Elin_B
Trådstartare
@Skrottiskrott är väl kvar tror jagGrattis @naemi
Har alla bebisarna kommit nu? Jag hittar inte listan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Skrottiskrott är väl kvar tror jagGrattis @naemi
Har alla bebisarna kommit nu? Jag hittar inte listan
August kräks lite men vill minnas att det med storebror kom lite senare - omkring 2-4 månader kanske. Han kräktes MASSOR. Det blev många klädbyten på honom och mig, lakansbyten, tvätt av babynest etc. Kändes som att ALLT kom upp men han ökade fint i vikt så tydligen inte.Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blötaBVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig
![]()
Nora kräktes en hel del i början, men nu har det lugnat sig betydligt. Det är ett jäkla besvär när de kräks så mycket och ofta!Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blötaBVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig
![]()
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blötaBVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig
![]()
Ibland tror jag det skulle vara enklast att helt enkelt klä av oss innan det ska ätas
Frank kräktes en hel del från födsel till 2 mån. Nu är han snart 3 mån och det har minskat betydligt. Ffa kaskadspyorna. Igår kunde han tom ha samma body hela dagenNågon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blötaBVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig
![]()
Någon mer som fått en kräkbebis? Vår tjej kräks ständigt och inga små kräkningar efter mat utan riktiga kaskader så både hon och jag är helt blötaBVC säger att det är normalt med omogen magmun och så länge hon går upp i vikt behöver man inte oroa sig eller göra något. Är så trött på att byta kläder många gånger varje dag både på henne och mig
![]()
Ellen småkräks sporadiskt precis som alla hennes syskon har gjort. Idag var första gången jag fick byta en body pga kräks.
Vi får nog också gå upp en blöjstorlek snart men till 3or. Insåg just att det kanske inte är så konstigt att 4-6 kg läcker ibland när hon vägde nästan 6.7 kg förra veckanvi får smörja med inotyol så det inte blir rött mellan dubbelhakorna/halsvecken och låren har väldigt goa veck
![]()
Jobbigt! Jag får också lätt huvudvärk om jag hamnar minsta efter med vätskeintaget. Särskilt när det är varmt måste jag dricka massor, annars dyker en väldigt elak huvudvärk upp.Jag har huvudvärk nästan konstant. Gissar på uttorkning då måste bli bättre på att dricka. Kan ibland bli toktrött helt plötsligt också. Gissar att det hänger ihop med huvudvärken.
Vi måste också smörja mellan hakornaEllen småkräks sporadiskt precis som alla hennes syskon har gjort. Idag var första gången jag fick byta en body pga kräks.
Vi får nog också gå upp en blöjstorlek snart men till 3or. Insåg just att det kanske inte är så konstigt att 4-6 kg läcker ibland när hon vägde nästan 6.7 kg förra veckanvi får smörja med inotyol så det inte blir rött mellan dubbelhakorna/halsvecken och låren har väldigt goa veck
![]()
@Skrottiskrott är väl kvar tror jag![]()
Hang in there! Oavsett är det inte många dagar kvar nuOh ja, BF+2 idag och jag känner mig så VÄLDIGT mycket kvar.Vet att två dagar efter BF inte är någonting alls men har ändå redan fått den hopplösa känslan av att det aaaaldrig kommer att starta igång av sig självt. Märker inte av några tecken överhuvudtaget. En del sammandragningar som inte gör ont men det har jag haft i en månad så det ser jag inte som något tecken på att förlossningen skulle vara nära. Ingen slempropp, ingen molvärk, ingen mage som sjunkit som alla tjatar om så fort de ser mig. "Har magen sjunkit då? Nähä, nä då är det allt ett tag kvar!" Bebis är inte fixerad heller, eller var inte det förra veckan i alla fall, ska till BM idag men känner som sagt inte att magen sjunkit eller någon annan skillnad så jag tror fortfarande att han ligger högt och rörligt.
MEN jag försöker verkligen att njuta, vila och göra precis vad jag vill. Mår jättebra så jag har verkligen inget att klaga på, ändå är det som inbyggt i mig att bli otålig nu känns det som.
Grattis alla ni andra!![]()
Oh ja, BF+2 idag och jag känner mig så VÄLDIGT mycket kvar.Vet att två dagar efter BF inte är någonting alls men har ändå redan fått den hopplösa känslan av att det aaaaldrig kommer att starta igång av sig självt. Märker inte av några tecken överhuvudtaget. En del sammandragningar som inte gör ont men det har jag haft i en månad så det ser jag inte som något tecken på att förlossningen skulle vara nära. Ingen slempropp, ingen molvärk, ingen mage som sjunkit som alla tjatar om så fort de ser mig. "Har magen sjunkit då? Nähä, nä då är det allt ett tag kvar!" Bebis är inte fixerad heller, eller var inte det förra veckan i alla fall, ska till BM idag men känner som sagt inte att magen sjunkit eller någon annan skillnad så jag tror fortfarande att han ligger högt och rörligt.
MEN jag försöker verkligen att njuta, vila och göra precis vad jag vill. Mår jättebra så jag har verkligen inget att klaga på, ändå är det som inbyggt i mig att bli otålig nu känns det som.
Grattis alla ni andra!![]()