Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Vi var också till V-ås och även min BM visade allt. Hon var väldigt noggrann och pedagogisk och förklarade hela tiden vad hon letade efter, vad vi såg nu osv. Kanonbra, även om det var lite tomt utan sambon såklart.

Ia*, när släppte dom på förbudet? När vi var där i början av november så var dom stenhårda. Det sjukaste var också att enligt personalen där så var det pappaförbud för att förhindra smittspridning till personalen, eftersom ingen av dem ville utsätta sig för riskerna av en vaccinering...:grin:

Hmm... Vi fick tid den 10 december. Måste ha varit i slutet på november då för jag tror vi fick vänta ett par veckor.

Javisst kan jag det men grejen var ju att han också skulle få gå på ett ul och uppleva det eftersom det är första barnet. 3D var bara en bonus ;)

Zody: Vi var där fredag 27 november och det släppte det på måndagen efter det. Jävligt surt om man får svära lite på buke :angel:

Ja när han haft så länge på sig att ordna det så blir man ju lite ledsen, men nu orkar jag inte bry mig. Det är upp till honom att se till att boka en ny tid om han vill vara med om ett ul på sitt barn.

Som vi hade bokat först. Nej, det var på lasarettet. Att vi skulle få betala är bara för att det är ett annat landsting. Men vi kommer åka dit när det är dags för förlossning. Vill INTE till västerås igen. Och vi får åka till e-tuna under förutsättning att det startar normalt.

Nu hittar jag iofs inte så bra i E-tuna men kan man välja ett helt annat landsting? Varför vill du inte til v-ås (svara inte om det är för privat), jag är nog inställd på v-ås, blir bra med raka vägen med E18 :)

Tyckte inte det var bra sist. Och har hört många andra som inte är nöjda oxå. Vill inte riskera att hamna på "problemavdelningen" är det 86:an.... Där kan de vara riktigt otrevliga.

Usch då... tror jag har hört dåligt om v-ås bb förut men jag har förträngt det. Svägerskan och vännen min är iaf nöjda, det är två stycken. Fast det är inte bra när man hör att flera inte är nöjda med v-ås.

Nej, sen bor man väl lite för nära så man får höra allt skit men jag har bara hört och läst bra om e-tuna.
En skräckhistoria som faktiskt BM berättade för mej om en tjej som hade fått kejsarsnitt. Då fick inte pappan vara kvar och man får ju inte lyfta för mycket när man är snittad. Hon hade frågat en sköterska om hon kunde lyfta upp bebisen från den där vagnen de ligger i till hennes säng. Då hade sköterskan frågat om hon trodde det var något j***a hotell eller?

Och så har jag en jobbarkompis vars kompis bebis dog i det dära resistenta vituset eller vad det var i sommras. Inte heller kul... Tja, många bäckar små och så blir det en hel stor fors...

Vad irriterad jag blir, man ska inte ha ett serviceyrke, som alla som jobbar inom våden faktiskt har, om man inte kan uppföra sig. Tyvärr kan man väl inte heller ta sitt pick och pack och lämna bb hur som helst för då blir man säkert anmäld för kidnappning eller nåt. Var går du hos bm då? Är det i E-tuna eller är det i västmanland?

Västmanland.
Det är säkert bara några få i personalen som är så men jag tror att om man känner sej osäker på personalen från början och när det ändå finns ett alternativ så är inte valet så svårt :)

Nej man måste ju känna sig trygg när man ska in på förlossningen, du är ju nästan omföderska igen ju så här 10 år senare ;) jag åker till v-ås jag så åker jag väl till e-tuna med eventuella syskon om de är otrevliga, skiljer ju bara en mil ungefär för mig att åka till v-ås eller e-tuna

Förstår verkligen att du blir less på honom. Min sambo har en förmåga att också glömma bort allt, tycker det är så konstigt, att något som är så stort i min vardag inte har samma stora bokstäver i hans agenda. Nu är han som tur är egen företagare och kan styra över sin egna arbetstid, så hittills har det inte varit några problem sålänge jag påminner honom någon dag innan... :grin:

Om jag hade varit du så hade jag gått själv på ultraljudet med någon annan iallafall, jag kan inte få nog av vår lilla bebbe. :love: Bokade precis in ett 3D-ultraljud för oss nästa vecka, ska bli spännande att se om man kan få några fina bilder. :)

Han ska faktiskt själv ringa och boka av tiden den 22/1 imorgon och sedan så ska han försöka få in en tid 10/2 istället och då har han lovat mig att han ska se till att vara ledig.

Kl

Gud vad här har skrivits mycket under dagen!! Har precis suttit och läst igenom allt, det tog sin lilla tid :D
Själv har en annan jobbat hela dagen och ska så göra imorgon med. Men jag klagar verkligen inte, jag älskar det!
Tycker mycket om att vara hemma hela dagarna också, men nu behöver jag jobba, så mycket det bara går!
Personalen på "min" förskola, där jag jobbar, är så rara. De har någon de måste ringa först och främst, men annars är det mig de sätter in direkt. Det hade de gjort ändå, men framför allt nu. Det klargjorde dem idag (likaså en förälder som jobbar på en annan förskola sa samma sak) och det känns bra, riktigt bra!

Funderar på att köpa ett foglossningbälte, kan det hjälpa mot min ischias också?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 433
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar