Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Idag har jag råkat ut för foglossningar from hell:devil:
Har varit i stan och hämtat ut min vagn, men de skulle montera den först så jag fick gå omkring i affären i typ 40 min. Det va outhärdigt!
Men min vagn fick jag tillslut, nu står den och ser fin ut i barnrummet:love:

Har du testat ett sådant där bälte för foglossning? Jag vet att jag bodde i mitt sist.

Var får man tag på bälten? Hade glömt att det fanns. Känns som om det är läge för det nu.

Zody - gillar du vattengympan? Jag hade tänkt börja förra fredagen men då var det minus 20 och jag hade ingen lust att hasa till bilen vid 7 på morgonen, men den här veckan ska jag försöka! Om jag hittar bikini vill säga... Jag måste dock åka till grannstaden och det börjar 8.00 så det kräver att jag hunnit stallet innan. Men jag ser fram emot det! :)

Jag :love: vattengympan! Den är helt kanon, kroppstempererat vatten och en ledare som förstår att man är gravid - allt sker på dina egna villkor liksom. Det är verkligen superhärligt. :) Enda som inte är lika härligt är när man tar sig upp ur bassängen, då känner man sig verkligen som en valross på 500 kg oavsett hur mkt/lite du egentligen väger. :D Varenda tjej i vår grupp ojar sig jämt. :rofl:

*kl*

Var hos barnmorskan idag (v.23+5)

BT 120/70
hb 112
blodsocker 5,2
SF-mått 24 cm
Hjärtljud 150
Vikt Inte ens susning - jag unkom vågen :p

Fick en bok om amning och lite info om det, telefonnummer till förlossningen och mitt moderskapsintyg.

När skickar man in moderskapsintyget till fk? Känner att jag borde ha frågat det när jag var där men jag var så nervös för det där jäkla sticket i armen att jag var på en annan planet. Har väldigt ont i armvecket nu :(

Nästa besök hos BM; 8 feb i v. 27+3

Senast ändrad:

Jag lånade ut mitt till någon kompis för hundra år sedan och det har väl vandrat hela vänskapskretsen igenom kan jag tro så jag får nog beställa ett nytt. Men det blir nog ett från gulare. Har inte känt något än men det är väl för att jag mest bott i soffan sista månaden :s

Okej, skickade din bm det? Jag fick det i handen och att jag skulle skicka det till fk. Då ska jag nog ta tag i det och skicka i väg det snarast.

Japp, hon skickade det via datorn tror jag. Jag har redan fått papper från Försäkringskassan om att jag ska amnäla föräldraledighet. Och anmäla mej till en kurs i hur man planerar sin ledighet :s

Hur lång tid ca tog det till du fick papper?

Jag har hört att e-leg ska var jätte smidigt när man fixar ersättningen.
Synd att mitt lösen är borta :crazy: Ska ladda ner ett nytt.

Mitt intyg ligger i väskan sen i början av december. Ska skicka in det nu nån dag när jag kommer ihåg det!

Tack för länkarna, jag ska beställa ikväll. Men vad mesiga de ser ut, kan det verkligen hjälpa? Jag har ju ont från ryggslut ner ut över svanskotan och rumpan typ... Kanske är nåt annat jag lider av?

När jag var hos BM 16/12 så sa hon att hon skickat det. Var på UL veckan innan och det är ju efter det man får det. Fick papprena från FK förra veckan tror jag.

Ja faktiskt så hjälper det och jag har foglossningar att jag inte tar mig ur bl.a. soffan! :)

Kan ju vara bra att skicka pappret så att jag kan begära FP i lugn och ro sen, tack för allas svar om det!

Jag lovar att de är underbart att ha. Lite svårt att sitta med men när man står och går. Annars kan du kontakta en sjukgymnast som kan tejpa dej. Då blir man ju lite "friare". Jag har sådan tur så jag har en jobbarkompis som omutbildat sej till sjukgymnast och kan tejpa. Hon ska få tejpa om min "trasiga" muskel i ryggen imorgon. Det var en befrielse att bli tejpad kan jag säga.
Tyckte den där gördeln från Mamma mia såg bra ut då den lyfte magen lite oxå..

Ja jag hakar på tråden! Har suttit och surfat runt på massa olika "vänta barn" hemsidor men inte hittat någon vettig, men kära buke kan man alltid lite på!

Jag, 25, och min sambo, 31, väntar vårt första barn i vår. BF 15/5. Bor tillsammans med 2 katter utanför Umeå, har även världens underbaraste nordis som jag fortfarande rider så gott det går!

Delar med mig av en helt underbar ultraljudsbild på knodden i vecka 18+5. Visst ser ni att han skrattar?! :laugh: (för vi såg minsann att det va en liten kille ;))

DSC00101.jpg

Man ska tydligen inte använda bältena när man sitter sa min BM idag, vet inte varför för jag frågade inte då jag inte brukar ha det på mig då ändå för det åker upp och trycker på magen = ont.

Skulle jätte gärna ha det där bältet mamma mia jag också, såg väldigt bekvämt ut men jag tänker inte köpa ett för 650 kr när jag redan har ett som faktiskt fungerar.

Nej, det måste ju vara för att det trycker på magen? Kommer inte ihåg men det är ju inte direkt skönt att sitta med det. Iaf inte när man börjar bli stor...

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar