Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag hade samma känsla som du får några veckor sen, att jag helt plötsligt blev tyngre, magen lixom ploppade ut och det kliade och stramade! Men det har gått över faktiskt, och jag är dålig på att smörja mig, när jag badat varmt gör jag dock det...Men än så länge har jag inte fått några direkt bristningar på magen..inte vad jag kan se iaf..men jag trodde jag skulle få det när magen var så itchie..

Min tös har förövrigt varit ganska lugn ett par dagar, har kännt av henne men inte så mkt..fast ibland tar hon en riktigt fullträffspark på blåsan:p Speciellt när jag ska kissa..då ska hon spralla på den..

Igår var jag iväg länge med hästen i ridhus..o kylan och att jag inte drack så mkt resulterade i att jag har uvi känningar o haft i stort sätt hela natten:cry:
Sitter o dricke som fan nu och springer på toa..det är bättre nu, igår trodde jag att jag skulle gråta av den svidande känslan:(

Viv: :eek::D Du måste uppdatera!!:)

Det har väl även med hudtyp att göra? :confused: Ljusa hudtyper har lättare men det kan ju drabba vem som helst.

Cirkus har nog rätt här, gravidbristningar är tyvärr hormonella så man kan smörja hur mycket som helst men det spelar nog ingen roll:crazy:
man kan få bristningar i ogravidt tillstånd också men beror det kanske på snabb viktöktning/muskler som vuxit fort?

Jag hade samma känsla som du får några veckor sen, att jag helt plötsligt blev tyngre, magen lixom ploppade ut och det kliade och stramade! Men det har gått över faktiskt, och jag är dålig på att smörja mig, när jag badat varmt gör jag dock det...Men än så länge har jag inte fått några direkt bristningar på magen..inte vad jag kan se iaf..men jag trodde jag skulle få det när magen var så itchie..

Min tös har förövrigt varit ganska lugn ett par dagar, har kännt av henne men inte så mkt..fast ibland tar hon en riktigt fullträffspark på blåsan:p Speciellt när jag ska kissa..då ska hon spralla på den..

Igår var jag iväg länge med hästen i ridhus..o kylan och att jag inte drack så mkt resulterade i att jag har uvi känningar o haft i stort sätt hela natten:cry:
Sitter o dricke som fan nu och springer på toa..det är bättre nu, igår trodde jag att jag skulle gråta av den svidande känslan:(

Viv: :eek::D Du måste uppdatera!!:)

Åh, då hoppas vi att mitt också går över! Tänk om man hade klarat sig utan bristningar, vilken dröm!! Ska ner till stan och köpa lite produkter om en stund tänkte jag, lika bra =)
Men du, din stackare.. Din tur att åka på uvi nu när min har gått över. För jäkla tråkigt och man blir ju smått handikappad av det.. Hoppas det går över snarast möjligt :crazy:

Smörjandet gör ingen skillnad för själva bristningarna alls. Däremot så är det skönt att smörja in sig.

Tror säkert att det går över:) Mitt kliade o stramade så jag höll på att bli knäpp, men sen gick det över. Du är väl i samma stadie som jag var, där det hände mkt med magen och på så sätt så spändes huden ut snabbt o det kliiaaar!

Ja, jäkla piss (:p ) har haft känningar inan när jag inte druckit som jag ska, så jag hoppas mitt överdrivande drickande ska hjälpa, än så länge verkar det går bra..Vill ju inte behöva äta piller igen:(

ja, köp lite sköna produkter, alltid skönt och smörja sig, det underlättar stramanden:)

Ok, jag försökte läsa mer om det på nätet men det verkar som det står olika överallt.

Jag ska verkligen inte komma och yttra mig i denna fråga då jag endast går på vad hudterapeuther har sagt till mig. Dom är säkert vinklade i sin branch. Jag är som sagt ingen speciallist själv.

För mig känns det bra att smörja mig och jag tror gärna att det underlättar även om jag vet att det inte är en garanti. Tron ger så mycket :p

*kl*
Jag fick hudbristningar på brösten i v. 15 och då hade inte min bröst växt nämnvärt utan det var rent hormonellt. Alla i min släkt har fått hudbristningar över magen (både mamma och pappas sida) så jag har inge förväntningar på att klara mig men jag tänkte inte få några förrän efter v. 30 på magen precis som mamma ;)
Fast precis som cirkus säger, det är jätte skönt att smörja in magen :)

Och ja... även jag är snorig och täppt i näsan.

Hör hört att nya studier även visar att personer med mycket underhudsfett kan ha lättare att få hudbristningar? Men som sagt är det ju hormoniellt och genetiskt. Så det kanske är så att har man anlag för det kan graden/mängden påverkas av hur mkt underhudsfett man har.

Oljor och krämer gör varken till eller från för den saken men det kan ju hjälpa mot klåda. :)

Senast ändrad:

Hmm.... Sa förra veckan att jag inte skulle bli förvånad om jag fick foglossningar nu när förkylningen börjar ge sej.... Och mycket riktigt... Har jobbat i två dagar nu och det bränner på framsidan under magen. Om det nu är foglossning. Sist hade jag bara på baksidan vad jag kommer ihåg...
Ni som har foglossningar, har ni på fram eller baksidan?

Har foglossning på baksidan, och precis som du säger så kommer det som ett brev på posten med jobbet. Även om jag har ett jobb som är mkt lindigare än ditt.

Har du möjlighet till vattengympa i din närhet? Mycket av den träning vi gjorde idag var för att stärka och hjälpa mot foglossning. Vi miffon med tidig foglossning har tom företräde om det är många anmälda...

Jag fick också bristningar på brösten runt v.15, men då hade de i stort sett blivit dubbelt så stora på en vecka, så det var inte så oväntat. min mamma hade inga bristningar så jag hoppas att jag kan få slippa att få det på magen. *pepparpeppar*

Vad då miffon, vad menar du nu? :p Jag har bara haft det sedan v. 10 men då fattade jag inte att det var foglossning. Gick 4 veckor med det utan att fatta ;) :p
Jag har i största del bara ont långt ner i ryggen/svanken. Kan göra ont ner i rumpan och baksidan av låren men jag känner inte igen någon brännande känsla. Har även kännt ilningar i blygdbenet och lättade nästan när bm skulle mäta magen.

Ja, det lär väl inte bli bättre. Ska be jobbarkompisen tejpa mej nästa vecka tror jag.
Tanken var ju att jag skulle fortsätta träna och hålla igång för att hålla det här borta så länge som möjligt men det såg ju förkylningen till att fröhindra. Kanske får pallra mej iväg på vattengympa nästa vecka om jag slutat hosta då...

Jag fick också bristningar på brösten runt v.15, men då hade de i stort sett blivit dubbelt så stora på en vecka, så det var inte så oväntat. min mamma hade inga bristningar så jag hoppas att jag kan få slippa att få det på magen. *pepparpeppar*

Jag bryr mig inte om jag får på magen eftersom det ingår i mina gener. De bleks inom sin tid, det enda jag har som krav är att den blir platt igen :D

Kanske är du vanligt täppt då? Det kan man ju såklart också bli. Skönt att det finns något som lindrar iaf, jag tyckte verkligen synd om de som blir igentäppta för att slemhinnorna svullar och inte kan få någon lindring.

Nu kanske inte jag hade gravidnästäppa men den där nässköljen tyckte jag inte hjälpte något. Och använder man vanlig nässpray för länge kan den ju få motsatt effekt. Men när jag använde rhinocort aqua så försvann det på några dagar.

Kanske är du vanligt täppt då? Det kan man ju såklart också bli. Skönt att det finns något som lindrar iaf, jag tyckte verkligen synd om de som blir igentäppta för att slemhinnorna svullar och inte kan få någon lindring.

Fast egentligen, har inte nässpray en avsvällande effekt också? Jag använder ingen spray nu eftersom jag en gång i tiden "råka" överkonsummera det och höll knappt på att bli snorfri något mer.

För mig är det framfogen som börjat göra ont. Misstänker att det är på g där bak med, eller så är det mitt gammla vanliga ryggont som man får när man är bonnkärring.

Bristningarna på magen har exploderat! Snackar inte bara ett par på varje sida naveln utan verkligen massor! Kan ha med mitt lilla lager av underhudsfett å göra som någon skrev, samtidigt då som jag är vitare än kritvit i en härlig mix av hormoner:D

Och nästäppa! Trodde det va en efterhängsen förkylning. Men eftersom jag mådde proma i övrigt så har det med graviditeten å göra.
Avskyr innerligt nässpray, har nog inte nvänt det på typ 10 år. Det ända som fungerar är en 50ml spruta med koksaltlösning å skölja igenom hela bihåle systemet. Är helt underbart!

Min kompis åt tabletter för att hon var så täppt under grav. och det funkade för henne. Det är bättre än nässpray. Tror att de heter Sinova eller nåt sånt.

Hmm.... Sa förra veckan att jag inte skulle bli förvånad om jag fick foglossningar nu när förkylningen börjar ge sej.... Och mycket riktigt... Har jobbat i två dagar nu och det bränner på framsidan under magen. Om det nu är foglossning. Sist hade jag bara på baksidan vad jag kommer ihåg...
Ni som har foglossningar, har ni på fram eller baksidan?

Jag har både och :mad: Ska snart börja med akupunktur hos min sjukgymnast. Det lindrade det i förra graviditeten.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 431
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?