Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Funderar på att köpa ett foglossningbälte, kan det hjälpa mot min ischias också?

Förmodligen inte, skulle jag säga. Bältet hjälper mot falsk ischias, eftersom de smärtorna kommer från ledbanden i bäckenet, och då lindrar bältet. Riktig ischias däremot beror på en nerv som kommer i kläm i ryggen, och då hjälper rimligen inte bältet, eftersom det inte påverkar ryggen. Det ger liksom stöd på fel ställe, om det är ischias man har problem med.

*kl*
Oj vad ni skriver!!

Faan vad mitt ena bröst läcker idag, haha..o magen har blvit ännu större på bara några dagar känns det som:p

Har börjat få lite träningvärkaktigt i ena benet,eller i benhinnorna, när jag varit igång en hel dag..trist..men det e klart, blir väl mkt belastning när man växer så pass mkt på bara en vecka..

Imorrn ska jag till ridhuset med pålle, ser fram emot det, o vill passa på nu, börjatr nämligen känna att kroppen blir tyngre o tyngre så snart kan man kanske inte komma upp eller bara skritta..så man får passa på att rida igenom pålle när jag fortfarande kan!:p

*halvt knapplån*
Yikes vad det verkar som att era tuttar läcker åt både höger och vänster! :D Här kan jag inte ens klämma ut något om jag försöker, men vad gör det. Tids nog finns det nog mat i mina med. :D

Inatt har jag fått sova lite mer i alla fall, Räkan har tagit det lite lugnare med karaten (eller så var jag helt enkelt så trött att jag sovit som en stock ändå, för sambon sa att det varit livat). Sen jag vaknade är det dock fart igen, men det är bara mysigt. :love:
90 dagar kvar idag och mindre än en månad kvar att jobba. Var tar tiden vägen?! :eek:

Sluta nu, säg inte så, för om du bara har 90 dagar kvar så innebär det att jag bara har 96 dagar kvar och det kan inte vara möjligt för jag fick precis reda på att jag är gravid. :eek: typ. :D

Jag drack cola igår och vår bebbe verkar tåla koffein lika bra som jag gör för hon hade disko hela natten i magen kändes det som, men jag ska vara glad, fick ju trots allt nästan sova 7 timmar i ett snäpp inatt, vilket jag tror var första gången på, hmm, 4 månader?

Här läcker det inte heller. Inte än iaf.

Herregud, jag är nära 100 nu. 103 dagar idag :eek:

Hjälp! Fast jag börjar längta nu och jag är grymt nyfiken. :p

91 dagar för mej då:eek::eek:

Jag tycker tiden gått fruktansvärt fort!!

Men nu måste jag erkänna att jag börjar känna av tyngden mer, skulle göra hål i mina nya stigläder idag..hade fan ingen kraft och flåsade som en blåsbälg..arg blev jag oxå..haha..blev trött som tusan efter allt stalljobbet oxå..
Mycket därför jag ser framemot ridhuset ikväll..känns som snart kanske jag inte orkar mer, kanske sisat chansen att orka rida igenom pålle ordentligt..

Lilla tösen växer o det känns, hon har rejäla sparkar och är pigg o busig:) men min blåsa kunde hon ju låta vara, fyy fasen vad jag kissar nu!!:p:eek:

Jag har 93 dagara kvar idag. Och enligt familjelivs uträkning så går jag in i
tredje trimestern idag:bump:

Gick på stan idag för att shoppa mig en åkpåse. Blev så innerligt trött på min trötta rygg och värkande fogar så jag slirade in på apoteket och fick hjälp av en mycket duktig tjej. Hem fick jag ett ryggbälte from heaven!

Tänkte jag skulle vara så ambitiös å ladda upp en bild på bältet, men pixbox verkar lite sömnigt idag.

*kl*

Vi köpte vår vagn idag + tillbehör. Blev en mörkgrå Urban Jungle Mountain Buggy. Köpte till liggdel och fäste så man kan fästa bilbarnstolen på den också. Perfekt för oss som bor på landet och far omkring ganska mycket och behöver en vagn som är liten och nätt och går att köra i terräng. Vi är verkligen supernöjda! Fast UJ vad dyrt det var. :eek:

Passade på att köpa lite rosa nappar och gosiga små "lyxfiltar" till bebbe också, tänkte åka till IKEA och köpa fleecefiltar och klippa isär annars och ha, men lite goodiegoodie måste hon ju få. :love: Planerar att tvinga med svärmor till ullared och shoppa loss bebiskläder bebiskläder också, sambon hatar allt sånt. Blev så sugen på att fara dit efter Cyllenes "vad behöver man"tråd.

*kl*
Idag är jag sååå trött i skallen, fogarna och fötterna. Det känns att jag väger en del mer än vad jag är van vid och samlar vätska som en kamel i ben och fötter. Dagarna går sååå långsamt på jobbet eftersom jag håller på att redan nu lär upp min vikarie så att jag kan vara hemma från påsk och det betyder att jag inte har nämnvärt mycket göra mer än att övervaka henne och finnas till hands.

