Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Välkommen, har ni fått det bekräftat att det är en pojke också? :) jag vill veta kön, min man vill inte veta så jag går här helt ovetande men förhoppningsvis om min man får ledigt 22/1 så får vi se liten på 3D ultraljud!

Så är det nog, jag funderar nog ganska lite utan tar det som det kommer. Borde tänka ut kvällsmat också då mannen borde vara på väg hem snart.

Välkommen!! Ja, det ser faktiskt ut som om han skrattar. En glad liten kille :)

Jag bokade tid för könsUL idag. Så nu ska vi dit den 15/2. Ska bli spännande :)

Ok, då kanske mina dyker upp nästa vecka.

Har ni någon plan på hur nära inpå ni planerar att jobba? Nu tänker jag naturligtvis på alla som mår bra.
Vad är lämplig laddningstid?

Välkommen!

Kul att fler dyker upp!
Jag tillhör de som inte vill veta. Det får bli en överraskning!

Min BM sa att med tanke på att jag blev sjukskriven för foglossningar drygt 3 mån innan sist så trodde hon inte jag skulle kunna jobba längre än v.25-26. Men nu har jag ju inte kunnat jobba typ sedan före jul så än har jag ju inte känt något. Och nu vill jag INTE vara hemma något mer... Blä...

Men ska iaf söka havandeskaps så då blir det väl från mars. Ska ha 12 maj.

Nu mår ju inte jag bra, men om jag gjort det så planerade jag att jobba till ca. 2 veckor innan BF - dvs. att jag skulle gått hem på föräldraledigt den 1 april 2010. :p Hade gärna sett att det var så, men nu får jag acceptera att gå hem redan om en månad.

Egentligen kvittar det för mig om jag får reda på kön innan bebis tittar ut eller inte men jag skulle nog inte tacka nej att få veta om det inte vore för min man.
Tycker det är knepigt det där med kön, jag kan inte göra något med informationen om könet mer än att slippa köpa unisexkläder. Så det borde ju kvitta, jag kan ju ändå inte göra något åt könet utan bebis är ju den h*n är. Sedan så det blivande barnrummet som vi ska göra i ordning i sommar eller när vi har tid med det kommer vara neutrala färger (jag har förälskat mig i en tapet med guld stjärnor)

Är det många här inne som vet könet på bebisen?

Ok, min tur är väl att jag är kontorsnisse och inte behöver lyta eller stå och gå alls. Lite lättare att kunna jobba då.

Jag hade jättegärna kunnat jobba in i det sista, trots att mitt jobb är rätt tugnt. Gå hemma kommer jag ju göra ändå, och nu gör jag ju redan det till viss del. Undrar om jag kommer börja klättra på väggarna när det blir hemma på heltid och dessutom utan bebis? :eek:

När det gäller inredning och sånt känns det inte som ett problem. Jag kommer ha en neutral grund. Sen kan man bygga upp det senare när man vet.
Det skulle aldrig vara aktuellt för mig att välja tjej eller killfärg oavsett om jag visste. Jag har lite svårt för sånt.

När det gäller kläder kommer jag ligga lågt med shoppingen innan. Lite neutrala startkläder sen kommer det ändå komma in en massa från alla :p

Jag är oxå lite inne på stjärnor just nu :D Här sett en del söta kläder, filtar, nappar med det.
Det blir ju vår lilla stjärna så det passar ju bra.

Haha, du tror inte jag kommer tröttna på det alternativt ha en proppfull frys och feta vänner? :D

Är det många här inne som vet könet på bebisen?

Yes, vi (läs jag) va så fruktansvärt nyfiken så vi åkte till Göteborg, hostade upp 750:- och fick reda på att det är en pojke:love:
Men det va guld värt, för hon kollade inte bara könet, utan gjorde en riktigt noggran undersökning av hela barnet. Annat än det ultraljudet vi fick hos BM.
Typ mätte och kollade hur många ben och armar det fanns:crazy:

Mitt intyg ligger i väskan sen i början av december. Ska skicka in det nu nån dag när jag kommer ihåg det!

Tack för länkarna, jag ska beställa ikväll. Men vad mesiga de ser ut, kan det verkligen hjälpa? Jag har ju ont från ryggslut ner ut över svanskotan och rumpan typ... Kanske är nåt annat jag lider av?

Japp, de hjälper jättebra. Har också ett sånt bälte från gula, och det är superskönt, hade glömt hur det var att kunna gå utan att det gör ont.:laugh: Ryggslut ner till svanskotan och rumpan - låter som klockrena foglossningar tycker jag. Bältet tar inte bort smärtan helt, men den minskar den rätt rejält. Bästa uppfinningen sen hjulet, känner jag just nu. :D

Jag gillar egentligen inte stjärnor men denna naturvita tapet med guldstjärnor passar perfekt i ett sovrum.

*KL*
Äsch... pratade med mannen nyss, blir inget 3D ul 22/1 :( lite ledsen blir jag när han har haft över en månad på sig att fixa ledigt *suck*

Yes, vi (läs jag) va så fruktansvärt nyfiken så vi åkte till Göteborg, hostade upp 750:- och fick reda på att det är en pojke:love:
Men det va guld värt, för hon kollade inte bara könet, utan gjorde en riktigt noggran undersökning av hela barnet. Annat än det ultraljudet vi fick hos BM.
Typ mätte och kollade hur många ben och armar det fanns:crazy:

Oj! Min bm visade mig allt! Hjärta, lillhjärna, magsäck, urinblåsa, ja allt du kan tänka dig visade hon mig. Tyvärr så fick ju inte min man vara med eftersom Västerås lasarett har varit paniskträdda för influensan. Så då bestämde vi för att göra ett privat anatomi-ul i Sthlm samt med 3D men det blir ju inget nu eftersom han inte har lyckats ordna ledigt.

Vi bokade tid i Eskilstuna för att sambon skulle få vara med. Skulle kosta 650:- men det tyckte vi det var värt. Men samma vecka som vi skulle gå så släppte västerås på pappaförbudet så då bokade vi om till västerås istället. 650 är åndå 650. Så lite tur hade vi :)

Nu kommer vi att betala 300:- för UL på Sibyllekliniken i sthlm.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 433
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist