Sv: Vårmammor 2010
Jag har haft en minst sagt konstig dag... (Igen)
Jag sov skitdåligt pga toabesök och katter som ville gå ut, så jag sov nästan inget efter ett. Började tidigt och min kära kollega hade planerat pulkaåkning med våra 32 st 16-åringar. Jag som har svårt att stå långa stunder tänkte "det löser sig väl". Så var hans tåg försenat så jag blev ensam med ligisterna! Det gick dock bra men vid tio var jag helt slut. Jag åkte hem och slocknade och sov till TVÅ!!
Jag som aldrig kunnat sova på dagen.
Sen kom dagens andra uppgift - leta bikini till vattengympan. Jag brukar ha svårt med bikinis, och helt seriöst så vet jag inte om man kan beskriva dagen som komedi eller tragedi. Det var svårt att få i de "större kroppsdelarna" i normala storlekar, och när jag var uppe i storkek 48 så hade jag typ en bh-kupa i varje armhåla. Det var inte att tänka på! Och så här mitt i vintern så är ju inte urvalet så stort. Dessutom rena rama tortyren att stå i en provhytt.
På väg hem från stora staden ringde jag min mor för att gnälla lite, och sa att jag får bada i en sopsäck eller nåt. Sen slog det mig - en rejäl svart sport-bh kanske? Så ner till hemma-Lindex och hitta en lite blankare vettig modell. Kan dock meddela att jag gått från något normal storlek till ehhrm - mormorstorlek!
Så imorgonbitti ska jag på mitt första pass vattegymnastik! Lite nervöst men ska bli kul. Tror jag!
Här är det 118 dagar kvar, så jag ligger lite efter er. Vad nervöst om alla ni ska ha innan och jag sitta här ensam och filosofera hur det går för er!