Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svar! :) Då köper jag hem Alvedon men avvaktar att ge :)

Hur har era som blivit vaccinerade reagerat?
Lite tröttare. Vi gav alvedon när vi kom hem, men det var för att han fick vaccinationen i värsta värmeböljan. Kommer inte ge det vid nästa vaccination, om det inte behövs då.

Jo, han äter fortfarande. Så går dit och ger honom, han äter ersättning så går ju ändå upp på natten så kan lika gärna gå in till hans rum . Varför vi testar att ha honom i eget rum är för att vi märkt att han påverkas mycket av oss och vaknar lätt av att vi lägger oss/går upp. Och att han gärna vill kunna rulla runt till mage,så då börjar bedsidecribet bli i minsta laget.

Ja få spelar det ju ingen roll. Jag fick veta från bvc att de rekommenderar att börja med eget rum vid ca 6 månader (eller tidigare) pga att många bebisar blir lite känsligare sen kring 8 mån (om man nu vill göra det). Så jag har börjat fundera på den där övergången, när det ska ske och hur, speciellt kring matningen på natten. Intressant att höra hur andra löser det:)

Ja få spelar det ju ingen roll. Jag fick veta från bvc att de rekommenderar att börja med eget rum vid ca 6 månader (eller tidigare) pga att många bebisar blir lite känsligare sen kring 8 mån (om man nu vill göra det). Så jag har börjat fundera på den där övergången, när det ska ske och hur, speciellt kring matningen på natten. Intressant att höra hur andra löser det:)
Finns inget forskningsbelägg för sådant, det är BVCs eget tyckande skulle jag säga. Men om du vill ha bebis i eget rum så är det bara att köra. Och om bebis vill sova i eget rum.
/ Samsovaren vars barn fick eget rum kring två års ålder

Det finns en separationsfas (fast har för mig att det är kring 9 mån?) Kanske lite svårare generallt just då (även om jag lyckades pricka in just då när jag började jobba med stora barnet. Gick bra det med), men knappast så att det är enda möjligheten för barnet att börja sova i eget rum.

Det finns en separationsfas (fast har för mig att det är kring 9 mån?) Kanske lite svårare generallt just då (även om jag lyckades pricka in just då när jag började jobba med stora barnet. Gick bra det med), men knappast så att det är enda möjligheten för barnet att börja sova i eget rum.
De är oftast struliga med sömnen då oavsett var de sover.

Tror att det var den de menade. Jag tänker att det säkert löser sig oavsett när man vill byta sovplats. Jag kommer nog inte klara av att ha henne i ett annat rum inom två månader ändå... :o

Vår stora tjej började somna i eget rum när hon var närmare två år men sover fortfarande andra halvan av natten i våran säng nu när hon är snart tre år. Jag samsover gärna så länge barnen vill det. Tycker det är tryggt och mysigt och jag får ju liksom passa på medan de är små.

Vår stora tjej började somna i eget rum när hon var närmare två år men sover fortfarande andra halvan av natten i våran säng nu när hon är snart tre år. Jag samsover gärna så länge barnen vill det. Tycker det är tryggt och mysigt och jag får ju liksom passa på medan de är små.
Men hur fasen får ni barnen att sova vidare utan att vakna? :p Kanske vänjer de sig med tiden men just nu ska ju W upp samtidigt som mannen går upp vid 5,30 och vi får smyga in när vi ska lägga oss för att han inte ska vakna av det också! Kanske har de en fas när de vaknar lättare?

Idag är en kass dag!
Har mått lite bättre några dagar men nu kom en känga.
Men det reder väl sig.

Nästa vecka är det dags för 3-månadersvaccination. Läskigt! Men bra också :)
Vad är bra att tänka på innan? Är det bra att ge Alvedon i förebyggande syfte?

Förebyggande syfte är inte nödvändigt, det går bra att ge om behovet uppstår efteråt! :)

Jag gav i förebyggande syfte till andra sprutan - S hade dock tänder på gång samtidigt så jag kände inte att det var värt att försöka utan! Han skrek ju dock hysteriskt i flera timmar efter första sprutorna!

Vi har så fullt upp att jag knappt hinner titta in här!

Vi håller på sälja huset, haft visningar osv - typ det värsta som finns, att ha visningar med små barn i huset! Vi flydde till husvagnen när det var färdigstädat och bodde där i 4 nätter för att slippa städa mellan visningarna!

Slitet har gett resultat dock, budgivning imorgon!

Och lille S fortsätter med sitt missnöje! Hela livet tycks vara emot honom och han gnäller sig genom dagarna! Tänderna har kommit upp lite mer, och det ser ut att komma nya uppe snart!

Storasyster fyller 3 år om några dagar, så vi ska lyckas med något slags kalas på fredag, och på lördag åker vi till Mallorca! Känner att en semester är väl behövt efter det senaste halvårets slit! 😱

Men hur fasen får ni barnen att sova vidare utan att vakna? :p Kanske vänjer de sig med tiden men just nu ska ju W upp samtidigt som mannen går upp vid 5,30 och vi får smyga in när vi ska lägga oss för att han inte ska vakna av det också! Kanske har de en fas när de vaknar lättare?

Går ibland att smyga upp och ibland inte. Men det är sällan något problem eftersom första tiden att passa är dotterns förskola kl 9. Så det är barnen som väcker föräldrarna och inte vice versa. ;)

Förebyggande syfte är inte nödvändigt, det går bra att ge om behovet uppstår efteråt! :)

Jag gav i förebyggande syfte till andra sprutan - S hade dock tänder på gång samtidigt så jag kände inte att det var värt att försöka utan! Han skrek ju dock hysteriskt i flera timmar efter första sprutorna!
Då ser jag till att ha Alvedon hemma bara om det skulle behövas 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
38 664
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 592
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 164
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica