De där leendena alltsåDen här lilla killen har utan tvekan börjat ge riktiga sociala leenden nu och är väldigt generös med dem. Största flinet idag när mormor fick honom i famnen.Det fladdrar till i hjärtat varje gång.
Men han är inte riktigt lika nöjd nu som han har varit förut. Babysittern, ligga på filt och sitta i famnen duger oftast bara en kort stund. Helst vill han ligga och snutta eller vara i selen. På nätterna vaknar han oftare också. Han somnar fortfarande bara om han får ligga och snutta och överraskas ibland när han håller på att somna av att det kommer mjölk. Inte jättepraktiskt. Jag har tänkt försöka övertala honom att sova med napp istället, mest för min egen skull. Han har ratat napp i ett par veckor nu igen men idag tog han plötsligt de första napparna som vi köpte på Ica. Hoppas det håller i sig.
Vad har ni för rutiner vid sömn? Om ni lägger ner bebisen dagtid, hur länge brukar de sova då? Här är mer regel än undantag att han vaknar inom tio minuter om man lägger honom dagtid efter att han somnat i famn eller sele.
Jag har läst mig till att de blir uttråkade fortare ju äldre de blir. Ganska självklart egentligen, och de kan ju inte roa sig själva än. Det stämmer rätt bra på Nora i alla fall, däremot uppskattar hon babysittern mer nu än innan. Känns som att hon börjar tycka att de små figurerna är rätt roliga att kika på nu!
Rutiner? Nej, så jobbar vi tydligen inte