Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Nu skulle du ju bada redan nu på morgonen men jag såg att HM hade en cool mamma baddräkt på nätet :)

*KL*

Någon annan som är täppt? Jag håller på att bli galen :crazy:

Ska prova en näsdusch i helgen. Nån som har erfarenhet?

Jag är också JÄTTEtäppt, håller på att bli galen. Känns som om huvudet ska sprängas. Du får skriva om hur näsduschen fungerade, jag är så less på att gå omkring såhär. :crazy:

Man kan ju inte använda nässprey hela tiden. Detta ska vara ett bra alternativ säger en icke gravid kompis iaf. Sen om det biter på oss får vi se.
Jag ska göra ett test ikväll :)

*kl*

Jag har nog köpt en häst :o ska sätta mig o köra 55 mil upp till Stockholm nu...
Som min mamma sa:
"Du är inte riktigt klok"

Trevlig helg alla!

Armani: Här är magen stenhård, men stramar gör det inte. Smörjer du magen? (och resten av kroppen med för den delen). Jag smörjer magen efter varje dusch och dessutom varje kväll när jag lägger mig och har aldrig upplevt den där stramande känslan. :)

Jag smörjer mig bara med vanlig hudkräm (vet inte ens vilken :o) efter dusch och när jag tycker att det behövs. Kanske dags att smörja med något mer effektivt. Tips, någon?

Jag smörjer med body butter och en special olja som hjälper huden att stretcha sig utan att få allt för mycket bristningar.

Än så länge är den mjuk och fin och oljig :D

Nu har jag varit på vattengympa! Helt klart värt det!! Jag trodde dock det skulle vara lite lugnare, typ ligga och sprattla, men här var det hantlar till höger och vänster och SÅ skönt att kunna göra något. Jag önskar det fanns fler pass i veckan! :D

Jag fick dock lite ångest. Vi var tio pers, en skulle ha barn nu imorgon, de andra i februari och så en tjej i april och jag. Om jag tyckt jag hade stor mage innan jag kom dit så känner jag mig riktigt liten nu - och fasar för vad som komma skall! Hua så stora de var en del!

Sen försökte jag mig på att sola solarium 10 min men se det gick inte. Ligga på rygg var ganska obekvämt, men sen höll jag på att inte komma upp. :eek: Trodde varenda fog släppte samtidigt. Så det blir att vara blekfis i fortsättningen också tydligen.

Nu ska jag göra lunch, pusta lite och sen jobba lite hemifrån. Jag fodrade klockan 6 i morse så det har varit en aktiv dag.

Ia* - klipptid är bokad till nästa vecka. Ska lägga en toning och lite slingor, ska bli kul!

Jag smörjer med body butter och en special olja som hjälper huden att stretcha sig utan att få allt för mycket bristningar.

Än så länge är den mjuk och fin och oljig :D

Är det oljor och grejer som köps på apoteket eller var rekommenderar ni att och handla? Har noll koll :D

Förutom att bristningar enbart är hormoniellt betingade så kan det ju vara skönt att smörja in sig

Jag kör med så feta body butters som möjigt - typ Bodyshops med cocos. :love: Utöver det använder jag även en olja (Stem Organics Rejuvenating face oil) på kvällen. Visserligen är den till ansiktet, men det kan ju knappast skada magen om huden i ansiktet tål den. Massa olika oljor i och så vitamin e som ska "motverka bristningar". Lite lyxigt kanske att smörja magen med en ansiktsolja, men vad fan - den är ju dryg! :D

Jag fick av min lilla hästskötare en jättehärlig sån där smörgrej från Lush som är till för gravidmagar. Om jag kommer ihåg såknådar jag med den när jag duschat, annars är jag dålig på att smörja in mig rent allmänt. Annat än ansikte och hals då...

Åh Lush! :love: Älskar deras produkter, jag måste helt klart smita in där nästa gång jag är i Västerås och spana in den krämen. :)

Enligt min BM var det vanligt med gravidtäppa och det beror på att slemhinnorna sväller - även i näsan - under graviditet och då hjälpte inte nässpray och dyl. Tyvärr! Hoppas att ni bara har fått vanlig täppa så att det kan avhjälpa.

Det har väl även med hudtyp att göra? :confused: Ljusa hudtyper har lättare men det kan ju drabba vem som helst.
Man kan ju även få det utan att vara gravid. Men jag är ingen expert.
Ang om det hjälper att smörja går ju oxå isär. Jag tror att det underlättar med det säger jag inte att det är en garanti men det känns bättre för mig iaf :p

Senast ändrad:

Fast nässprey funkar för mig, problemet är att man inte ska ta det längre än 10 dagar i sträck. Konstigt..

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 431
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?