Sedan så har jag några dagar mer än ni andra kvar, hela 112 stycken så på lördag blir det hundra dagars fest precis som när man tog studenten för 5 år sedan :D fast det blir nog ingen fest när jag tänker efter, vi kommer säkert att ha glömt bort det tills dess :p

Jag har haft en minst sagt konstig dag... (Igen)

Jag sov skitdåligt pga toabesök och katter som ville gå ut, så jag sov nästan inget efter ett. Började tidigt och min kära kollega hade planerat pulkaåkning med våra 32 st 16-åringar. Jag som har svårt att stå långa stunder tänkte "det löser sig väl". Så var hans tåg försenat så jag blev ensam med ligisterna! Det gick dock bra men vid tio var jag helt slut. Jag åkte hem och slocknade och sov till TVÅ!! :eek: Jag som aldrig kunnat sova på dagen.

Sen kom dagens andra uppgift - leta bikini till vattengympan. Jag brukar ha svårt med bikinis, och helt seriöst så vet jag inte om man kan beskriva dagen som komedi eller tragedi. Det var svårt att få i de "större kroppsdelarna" i normala storlekar, och när jag var uppe i storkek 48 så hade jag typ en bh-kupa i varje armhåla. Det var inte att tänka på! Och så här mitt i vintern så är ju inte urvalet så stort. Dessutom rena rama tortyren att stå i en provhytt.

På väg hem från stora staden ringde jag min mor för att gnälla lite, och sa att jag får bada i en sopsäck eller nåt. Sen slog det mig - en rejäl svart sport-bh kanske? Så ner till hemma-Lindex och hitta en lite blankare vettig modell. Kan dock meddela att jag gått från något normal storlek till ehhrm - mormorstorlek!

Så imorgonbitti ska jag på mitt första pass vattegymnastik! Lite nervöst men ska bli kul. Tror jag! ;)

Här är det 118 dagar kvar, så jag ligger lite efter er. Vad nervöst om alla ni ska ha innan och jag sitta här ensam och filosofera hur det går för er! :D

Har du 118 dagar jvar så har jag oxå det så då får vi filosofera tillsammans :)

Jag har jobbat på eftermiddagen idag och det var SÅ kul!! Älskar mitt jobb. Hade ett glas vatten bredvid mej hela tiden för att motverka hostattacker. Vi fick ny kaffeautomat till jobbet idag oxå så det blev några koppar för att kolla hur det var. (En sådan med cafelatte och alla andra sorter som jag inte ens kan stava till) Hmm... koffeinet fick iaf fart på den lilla.

Nu blir det tacos och myskväll för imorgon åker sonen till sin pappa.

Och om ni har 118 dagar kvar så betyder det att jag har 128 dagar kvar.. Känns så länge, när många av er börjar gå under 100-sträcket :D Men men, tiden kommer väl gå fort.

De senaste dagarna, eller senaste veckan, har det hänt så mycket med magen. Den har växt enormt och det är så häftigt! Dock har jag lite jobbigt att andas på kvällarna och flåsar som jag vet inte vad vid ansträngning. Har nog gått upp något kilo också denna vecka, känner mig lite tyngre.

Idag var jag dock ute och gick med hästen i 45 minuter, vilket var riktigt skönt. Det fick i alla fall min ischias att mjukna, tycker det hjälper att promenera så får väl köra på det så länge det går.

Nu ska jag och Litens blivande gudfar, aka vår bästa killkompis, kolla film. Sambon tycker inte om skräckfilmer så vi passar på när sambon jobbar kväll :D

Alltså, tiden springer ju fram! Det känns som att man inte hinner med nånting, och snart är bebis på utsidan. :D Får ångest då och då och undrar hur fanken vi ska hinna klart, men sen andas jag och inser att 90 dagar är ganska lång tid ändå. :rofl:

Tredje trimestern, är det nu man ska känna sig stor, tung och höggravid eller? Än så länge känner jag mig rätt smidig, visst tar magen emot då jag försöker böja mig ner och jag är ju inte riktigt lika mobil som innan - men det är inte ett dugg jobbigt än.
Just precis nu ligger Räkan med fötterna precis under mina högra revben och har fotbollsträning, det känns sådär alltså. :love:

Välkommen!

Kul att fler dyker upp!
Jag tillhör de som inte vill veta. Det får bli en överraskning!

Jag är så himla nyfiken och min sambo likaså så vi kunde bara inte gå och vänta =) Men man får lite olika reaktioner när man berättar att man vet vad det är...

På tal om att tiden springer fram. Satt precis och va lite nostalgisk över den gamla "nygravid" tråden som många av oss här skrev i!
Då va man verkligen en färsking, skriv första gången i v5. Det är ju typ 22 veckor sen:eek:
Fast det känns lite som igår.

Kl

Tycker verkligen att magen börjar bli stor nu.. Det stramar i min hud, precis som att den tänjs ut, gör er också det? Dessutom är den stenhård, har alltid tyckt det verkar häftigt när magen blir sådan, men nu när man inte kan styra det så tycker jag nästan att det är obehagligt :crazy:

Nej, jag behöver sova tror jag. Godnatt!

Ja Gud ja! :eek: Jag kommer ihåg när jag smög runt med mitt hemliga nick också, hur länge varade det - 1 vecka?! :rofl:
Nygravida är vi verkligen inte längre, och det känns helt sjukt att tiden går så fort. Snart är vi pensionärer med barnbarn liksom...

Armani: Här är magen stenhård, men stramar gör det inte. Smörjer du magen? (och resten av kroppen med för den delen). Jag smörjer magen efter varje dusch och dessutom varje kväll när jag lägger mig och har aldrig upplevt den där stramande känslan. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar