Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh :( skickar också en styrkekram. Vet hur dåligt jag mår efter EN natts utebliven sömn och även om vi alltid sover lite för lite får vi nog 5 timmar/natt åtminstone vilket i normala fall är katastrof men just nu funkar det faktiskt.

Det är inte heller August som stör sömnen utan storebror som plötsligt börjat vakna före klockan 5 O_o

Han blev hemskickad från dagmamman i fredags då han kräktes vilket han fortsatte med hemma. Om två barn var körigt att rodda själv så var det inget mot två barn varav ett kräksjukt!! Hoppas så innerligt att lillebror inte blivit smittad :(
Tack❤️

Mina varmaste sympatier till dig också, fy sjutton för kräksjuka och för frånvaron av avlastning med storebror som dagmamma innebär. Hoppas verkligen att din store piggnar till snabbt och att ingen annan blir smittad!
 
Han blev hemskickad från dagmamman i fredags då han kräktes vilket han fortsatte med hemma. Om två barn var körigt att rodda själv så var det inget mot två barn varav ett kräksjukt!! Hoppas så innerligt att lillebror inte blivit smittad :(
Åh fy, hoppas lillebror och du klarar er! Jag som tyckt det var tufft att vara ensam med 2 barn sen i torsdags nu (maken har varit tvungen att ordna fest på jobbet med mycket förarbete) men då har ju alla varit friska :crazy: krya på storebror!
 
Det finns en släkting som kan hjälpa, men hen är sjuk sedan någon vecka. Eftersom vår bebis vill äta jämt är det svårt att be vänner ta honom, särskilt nu sen han började vägra ta flaska med utpumpad bröstmjölk. Vem vill gå ut och gå med en gallskrikande bebis, liksom? BVC är kort om personal, tydligen, så vi får vackert vänta några veckor på nästa tid och annars kontakta barnakuten (som tydligen ibland lägger in familjer som inte alls får sova), socialen eller psykakuten, enligt vår BVC-sköterska (som är jättebra och helt och hållet håller med om att psykakuten knappast kan hjälpa oss, men det är vad hon kan hänvisa oss till). Tack för styrkekramen❤


Jag hade absolut gått runt med en skrikande bebis några timmar för att hjälpa/avlasta en vän! <3 Har du/ni någon vän du tror skulle kunna hjälpa så kanske var ärlig och säg som det är att ni inte orkar längre snart och om personen skulle kunna tänka sig att ut och gå ett par timmar med en ledsen bebis så ni får sova/andas.
Det låter omänskligt tufft med så lite sömn under så lång tid! :(
Kram!
 
Kort uppdatering, inatt kom vår fina kille ut, så roligt att fira min första mors dag såhär😍 såg att jag skrivit vattenavgång torsdag morgon, var helt slut i huvudet, det var på fredagmorgonen, så totalt 48 h med värkar innan han var ute. Nu är vi på bb med bebis som mest sover, och vi likaså. Återkommer med förlossningsberättelse☺️
 
Kort uppdatering, inatt kom vår fina kille ut, så roligt att fira min första mors dag såhär😍 såg att jag skrivit vattenavgång torsdag morgon, var helt slut i huvudet, det var på fredagmorgonen, så totalt 48 h med värkar innan han var ute. Nu är vi på bb med bebis som mest sover, och vi likaså. Återkommer med förlossningsberättelse☺
Stort grattis ❤️
 
Det låter helt fruktansvärt @Schleten :( Önskar det fanns någon jag kunde göra för er. Jag hade också lätt kunnat gå med en skrikande bebis ett tag om någon jag kände var i er situation. Fråga någon fastän det känns jobbigt. :heart
 
Kort uppdatering, inatt kom vår fina kille ut, så roligt att fira min första mors dag såhär😍 såg att jag skrivit vattenavgång torsdag morgon, var helt slut i huvudet, det var på fredagmorgonen, så totalt 48 h med värkar innan han var ute. Nu är vi på bb med bebis som mest sover, och vi likaså. Återkommer med förlossningsberättelse☺

Stort grattis till er!! 🎈🎀🎉 Vilken fantastisk mors dag!
 
Åh @Schleten det låter hemskt :( jag tror nog visst att en god vän skulle kunna tänka sig att promenera med en skrikande bebis ett par timmar om det kunde avlasta ett föräldrapar som håller på att gå under. Nyttja möjligheten om den finns! :heart

Här har vi det bra. Ellen vet uppenbarligen vad mammor helst vill ha på morsdag så hon slog till med att sova typ hela natten med endast ett kortare uppvak för amning vid 4-snåret. Sen har jag ju fler barn som säkerställer att jag inte blivit FÖR utsövd ändå :grin: men jag kan verkligen inte klaga, vi har sällan skitnätter och hon är sällan otröstlig dagtid heller. Men jag har upplevt en kolikbebis också och ja, det är verkligen tufft!
 
Jag (vi) håller på att krascha fullständigt. Flera nätter på rad igen med bara en eller två timmars sömn och jag håller på att gå sönder alldeles. Ledsen bebis även dagtid och jag vet inte hur jag ska klara mig på bara någon timmes sömn per dygn. Vi har haft det såhär i två månader nu och jag har konstant hjärtklappning, ser syner i ögonvrån och är illamående, har huvudvärk och är jätteyr nästan jämt. Sömnbrist är verkligen tortyr.
Stackare! Har inget vettigare att säga än att jag lider med er! Om det inte vänder snart kanske barnakuten inte är en så tokig idé? Bara att få sova lite kommer ju göra gott för er.
 
Det finns en släkting som kan hjälpa, men hen är sjuk sedan någon vecka. Eftersom vår bebis vill äta jämt är det svårt att be vänner ta honom, särskilt nu sen han började vägra ta flaska med utpumpad bröstmjölk. Vem vill gå ut och gå med en gallskrikande bebis, liksom? BVC är kort om personal, tydligen, så vi får vackert vänta några veckor på nästa tid och annars kontakta barnakuten (som tydligen ibland lägger in familjer som inte alls får sova), socialen eller psykakuten, enligt vår BVC-sköterska (som är jättebra och helt och hållet håller med om att psykakuten knappast kan hjälpa oss, men det är vad hon kan hänvisa oss till). Tack för styrkekramen❤

Du har säkert fått alla tips som finns och några till, men det fungerar inte att kopp-mata istället för flaska?

Lider med er och hoppas du får hjälp snart, det låter ju helt fruktansvärt jobbigt för er allihopa just nu :cry::heart
 
@Schleten misstänker att ni provat en del. Hoppas ni kan få hjälp så ni kan få sova!
Mannens brorson var kolikbarn, och sov bara i en leandervagga upphängd i fjäderkrok första 6 mån. Gungade lagom.
I Danmark finns kiropraktorer utbildade på barn, som ska ha hjälpt en del kolikbarn. (Troligtvis var det kanske inte kolik, utan andra muskelspänningar som gjorde dem otröstliga).
 
Jag (vi) håller på att krascha fullständigt. Flera nätter på rad igen med bara en eller två timmars sömn och jag håller på att gå sönder alldeles. Ledsen bebis även dagtid och jag vet inte hur jag ska klara mig på bara någon timmes sömn per dygn. Vi har haft det såhär i två månader nu och jag har konstant hjärtklappning, ser syner i ögonvrån och är illamående, har huvudvärk och är jätteyr nästan jämt. Sömnbrist är verkligen tortyr.
När jag var gravid förra gången sa min barnmorska att man kunde bli inlagd på barnsjukhus för att som förälder få sova ostört medan personalen tar hand om barnet, när det är så som du beskriver. Nu är detta i Stockholm så jag vet inte hur det fungerar i andra landsting.
 
Later väldigt tuff för er som har kolikbarn/otröstliga barn. Tycker det är hemskt när Leo har magknip bara en liten stund och man inte hittar ngt för att lindra.


De senaste dagarna har vi haft flera premiärer, i lördags förmiddag gav vi oss ut pa Leos första vandring. En kort bara pa tre timmar. Lyx att bo mitt i alperna och ha sa nära till fin natur. Leo sov större delen av tiden i bärsjalen. Redan pa morgonen hade jag ont i ena bröstet och sen pa eftermiddagen kom febern, sa premiär nr 2 var en mjölkstockning. Konstigt nog kände jag ingen knöl eller ngt utan hela bröstet gjorde ont. Senare pa kvällen försvann febern igen. Igar hade Leo aka busspreimär och ga pa museeumpremiär. Allt fungerade perfekt, han sov mest i sjalen även da. Idag nästa premiär, jag akte och handlade med bada minstingarna. Lite gnäll fran Leo men han somnade om igen med nappen. Storasyster bröt ihop en kort stund när hon inte fick riktigt som hon ville men överlag gick det bra.
 
Ja gör det, jag ångrar lite att jag inte testade den ordentligt med förra barnet :p jag har sele också som ju avlastar mycket bättre, men för korta, snabba stunder typ in på affärn eller en stund hemma så tycker jag ringsjalen är smidigare. Tar ju dessutom mycket mindre plats att ta med!

Hur har ni en sa liten i ringsjalen? Later som ngt jag vill fa till. Har en här hemma som jag använde till storasyster men hon var större da.
 
Hur har ni en sa liten i ringsjalen? Later som ngt jag vill fa till. Har en här hemma som jag använde till storasyster men hon var större da.
IMG_20190402_092835.jpg

Såhär har jag Nora, tycker det funkar jättebra! Den stora fördelen är ju att det är så lätt att dra lite i tyget där det behövs för att de ska få bra stöd :)
 
Tack för bild! :bow:
Jag har inte heller vågat prova ringsjalen. Har längre sjal, men tycker det är lite svårt att få till det så hon sitter rakt.
Jag vågade inte riktigt med första barnet, men nu kände jag verkligen att jag ville få till det, så jag gav mig bara fasen på att fixa det :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 379
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 093
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 402
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp