Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår hade jag sammandragningar hela arbetspasset och de bara fortsatte... fick ligga på soffan hela em-kvällen för att det skulle lugna sig. Trots att det var lugnt på jobbet, dock stod/gick jag typ hela passet. Svårt att undvika, har inte så många stillasittande uppgifter... så idag är jag hemma. Vet inte vad det ska bli av det här, nu är jag ledig till onsdag och jag tänkte prova att jobba då men är det lika illa nästa vecka får jag ringa mvc och be om läkartid igen för hel sjukskrivning. Det är liksom ohållbart det här.
Tack @Luktpion och @KarinStarfighter, ja situationen är frustrerande och stressande.
Tycker väl också att hon kunde vara lite mer förstående men ja...tempot och kraven är som sagt rätt hårt på vårdavdelning. Sen kan jag tänka mig, spekulation förstås, men att chefen kanske är lite butter över att det blir såhär nästan direkt efter att jag kommit tillbaka till arbetsplatsen (efter att ha provat annat jobb ett tag). Jag visste dock inte att jag var gravid när det blev bestämt att jag skulle komma tillbaka, och än mindre visste jag ju att det skulle bli på det här sättet såhär tidigt i graviditeten. Jag har sannerligen inte valt den här situationen liksom. Hade mycket hellre mått bra, kunnat jobba och fungera normalt.
Jag har en liknande chef, dock inte riktigt på samma sätt. Är dock en hel del sura miner när jag varit sjuk eller varit tvungen att vabba dottern... ”du måste ju förstå att det inte är positivt för dig om det dyker upp en tjänst som du söker, och så har vi en annan sökande som säger att dennes sambo tar alla vab-dagar. Och du klarar inte av våra krav på dig om du är borta” (arbetar inom förskola..)Fast så svårt som det är att rekrytera personal inom landstinget borde de ju vara måna om att du ska vilja komma tillbaka efter föräldraledighet. Jag hade faktiskt blivit lite ledsen om jag fått höra att min arbetsinsats inte ”dög”. Det känns lite hårt. Hoppas att det löser sig för dej på ett eller annat sätt.
Fast så svårt som det är att rekrytera personal inom landstinget borde de ju vara måna om att du ska vilja komma tillbaka efter föräldraledighet. Jag hade faktiskt blivit lite ledsen om jag fått höra att min arbetsinsats inte ”dög”. Det känns lite hårt. Hoppas att det löser sig för dej på ett eller annat sätt.
Jag har en liknande chef, dock inte riktigt på samma sätt. Är dock en hel del sura miner när jag varit sjuk eller varit tvungen att vabba dottern... ”du måste ju förstå att det inte är positivt för dig om det dyker upp en tjänst som du söker, och så har vi en annan sökande som säger att dennes sambo tar alla vab-dagar. Och du klarar inte av våra krav på dig om du är borta” (arbetar inom förskola..)
Jo men vad kul för den personen isåfall, men min sambo åker hemifrån kl 5 och då har man oftast inte märkt att fröken är sjuk, eller så har han stora projekt för flera miljoner som ska kontrolleras...
Grattis!!Tänker att det är dags för mig att gå med i den här tråden! BF 27/4. Har tagit mig ganska lång tid att våga börja berätta för andra, det tog oss många år att bli gravida. Första barnet.
Har mått ganska illa första tre månaderna, men nu har det börjat släppa. Istället har jag nu haft konstant huvudvärk i två veckors tid. Sitter bakom ögonen och jag känner av den från att jag vaknar. Har nån av er haft såna problem?
Pratat med både chef, kollegor och kunder (är konsult) och har än så länge bara fått jättefin uppbackning. Däremot är det sjukt tufft på jobbet just nu, jättejättemycket resor och stora leveranser. Så svårt att få energin att räcka till när man är gravidtrött ovanpå det.
Har mått ganska illa första tre månaderna, men nu har det börjat släppa. Istället har jag nu haft konstant huvudvärk i två veckors tid. Sitter bakom ögonen och jag känner av den från att jag vaknar. Har nån av er haft såna problem?
Grattis!!
Jag har lätt att få migränkänningar om jag sover för dåligt, det börjar smygandes bak i nacken för att sedan framåt lunch/eftermiddag sätta sig bakom högra ögat tills jag går och lägger mig och sover.
Jag får det framförallt vid dålig sömn men även när ryggen krånglar, så det kan vara ett tips. Jag gick till naprapat en sväng och då hade jag det inte på flera veckor. Anar att jag behöver gå dit igen!
Välkommen till tråden och grattis
Ja, jag har haft flera episoder med riktigt vidrig huvudvärk den här graviditeten. Har aldrig haft migrän tidigare men den här värken har verkligen liknat sådan - ensidig, oftast centrerad till vänster tinning och bakom ögat, värre av ljud/ljus/rörelse och helt opåverkad av Alvedon. För mig har det utlösts efter jobb, speciellt de gånger jag jobbat kvällspass följt av dagpass (=dålig återhämtning och för lite sömn mellan). Har haft mer "normal" huvudvärk flera dagar i sträck också, det har jag tillskrivit hormoner. Tyvärr rätt vanligt med huvudvärk under graviditet.