Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ropade hej för tidigt... Vi fick visserligen nästan 2 timmars sömn på dagen idag, men nu helt otröstligt barn som gråter så hon kiknar![]()
Här kommer gnäll från mig. Bf imorgon. Vattnet gick 4.30 torsdag morgon, då startade också värkar med 3-5 minuters mellanrum. Värkarna har hållt i nonstop sedan dess, och går inte sova sig igenom vilket gör att jag inte fått någon sömn alls. Kräks även upp all mat jag försökt pilla i mig, blir bara någrs klunkar vatten emellanåt. Blek och kallsvettig och skakig i hela kroppen, men blev hemskickad både igår och idag med morfin och sömntablett. Vilket inte hjälpte alls igår. Det värsta är att jag inte öppnat mig en enda cm! Tappen är inte ens helt riktad åt rätt håll och bebis inte "nere" alls. Håller på att ge upp heltny koll imorgon och eventuellt igångsättning, fattar inte hur jag ska orka med det utan näring eller sömn. Har så smärtsamma värkar nu att jag knappt vet var jag ska ta vägen
![]()
Här kommer gnäll från mig. Bf imorgon. Vattnet gick 4.30 torsdag morgon, då startade också värkar med 3-5 minuters mellanrum. Värkarna har hållt i nonstop sedan dess, och går inte sova sig igenom vilket gör att jag inte fått någon sömn alls. Kräks även upp all mat jag försökt pilla i mig, blir bara någrs klunkar vatten emellanåt. Blek och kallsvettig och skakig i hela kroppen, men blev hemskickad både igår och idag med morfin och sömntablett. Vilket inte hjälpte alls igår. Det värsta är att jag inte öppnat mig en enda cm! Tappen är inte ens helt riktad åt rätt håll och bebis inte "nere" alls. Håller på att ge upp heltny koll imorgon och eventuellt igångsättning, fattar inte hur jag ska orka med det utan näring eller sömn. Har så smärtsamma värkar nu att jag knappt vet var jag ska ta vägen
![]()
Men din stackare, det där är väl fullt befogat "gnäll" om något! Håller tummarna för att det kommer igång snart, eller att du får ordentlig hjälp med smärtlindring.Här kommer gnäll från mig. Bf imorgon. Vattnet gick 4.30 torsdag morgon, då startade också värkar med 3-5 minuters mellanrum. Värkarna har hållt i nonstop sedan dess, och går inte sova sig igenom vilket gör att jag inte fått någon sömn alls. Kräks även upp all mat jag försökt pilla i mig, blir bara någrs klunkar vatten emellanåt. Blek och kallsvettig och skakig i hela kroppen, men blev hemskickad både igår och idag med morfin och sömntablett. Vilket inte hjälpte alls igår. Det värsta är att jag inte öppnat mig en enda cm! Tappen är inte ens helt riktad åt rätt håll och bebis inte "nere" alls. Håller på att ge upp heltny koll imorgon och eventuellt igångsättning, fattar inte hur jag ska orka med det utan näring eller sömn. Har så smärtsamma värkar nu att jag knappt vet var jag ska ta vägen
![]()
![]()
![]()
![]()
Visst är ringsjal underbart?! Så himla enkelt att ha med, inget knyta och joxa utan bara stoppa ner bebis och dra åtIdag har jag och bebis varit ute på vårt första egna äventyr. Till handelsträdgården.Jag var alldeles nervös innan. Inget gråt i bilen varken dit eller hem och när vi var där satt han och kikade en stund och sen ammade vi i ringsjalen. Så en bra premiärtur alltså! Den här nervösa mamman hade turen att få en bra nybörjarbebis. Imorgon blir det mer äventyr för då ska vi åka och rösta.
Sen råkade det hända en grej. Jag fick ögonen på en sele och oturligt nog är det ju mors dag imorgon så jag hittade en anledning att köpa den... Men jaja, grattis mig!Och grattis alla ni andra mammor imorgon.
![]()
Visst är ringsjal underbart?! Så himla enkelt att ha med, inget knyta och joxa utan bara stoppa ner bebis och dra åt![]()
Ja gör det, jag ångrar lite att jag inte testade den ordentligt med förra barnetÅh, ringsjal kanske jag ska kolla in! Gillar inte alls de där man ska knyta. Annars har vi köpt en ergobaby omni 360 cool air som både vi och Idun älskar. Hade inte överlevt koliken utan den![]()
Du är inte alls gnällig, det låter hemskt! Här blir man alltid igångsatt senast på tredje dagen efter vattenavgång med tanke på infektionsrisken. Hoppas att ni snart har bebis hos er!Här kommer gnäll från mig. Bf imorgon. Vattnet gick 4.30 torsdag morgon, då startade också värkar med 3-5 minuters mellanrum. Värkarna har hållt i nonstop sedan dess, och går inte sova sig igenom vilket gör att jag inte fått någon sömn alls. Kräks även upp all mat jag försökt pilla i mig, blir bara någrs klunkar vatten emellanåt. Blek och kallsvettig och skakig i hela kroppen, men blev hemskickad både igår och idag med morfin och sömntablett. Vilket inte hjälpte alls igår. Det värsta är att jag inte öppnat mig en enda cm! Tappen är inte ens helt riktad åt rätt håll och bebis inte "nere" alls. Håller på att ge upp heltny koll imorgon och eventuellt igångsättning, fattar inte hur jag ska orka med det utan näring eller sömn. Har så smärtsamma värkar nu att jag knappt vet var jag ska ta vägen
![]()
Visst är ringsjal underbart?! Så himla enkelt att ha med, inget knyta och joxa utan bara stoppa ner bebis och dra åt![]()
Åh, ringsjal kanske jag ska kolla in! Gillar inte alls de där man ska knyta. Annars har vi köpt en ergobaby omni 360 cool air som både vi och Idun älskar. Hade inte överlevt koliken utan den![]()
Det finns en släkting som kan hjälpa, men hen är sjuk sedan någon vecka. Eftersom vår bebis vill äta jämt är det svårt att be vänner ta honom, särskilt nu sen han började vägra ta flaska med utpumpad bröstmjölk. Vem vill gå ut och gå med en gallskrikande bebis, liksom? BVC är kort om personal, tydligen, så vi får vackert vänta några veckor på nästa tid och annars kontakta barnakuten (som tydligen ibland lägger in familjer som inte alls får sova), socialen eller psykakuten, enligt vår BVC-sköterska (som är jättebra och helt och hållet håller med om att psykakuten knappast kan hjälpa oss, men det är vad hon kan hänvisa oss till). Tack för styrkekramenMen, oj vad det låter tufft! Om jag minns rätt fanns det ingen släkting på nära håll som kan avlasta? Finns det ngn vän som iaf kan ta över några timmar om inte annat på dagen? Finns det möjlighet för er att ha delade sovrum och dela upp natten mellan er? Skickar en styrkekram!