollade på när vi red :)
 
Sv: Vårmammor 2011

nää alltså jag får ha mina byxor med ett gummiband, öppen gylf å långt linne=) men mysbyxor å tights funkar juh länge=) det är juh ganska så bra mode nu för att vara gravid:bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, får hoppas att du har sån personlighet så du kan bjuda på dina leopardtrosor. Finns ju de som skulle gå under av det. :D;)

Nej, jag kan absolut inte ha vanliga byxor nu!

Jag kör med ett par bra leggings som sitter högt över magen. ;) Har fått hjälp av mamma att sy om mina favoritleggings så vi har tagit bort resåren och satt dit mudd istället. Nu har jag mudden dubbelvikt, men när magen växer så blir det fin-fint att ha den enkelvikt. Blir superbra gravidbyxor. ;)

Annars är det mest mjukisbyxor som jag kört med sedan jag i princip blev gravid. Tror jag inte haft på mig något annat faktiskt i den här graviditeten. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har mjukisbyxor eller två par stora jeans som än så länge funkar att ha lite hängande under magen :D Väntar på att syrran ska få tillbaka utlånade mammakläder som jag ska få låna :)

Jag är verkligen i ett tvivlande tillstånd just nu, det ska bli så skönt med ett ul och se att det verkligen är en bebis där! Men ibland undrar jag eftersom jag är så symtomfri för tillfället. Är jag verkligen gravid?? Men testet i somras var ju tveklöst positivt och varför skulle jag annars mått så illa? Men ibland kommer det där tvivlet. Antagligen mest för att det fortfarande känns så overkligt... Jag ska bli mamma! :o :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag får erkänna att jag är testoman.

Jag gör nog ett graviditetstest i veckan fortfarande. :angel:
Tur det finns billiga tester på nätet! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha! Jag har nästan funderat på att testa igen :D Men det ska ju inte kunna bli falskt positivt så då borde jag vara gravid.Och de borde väl ha reagerat vid inskrivningen om jag inte var det :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Min BM sa att hon inte kollade graviditet vid inskrivningen.
Hon kollade bara järnvärdet och för urinvägsinfektion den här gången.

Alla andra tester var fortfarande aktuella då jag gjorde en inskrivning i maj också. Ett par tester va giltiga enda sedan förra året i maj när jag också varit på inskrivning. :cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

haha jo ja det bjuder jag på :) Smart idé med leggingsen där, får jag nog testa, har ju nyss införskaffat mig en symaskin och är lite smått besatt av att sy just nu :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Leggingsen blev bättre än jag hade vågat hoppats på faktiskt! :laugh:

Jag hade sån tur att jag inte ens behövde klippa upp mudden, utan kunde använda den som den va sydd. Jättemjukt utan någon söm alls i midjan!



Usch vad hemskt det va att jobba idag. Jag började jobba klockan 11. Hade ätit frukost vid nio, sen varit upp och duschat och så. Vid kvart över tio skulle jag äta "mellanmål" så jag skulle klara mina två timmar på jobbet. Jag hann inte ens börja äta innan frukosten kom upp.

Men jag blev stolt över mig själv när jag tryckte i mig mitt mellanmål, en postafen och gav mig av till jobbet.

Att jag inte gjorde mycket vettigt alls har väl inget med saken att göra? :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag gjorde 4 positiva gravtest de första veckorna jag misstänkte att jag va gravid...borde räcka men ibland tvivlar jag med för endel dagar känner man sig så ogravid..:) har funderat många ggr på att göra en gravtest nu men är s nojjig att de ska visa negativt:laugh: men ska på ul om exakt två veckor nu å de om nåt borde väl räknas som säkert gravtest:rofl: men tänk om man kommer in där å de bara är ett tomt hål på skärmen:eek: den tanken har slagit mig många ggr.. fast jag har juh med hört fosterljuden å det borde väl med räknas som ett positvt gravtest:bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ju ul på onsdag, det ska bli så skönt! Svärmor var här igår och frågade hur det är med bebisen och jag kunde som inte svara nåt. Jag vet ju inte, jag känner inget...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har varit på ul i onsdags, allt såg bra ut och jag är nu i v18+4. Men allt känns fortfarande overkligt? Trots att jag har sett bebisen och att man nu känner när den knuffar omkring där inne.

Min mage har vuxit liiitegrann, men folk som inte vet att jag är gravid ser fortfarande ingenting.
 
Sv: Vårmammor 2011

Undra om man nånsin kommer fatta att man är gravid?! de gör man säkert inte förrän den dagen man ligger utmattad efter förlossningen å då kommer man säkert inte ihåg hur de kändes å va gravid...snart har halva tiden gått å jag fattar inte vart den tagit vägen...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nä det är kanske så, men jag trodde verkligen att det skulle bli annorlunda när man väl har fått se bebis och man känner hur den rör sig, men icket. Alla andra verkar ju vara helt lyriska och dansa runt på små rosa moln över sin graviditet, och jag känner mig bara som "vanligt", haha jag kanske är lite trögfattad ;)

Men jag hoppas att resten av graviditeten flyter på lika smidigt som det har gjort hittills.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tror nog man kommr till insikt när man är så stor att man måste flytta bak bilstolen för att magen tar i ratten, eller om man står på alla 4 på golvet så tar magen i golvet :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha jag fattade knappt när barnmorskan sa till mig att "nu är ni snart föräldrar" :p
(Men när jag sen fick upp Emil på bröstet så älskade jag honom ju från första stund, att han var kladdig och geggig det spelade ingen roll)
Dock måste jag erkänna att jag fortfarande kan tänka "shit, jag är faktiskt mamma!" Hihi och snart till två också, hjälp :eek: ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag satt och läste era inlägg ovanför och tänkte... "Så där kan man ju inte tänka när man är gravid. Jag skulle aldrig tänka så om jag var gravid"


Hahaha, snacka om att leva i förnekelse. :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
48 timmar kvar tills mitt ultraljud! :D Och sambon har äntligen förlikats med och tycker om namnen vi diskuterat så nu är vi överens om det :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh! Jag längtar massor till vårat RUL om en vecka!

Börjar gå upp för mig att det är en bebis därinne i alla fall! I natt levde den rövare och igår kväll kände sambon för första gången att den lilla sparkade! :D

Vi funderade mycket på namn i en av de tidigare graviditeterna. Då var vi väldigt överens, men den här gången har vi inte vågat prata om det riktigt... Men ett kort namn så det inte blir en massa smeknamn är klart i alla fall. Både jag och sambon har namn som sällan används. Speciellt jag tyckte det var jättejobbigt att inte veta vad jag skulle presentera mig som när jag var yngre. Det kändes lite som att ha dubbel identitet och veta vem man var när... ;) Det besparar jag gärna mitt barn om jag kan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 603
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 126
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 765
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp