Jag minns faktiskt inte när det vände, haha! Sånt förtränger man, det är därför folk skaffar fler än ett barn trots alltKanske var det i samband med att hon slutade amma och att hon helt enkelt blev lite äldre och det gick att införa lite rutiner. Hon var/är väldigt intresserad av mat och övergick även till välling på kvällen (och en gång på natten om jag inte minns fel). Det var väl när hon var sju månader ungefär
Minns också hur jag brast ut i skratt när barnmorskan tog upp preventivmedel
Men ja, det ÄR fruktansvärt jobbigt. Det blev inte enklare av att två av mina närmsta vänner fick barn ungefär samtidigt och deras barn sov hela nätterna från att de bara var någon månad gammal. De var också väldigt noga med att påpeka detta, typ varje dag![]()
Hoppar också in och stämmer in i hur slitigt det är med en bebis som inte sover annat än på en! Vi hade det så i 1,5 år, tills han började på förskola. Då fick han helt enkelt lära sig att sova själv, men de första månaderna kröp han över till madrassen bredvid och knödde in sig med barnet som sov där
Önskar också att vi inte försökt en massa tricks för att försöka få honom att sova själv utan bara accepterat läget, inget funkade ju ändå. Ångrar också lite att vi inte hade honom i sjal/sele från början så han vande sig med det. Vi började med det vid runt 4-5 månader och då sov han bara i den om vi satt stilla